Google

מדינת ישראל - אליהו דוד

פסקי דין על אליהו דוד

20830/09 ת     24/01/2010




ת 20830/09 מדינת ישראל נ' אליהו דוד




בעניין:

-

1
-


בתי המשפט



בית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב יפו
ת
020830/09

כבוד השופטת דלית ורד
תאריך:

24/01/201024.1.2010






בעניין:
מדינת ישראל
המאשימה



ע"י ב"כ עו"ד מרוות זועבי





נ
ג
ד




אליהו דוד
– בעצמו

הנאשם






הכרעת
דין

אני מזכה את הנאשם מחמת הספק.

הנאשם הואשם כי לא אפשר להולכי רגל שחצו מעבר חצייה להשלים את החצייה בבטחה, עבירה על תקנה 67(א) לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961.

האירוע היה ביום 2.6.08 שעה 09:30 בבוקר, בצומת הרחובות שדרות בן ציון והמלך ג'ורג' בתל אביב (להלן-הצומת). השוטרת עמדה סטטי ברחוב קינג ג'ורג' 48, במרחק של 15 מטרים מהצומת. לפי העובדות, קיים אור ירוק משותף להולכי רגל החוצים את מעבר החצייה ברחוב המלך ג'ורג' ולרכבים המגיעים משדרות בן ציון ופונים ימינה לרחוב המלך ג'ורג'.

הטענה העובדתית היא כי הנאשם נהג
במונית בשדרות בן ציון ופנה ימינה לרחוב המלך ג'ורג', בעת שהולך רגל מבוגר שלבש חולצה לבנה ומכנסיים שחורים חצה את מעבר החצייה ממערב למזרח והיה על הפס השליש מתוך שמונה פסים. כתוצאה מנסיעתו של הנאשם על מעבר החצייה,
נאלץ הולך הרגל
לעצור ולהפסיק את חצייתו. השוטרת הוסיפה כי לפני המונית בה נהג הנאשם, עברה משאית את הצומת ואילו הולך הרגל החל לחצות את המעבר לאחר שהמשאית כבר חלפה. משיוחסה העבירה לנאשם הוא טען כך: "נסעתי אחרי משאית ולא ראיתי אף אחד, יש לי עורכת דין באוטו, נסעתי אחריו צמוד, לא יכול להיות בחיים שהיה בן אדם".

מטעם התביעה העידה השוטרת ואילו מטעם ההגנה העיד הנאשם והנוסעת שהסיע במונית אותה עת.

לאחר שעיינתי בראיות והתרשמתי באופן בלתי אמצעי מהעדויות שנשמעו בפני
י, החלטתי לזכות את הנאשם מחמת הספק, ואלה נימוקיי :
1.
אין חולק כי לפני המונית עברה את הצומת משאית. בעדותה טענה השוטרת כי המשאית פנתה לנתיב השמאלי ברחוב קינג ג'ורג שכן עקב מימדיה אין היא יכולה להסתובב ולפנות לנתיב הימני ברחוב קינג ג'ורג', לפיכך השוטרת טענה כי לאחר שהמשאית חלפה על פני מעבר החצייה, לא היה דבר שהסתיר לה את שדה הראיה לעבר מעבר החצייה. טענה זו אמנם הגיונית, אך היא לא נרשמה בדוח במפורש.

2.
הנאשם מצידו טען כי המשאית פנתה ימינה ונכנסה לנתיב הימני ברחוב קינג ג'ורג', וכי הוא נסע בצמוד אחריה. בנסיבות אלה, טען הנאשם, כי השוטרת שעמדה בצד ימין של הכביש ברחוב קינג גו'רג', לא יכולה הייתה לראות מתי החל הולך הרגל לחצות את מעבר החצייה, היות והמשאית שנסעה לפניו הסתירה את שדה הראיה של השוטרת לעבר מעבר החצייה ואי התנועה.

3.
הנאשם ועדת ההגנה מטעמו טענו שניהם כי המונית נסעה בצמוד לאחר המשאית כשהמרחק בין שני כלי הרכב היה שני מטרים בלבד. יש לציין כי שוכנעתי כי עדת ההגנה אינה מכירה היכרות מוקדמת את הנאשם אלא מדובר בנוסעת מקרית שעלתה על המונית. הנאשם טען עוד כי הולך הרגל החל לחצות את מעבר החצייה לאחר שהמונית
כבר עברה את מעבר החצייה.

4.
בסכומו של דבר לא הצלחתי להכריע בין שתי הגרסאות העובדתיות השונות, ובנסיבות אלה, מן הדין הוא כי הספק יפעל לטובת הנאשם.

אשר על כן, אני מזכה את הנאשם מחמת הספק.

ניתן היום ט' בשבט, תש"ע (24 בינואר 2010) במעמד הצדדים


ד. ורד, שופטת
קלדנית: תמר ורד שמחי






ת בית משפט לתעבורה 20830/09 מדינת ישראל נ' אליהו דוד (פורסם ב-ֽ 24/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים