Google

המרכז האולימפי הלאומי לקליעה ע"ש יגאל אלון - הרצליה - אלכס טריפולסקי

פסקי דין על המרכז האולימפי הלאומי לקליעה ע"ש יגאל אלון - הרצליה | פסקי דין על אלכס טריפולסקי

657/09 ברע     06/01/2010




ברע 657/09 המרכז האולימפי הלאומי לקליעה ע"ש יגאל אלון - הרצליה נ' אלכס טריפולסקי




בעניין:

בית הדין הארצי לעבודה


ברע000657/09





המרכז האולימפי הלאומי לקליעה ע"ש יגאל אלון - הרצליה


המבקש
-


אלכס טריפולסקי
המשיב

לפני: הנשיא סטיב אדלר
החלטה

1.
לפני בקשת רשות ערעור על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו (השופטת הדס יהלום, בשא 7311/09 בתיק עיקרי עב 10902/09) מיום 2.12.2009, בה התקבלה בקשת המשיב לסעד זמני אשר יורה על ביטול פיטוריו עד להכרעה בתיק העיקרי.
2.
המשיב הינו ספורטאי בתחום הקליעה למטרה (להלן: הספורטאי), והועסק במבקשת, שהיא עמותה רשומה (להלן: העמותה) כמאמן קליעה משנת 2003. בתחילת חודש אוקטובר 2009, קיבל הספורטאי הודעה על צמצום היקף משרתו משלושה ימים בשבוע, ליומיים בלבד, ובסוף אותו חודש קיבל הודעה על פיטוריו.


הספורטאי עתר לבית הדין האזורי בבקשה להשיבו לעבודה, ולהורות על ביטול הקיצוץ בהיקף משרתו. בתמצית, טען הספורטאי, כי פיטוריו נעשו על רקע פניותיו לרשם העמותות כנגד אי סדרים בהתנהלות העמותה, מתוך שיקולים לא ענייניים, ומבלי שנערך לו שימוע כדין.

בית הדין האזורי קיבל את הבקשה לסעד זמני, ומכאן הבקשה שלפני.
3.
במסגרת בקשת רשות הערעור, סומכת המשיבה את טיעוניה על ביקורת שהופנתה כנגד התנהלות הספורטאי בהחלטה מושא הבקשה דנא, ומוסיפה וטוענת כי בית הדין האזורי לא נתן את המשקל הראוי להתנהלותו האמורה, ולא הביא בחשבון כי אי קיום נהלים מצד הספורטאי מהווה סיכון לחיי אדם.
4.
לאחר שנתתי דעתי לבקשה, אני מחליט לדחותה. הלכה פסוקה היא כי ערכאת הערעור ממעטת להתערב בשיקול דעתה של הערכאה הדיונית בעניין מתן סעדים זמניים (ראו: עע215/03 נורית ענבר – יישום חברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית בירושלים, טרם פורסם, ניתן ביום 3.11.2006). במקרה שלפני, החלטת בית הדין האזורי נסמכת ברובה על קביעות עובדתיות לכאוריות, שאין זה ממנהגו של בית דין זה להתערב בהן. בקביעותיו העובדתיות הלכאוריות, קבע בית הדין, בין היתר, כי בהליך שנערך לספורטאי טרם פיטוריו נפלו פגמים המעמדים בספק רב את עצם היותו הליך שימוע כנדרש בדין, וכן קבע כי, לכאורה, ישנו קשר בין פניותיו של הספורטאי לרשם העמותות לבין פיטוריו.

אמנם, לצד זאת, מצא בית הדין לנכון לבקר את התנהלותו של הספורטאי, והבהיר כי "עליו לציית ולהישמע להוראות מנהליו ואין הוא רשאי לעשות דין לעצמו ולפעול בניגוד להוראת הממונים עליו". אולם, לא מצאתי כי בהשמעת הדברים האמורים יש כדי להצדיק את התערבותו של בית דין זה בהחלטה לקבל את הבקשה לסעד זמני. נחה דעתי כי טענות העמותה כי המשך העסקתו של הספורטאי עלולות לסכן חיי אדם נבחנו לעומקן על ידי בית הדין האזורי שציין בהחלטתו כי "עיון מדוקדק
בטענות שהועלו כנגד המבקש במהלך הדיון (ודוק – לא בעת הפיטורים אלא לראשנה במהלך הדיון), מעלה שמרביתן קשורות באי מילוי הוראות המנהלים או בחתירה תחת המנהלים, אך לא בסיכון ישיר לחיי אדם. אף שאין בית הדין מקל ראש בהתעלמות מהוראות המנהלים או בניסיון להמרדה של עובדים כנגד הוראות המנהלים, הרי שאין בכך כדי לאיין את זכותו של העובד להליך תקין בהתאם לכללי השימוע שנקבעו בפסיקת עתיקת היומין בסוגיה זו".

למותר לציין, כי ככל שהעמותה תסבור שהמבקש אינו מקיים את הוראות מנהליו, פתוחה בפני
ה הדרך לפעול לתיקון הדבר באמצעים העומדים לרשותה בדין גם בתקופה שעד להכרעה בהליך העיקרי.
5.
סוף דבר – הבקשה נדחית, ללא צו להוצאות.

נוכח אכיפתם של יחסי העבודה עד להכרעה בהליך העיקרי, מתבקש בית הדין לתת עדיפות ביומנו לקידומו, ולהבאתו להכרעה בהקדם האפשרי.

ניתנה, בהעדר הצדדים, היום, כ' טבת, תש"ע (6 בינואר, 2010), ותישלח לצדדים.

סטיב אדלר
, נשיא









ברע בית הדין הארצי לעבודה 657/09 המרכז האולימפי הלאומי לקליעה ע"ש יגאל אלון - הרצליה נ' אלכס טריפולסקי (פורסם ב-ֽ 06/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים