Google

המינהל הקהילתי רמות אלון ואח' - ניר ברקת, מועצת עיריית ירושלים ואח'

פסקי דין על המינהל הקהילתי רמות אלון ואח' | פסקי דין על ניר ברקת | פסקי דין על מועצת עיריית ירושלים ואח' |

259/10 עתמ     09/02/2010




עתמ 259/10 המינהל הקהילתי רמות אלון ואח' נ' ניר ברקת, מועצת עיריית ירושלים ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט



בית המשפט המחוזי בירושלים

בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים
עתמ000259/10

בשא 000649/10

לפני:
כב' השופטת נאוה בן-אור
תאריך:
09/02/2010




בעניין:
המינהל הקהילתי רמות אלון
ועוד 14 מבקשים נוספים


ע"י ב"כ עו"ד אילן בומבך ואח'

העותרים


נ
ג
ד



1. ניר ברקת
, ראש עיריית ירושלים
2. מועצת עיריית ירושלים
שניהם באמצעות היועץ המשפטי לעירייה
3. החברה למתנ"סים, מרכזים קהילתיים בישראל בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד ברכה ברוש סבן
4. החברה למרכזים ומינהלים קהילתיים בירושלים בע"מ
ע"י
ב"כ עו"ד דני פלד





המשיבים


החלטה

במסגרת עתירה לקבלת צו שיאסור על משיבים 1 עד 3 לנקוט כל פעולה לפירוק משיבה 4 שלא על פי מסמכי ההתאגדות של החברה ולקבלת צו שיבטל את החלטת משיבה 2 מיום 31.12.09, ולפיה אושרה הצעת משיב 1, להודיע על סיום ההתקשרות בין עיריית ירושלים לבין משיבה 4, וכן אושרה הצעתו לפעול לבניית מודל עבודה חדש לקידום הקשר עם המינהלים הקהילתיים, ביקשו העותרים צו ביניים שימנע מן המשיבים 1 עד 3 לנקוט כל פעולה לצורך פירוק משיבה 4.

במהלך דיון שהתקיים בין הצדדים ביום 2.2.10,
הוצע לצדדים על ידי בית המשפט כי ישובו וידברו ביניהם כדי למנוע את הצורך בהכרעה בעתירה על ידי בית המשפט. המתווה שהוצע היה הרחבת וועדת ההיגוי שהוקמה לשם רה ארגון של יחסי העירייה והמינהלים הקהילתיים,
כך שיכללו בו גם אישי ציבור שיביאו לידי ביטוי מגוון רחב יותר של דעות.

ביום 8.2.10 הודיעו העותרים כי אינם מסכימים למתווה שהוצע אלא אם יובהר שהחלטת משיבה 2 מיום 31.12.09 תבוטל או לא תקויים. לפיכך חזרו וביקשו כי בית המשפט יורה בצו ביניים על איסור נקיטת כל פעולה של כינוס אסיפת בעלי המניות במשיבה 4 עד להחלטה בעתירה. כמו כן ביקשו כי אורה למשיב 1 להמציא לידי העותרים העתק ההסכם של סיעת "ירושלים תצליח" שהמשיב 1 עומד בראשה ואשר יש בו, כך לפי הטענה, כדי להגביל את שיקול הדעת ועצמאות פעולתם של חברי הסיעה במסגרת משיבה 2.

במענה לבקשה, הודיעו ב"כ משיבים 1 ו-2 כי במהלך הימים שחלפו היתה הידברות שבמסגרתה הוצע להוסיף לוועדת ההיגוי את מר רענן דינור, שהיה מנכ"ל עיריית ירושלים ומנכ"ל משרד ראש הממשלה ובנוסף לו הוצע להרחיב את וועדת ההיגוי על ידי צירוף מנהל אחד המינהלים הקהילתיים שיבחר לשם כך. ההצעה התגבשה רק ביום 8.2.10 והעותרים לא המתינו כלל עד לקבלת הודעה בדבר ההצעה ומיהרו להודיע לבית המשפט כי הם מתנגדים לה. לעומת העותרים עולה מהודעות משיבים 1 – 2 ומשיבה 3, כי הם נענו להצעת בית המשפט.

לא מצאתי עילה להוצאת צו הביניים המבוקש. אומר בקצרה כי על פניו, אין בידי העותרים לבסס טענה לפיה משיבים 1 ו-2 כמו גם משיבה 3, אינם רשאים להגיע להסכמה בדבר פירוק משיבה 4, שהם בעלי מניותיה. יתירה מזאת, הודעתו של משיב 1 בדבר כוונתו להביא לביטול הסכם המייסדים שמכוחו הוקמה המשיבה 4, ואשר משיבה 2 חתומה עליו ביחד עם משיבה 3, ניתנה ביום 23.11.09.
עתירתם של העותרים הוגשה ביום 19.1.10. המדובר על פניו בשיהוי משמעותי ביותר.
לא למותר להוסיף, כי משיבה 3 לא הצטרפה לעתירה כעותרת וכן כי איש מחברי משיבה 2, בין מי מחברי הקואליציה (המורכבת מסיעות נוספות מלבד זו של משיב 1), ובין נציג האופוזיציה, לא הצטרף לעתירה בטענה כי ההחלטה מיום 31.12.09 התקבלה שלא כדין.

אשר לבקשה לגילוי ההסכם הסיעתי, איני סבורה כי יש מקום להורות על גילוי מסמך זה במסגרת בקשה לצו ביניים. כעולה מתגובת משיבים 1 – 2, חברי סיעתו של משיב 1 הינם 6 במספר, והדיון במשיבה 2 מיום 31.12.09 התקיים בנוכחות שניים מחברי סיעה זו ו-17 נציגים נוספים, שאין חולק כי אינם כבולים להסכם הסיעתי הנטען. ההחלטה התקבלה ברוב של 18 תומכים מול מתנגד אחד (ונשוב ונזכיר כי מתנגד זה לא הצטרף לעתירה). בנוסף נאמר בתגובה, כי טענות העותרים ביחס לתוכנו של ההסכם, מופרכות וחסרות יסוד. בנסיבות אלו לא מצאתי לנכון להורות על גילוי המסמך.

סוף דבר, הבקשה למתן צו ביניים נדחית.

לאחר השלמת טיעוני הצדדים בכתב כפי שסוכם בישיבה מיום 2.2.10, יינתן

פסק דין
בעתירה לגופה.

העותרים ישלמו הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסכום כולל של 2,500 ₪ בצירוף מע"מ כחוק למשיבים 1 – 2,
ובסכום זהה למשיבה 3.

המזכירות
תמציא העתק ההחלטה לב"כ הצדדים באמצעות פקס.

ניתנה היום כ"ה בשבט, תש"ע (9 בפברואר 2010) בהעדר הצדדים.




נאוה בן-אור
, שופטת








עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 259/10 המינהל הקהילתי רמות אלון ואח' נ' ניר ברקת, מועצת עיריית ירושלים ואח' (פורסם ב-ֽ 09/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים