Google

ג'קי אדרי, חבר מועצת העיר בית שמש, ריצ'רד פרס, חבר מועצת העיר בית שמש ואח' - שר הבינוי והשיכון מר אריאל אטיאס, משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש, מנהל מקרקעי ישראל ואח'

פסקי דין על ג'קי אדרי | פסקי דין על חבר מועצת העיר בית שמש | פסקי דין על ריצ'רד פרס | פסקי דין על חבר מועצת העיר בית שמש ואח' | פסקי דין על שר הבינוי והשיכון מר אריאל אטיאס | פסקי דין על משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש | פסקי דין על מנהל מקרקעי ישראל ואח' |

68/10 עעמ     17/02/2010




עעמ 68/10 ג'קי אדרי, חבר מועצת העיר בית שמש, ריצ'רד פרס, חבר מועצת העיר בית שמש ואח' נ' שר הבינוי והשיכון מר אריאל אטיאס, משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש, מנהל מקרקעי ישראל ואח'




החלטה בתיק עע"ם 68/10



בבית המשפט העליון
בירושלים


עע"ם 68/10 - ה'


בפני
:

כבוד הרשמת גאולה לוין


המערערים:

1. ג'קי אדרי
, חבר מועצת העיר בית שמש



2. ריצ'רד פרס
,
חבר מועצת העיר בית שמש



3. שלום לרנר, חבר מועצת העיר בית שמש



4. מרדכי כהן, חבר מועצת העיר בית שמש



5. נתן שיטרית, חבר מועצת העיר בית שמש



6. אירית מרציאנו, חברת מועצת העיר בית שמש


7. אילנה ירחי, חברת מועצת העיר בית שמש


8. סטלה וולטר, חברת המועצת העיר בית שמש


9. אלכסנדר שלפצנקו, חבר מועצת העיר בית שמש



נ


ג


ד



המשיבים:

1. שר הבינוי והשיכון מר אריאל אטיאס



2. משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש



3. מנהל מקרקעי ישראל


4. עמותת נחלת אהרון לפתרונות דיור


בקשה לפטור מערבון




החלטה



לפניי בקשה לפטור מהפקדת ערבון הקבוע לסך 20,000 ₪. הבקשה מתבססת על הטענה כי הערעור נסב על סוגיה בעלת חשיבות ציבורית מובהקת מן המעלה הראשונה ותוצאות ההליך ישליכו על עתידם ואורחות חייהם של תושבי בית שמש. כן נטען בה כי המערערים הינם עותרים ציבוריים הפועלים בהתנדבות והינם חסרי יכולת כלכלית להפקיד הערבון שנקבע. לדבריהם, לצורך מימון הייצוג המשפטי והגשת ההליך, אספו בקושי רב כספים מציבור תושבי העיר. המערערים מציינים כי לא הושתו עליהם הוצאות בבית משפט קמא. המשיבים 2 ו-4 מתנגדים לבקשה, והמשיבים 1 ו-3 מותרים את הבקשה לשיקול דעת בית המשפט.


עצם מעמדם של המערערים, כמו גם אופיו הציבורי של הערעור, אינם מבטלים את החובה להפקיד ערבון. עם זאת, למהות ההליך כערעור בעניין מינהלי השלכה על שיעור הערבון, וזאת במיוחד כאשר המדובר בהליכים בעלי משמעות חברתית או ציבורית כללית. הדבר נעוץ, בין היתר, במדיניות המאופקת בעניין הטלת הוצאות בהליכים המעלים סוגיה ציבורית חשובה (ראו, ע"א 9535/04
סיעת "ביאליק 10" נ' סיעת "יש עתיד לביאליק"
(טרם פורסם, 16.5.2005)) וברצון שלא להכביד יתר על המידה על עותרים ציבוריים (ראו, עע"מ 3307/04
קול אחר בגליל ואח'

נ' המועצה האזורית משגב
(לא פורסם, 10.5.2004); דנג"ץ 9865/06
ח"כ אילטוב נ' הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה
(לא פורסם, 11.2.2007)). יצוין עם זאת, כי המערערים לא פרשו תשתית עובדתית המצביעה על מצבם הכלכלי. כן יש ליתן משקל לסיכויי ההליך אשר אינם נחזים להיות גבוהים (ראו ההחלטה מיום 31.1.2010 של כב' השופט י' עמית)
. במצב דברים זה, לא ניתן לפטור את המערערים מהפקדת ערבון. יחד עם זאת, נוכח
אופי ההליך ובשים לב לעמדת משיבים 1 ו-3, יופחת הערבון לסך של 10,000 ₪.
העירבון יופקד תוך 14 ימים מעת המצאת החלטה זו, ולא – יידחה ההליך ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, ג' באדר תש"ע (17.2.2010).






גאולה לוין





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

10000680_g06.doc

טו

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








עעמ בית המשפט העליון 68/10 ג'קי אדרי, חבר מועצת העיר בית שמש, ריצ'רד פרס, חבר מועצת העיר בית שמש ואח' נ' שר הבינוי והשיכון מר אריאל אטיאס, משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש, מנהל מקרקעי ישראל ואח' (פורסם ב-ֽ 17/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים