Google

איתמר בן גביר - אמנון דנקנר

פסקי דין על איתמר בן גביר | פסקי דין על אמנון דנקנר

315/04 בשא     27/01/2004




בשא 315/04 איתמר בן גביר נ' אמנון דנקנר






בבית המשפט העליון

בש"א 315/04

כבוד השופטת א' חיות

בפני
:

איתמר בן גביר

המערער:

נ ג ד


אמנון דנקנר

המשיב:

ערעור על החלטת רשם

בשם המשיב: עו"ד אורי שנהב

החלטה
זהו ערעור על החלטתו של כבוד הרשם ע' שחם, במסגרתה נדחתה בקשת המערער למתן פטור מאגרה וסכום העירבון שנדרש המערער להפקיד הועמד על סך של 7,500 ש"ח.

במסגרת הליכי הרישום של בקשת רשות ערעור, שהגיש המערער לבית המשפט זה, ביקש המערער פטור מאגרה ומעירבון. כבוד הרשם קיבל את בקשתו באופן חלקי בלבד, בדחותו את הבקשה בכל הנוגע לפטור מתשלום אגרה, ותוך מתן פטור חלקי מהפקדת עירבון. בהחלטתו, ציין כבוד הרשם כי המבקש לא הבהיר, בבקשתו או בתצהיר שנספח לה, מהו מקור פרנסתו, לא פירט את הכנסותיו, הוצאותיו ונכסיו, ולא צירף כל תיעוד היכול לשפוך אור על כל אלה. עם זאת, הואיל וסבר כבוד הרשם כי המערער העלה בבקשת רשות הערעור שהגיש טענות הראויות להישמע, ובהתחשב בעובדה שבבית המשפט המחוזי לא נפסקו הוצאות נגד המערער, החליט כבוד הרשם להעניק למערער פטור חלקי מהפקדת עירבון. כנגד החלטה זו מופנה הערעור שבפני
.

בערעורו, טוען המערער כי טעה כבוד הרשם בקבעו כי המערער לא פירט, בבקשתו לפטור מאגרה ומעירבון, את הכנסותיו, הוצאותיו ונכסיו וכי המערער לא צירף לבקשה תיעוד מתאים. המערער מפנה לבקשתו האמורה, שם ציין כי נכסיו מסתכמים בפג'ו 309 משנת 1991 ובמחשב אישי משנת 2000, והוסיף הוא אינו עובד בשכר. כמו כן, מפנה המערער לדף חשבון, שלטענתו צורף לאותה בקשה, ומהווה, לדידו, תיעוד כנדרש. המערער מוסיף כי לאור קביעתו כי בבקשת רשות הערעור הועלו טענות ראויות לבירור, היה על כבוד הרשם לקבל את בקשת המערער למתן פטור מעירבון במלואה.

דין הערעור להידחות. עיון בבקשה לפטור מאגרה ומעירבון, שהגיש המערער, מלמד כי על אף שבבקשה גופה מצוין כי מצורף לה דף חשבון, כפי שטוען המערער בערעורו, בפועל לא צורף לבקשה דף זה. עניין זה הובא לתשומת ליבם של כבוד הרשם ושל המערער, במסגרת תגובת המשיב לבקשה לפטור מאגרה ומעירבון, אך המערער בחר שלא לנקוט בהליכים המתאימים לשם תיקון הפגם שנפל בבקשתו. באשר לטענות המערער בעניין פירוט נכסיו, גם אם נניח לטובת המערער כי העובדות שפירט מהוות פירוט מספיק של נכסיו, הבקשה אינה כוללת כל פירוט לגבי מקורות מחייתו. לפיכך, צדק כבוד הרשם בקובעו כי המערער לא הוכיח כדבעי שמצבו הכלכלי אינו מאפשר לו לשלם אגרה או להפקיד עירבון.

הערעור נדחה.

אין צו להוצאות.

ניתנה היום, ד' בשבט תשס"ד (27.1.04).

ש ו פ ט ת
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 04003150_v02.docעס
מרכז מידע, טל' 02-6750444 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il








בשא בית המשפט העליון 315/04 איתמר בן גביר נ' אמנון דנקנר (פורסם ב-ֽ 27/01/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים