Google

נעמי שטיינפלד, חורחה שטיינפלד - מנורה חברה לביטוח בע"מ, ארי קלמן

פסקי דין על נעמי שטיינפלד | פסקי דין על חורחה שטיינפלד | פסקי דין על מנורה חברה לביטוח | פסקי דין על ארי קלמן |

2312/04 א     28/03/2010




א 2312/04 נעמי שטיינפלד, חורחה שטיינפלד נ' מנורה חברה לביטוח בע"מ, ארי קלמן








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו


ת"א 2312-04

שטיינפלד ואח' נ' מנורה חברה לביטוח בע"מ
ואח'
28 מרץ 2010

בפני

כב' השופט
אורי שהם




בעניין:
1
.
נעמי שטיינפלד

2
.
חורחה שטיינפלד
התובעים



ע"י ב"כ עו"ד גיא נוף ואח'



-נגד-




1. מנורה חברה לביטוח בע"מ
2. ארי קלמן
הנתבעים



ע"י ב"כ עו"ד אלישע אטיאס ואח'




החלטה


1. ביום 25.8.09 מונה אינג' עמי בוך כמומחה מטעם בית המשפט בתחום ההנדסה האזרחית, במטרה להעריך את עלות תיקון נזקי ההצפה שנגרמו לביתם של התובעים, המבוטח באמצעות הנתבעת 1.
ביום 2.9.09 העביר המומחה לעיונם של הצדדים ובית המשפט שלושה מתווים להכנת חוות דעתו. לאחר שהצדדים שקלו עמדתם, הם נתנו הסכמתם ביום 30.09.09 כי חוות הדעת תערך עפ"י מתווה
"ההצעה החלקית". בפירוט רכיבי הצעה זו, ציין המומחה כי "בדרך הכנה זו עלולים להיות קשיים במתן תשובות לשאלות הבהרה וידרש להעזר בחלק מהמומחים תמורת תשלום נוסף שיאושר ע"י בית המשפט. במידה ותידרש חקירת המומחה בבית המשפט, ידרשו כל המומחים".

2. בסיום חוות דעתו, שהתקבלה בבית המשפט ביום 25.01.10,
וכאמור בהצעתו להכנת חוות הדעת, הוסיף אינג' עמי בוך, כי אם יידרש להחקר על האמור בחוות דעתו, עליו יהיה לבצע עבודת הכנה, שתכלול "קבלת חוות דעת בתשלום, של מומחים שונים, שיוזמנו על ידי כדי להקל עלי את ההנמקות".

בתגובה לחוות הדעת, טען ב"כ התובעים כי הוא מבקש לחקור את המומחה על מנת להוכיח, לדבריו, את בסיסה הרעוע של חוות הדעת, וזאת בטרם יפנה המומחה להשלים את הנמקות חוות דעתו, בסיועם של מומחים אחרים, בתשלום.

ב"כ הנתבעים טען, לעומת זאת, כי אם התובעים עומדים על חקירתו הנגדית של המומחה, הרי שיש לבצעה במסגרת מתווה "ההצעה חלקית", לה נתנו הצדדים את הסכמתם, היינו לאפשר למומחה להיוועץ במומחים אחרים קודם לחקירתו בבית המשפט. מאחר שהתובעים הם המבקשים את חקירת המומחה, עליהם לשאת בעלות הכרוכה בהשלמה המוצעת על-ידי המומחה.

במידה שהמומחה ייחקר בבית המשפט ע"י ב"כ התובעים, שומר ב"כ הנתבעים על זכותו לחקור את המומחה מטעם מרשיו.

בתשובה לעמדת הנתבעים, טען ב"כ התובעים, כי אין הצדקה לחייב את התובעים בתשלום הכרוך בהכנת ההשלמה לחוות דעת המומחה,טרם חקירתו בבית המשפט, כאשר יש ביכולתו להוכיח, במסגרת חקירת המומחה, שתעשה ללא כל עבודת הכנה נוספת, כי חוות דעתו הנוכחית הינה "שגויה" ו"בלתי רצינית". קל וחומר כאשר עלות הכנת חוות הדעת שהוגשה לבית המשפט, עוד טרם נזקק המומחה להיוועצות עם מומחים אחרים, הינה גבוהה עד מאוד.

3.
לאחר עיון בטיעוני הצדדים, הנני סבור כי על מנת שבית המשפט יוכל להכריע במחלוקת, בהתבסס על מלוא הנתונים הרלוונטיים, יש לאפשר לאינג' עמי בוך להיערך כראוי לחקירתו בבית המשפט, ולהיוועץ לשם כך עם מומחים אחרים,כפי שהודיע מראש בהצעתו להכנת חוות הדעת, שאושרה ע"י הצדדים למחלוקת. ההוצאות הכרוכות בהשלמה הדרושה יושתו באופן שווה על שני הצדדים.
טרם שייקבע על ידי מועד לחקירתו של אינג' בוך, אבקשו להעביר לבית המשפט ולצדדים את כל הפרטים אודות המומחים עימם הוא מבקש להיוועץ, לשם הכנת עדותו בבית המשפט, והעלות הנוספת לשם כך. אכיר תודה לאינג' בוך אם יעביר את הפרטים הדרושים עד ליום 16.5.2010, לשם מתן החלטה סופית בעניין זה, לרבות קביעת מועד לשמיעת העדות.

ניתנה היום,
י"ג ניסן תש"ע, 28 מרץ 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט מחוזי 2312/04 נעמי שטיינפלד, חורחה שטיינפלד נ' מנורה חברה לביטוח בע"מ, ארי קלמן (פורסם ב-ֽ 28/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים