Google

פאול אבן - דוד אזולאי, כלל חברה לביטוח בע"מ, דוד כהן ואח'

פסקי דין על פאול אבן | פסקי דין על דוד אזולאי | פסקי דין על כלל חברה לביטוח | פסקי דין על דוד כהן ואח' |

19049-07/09 תק     25/04/2010




תק 19049-07/09 פאול אבן נ' דוד אזולאי, כלל חברה לביטוח בע"מ, דוד כהן ואח'








בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה



25 אפריל 2010

ת"ק 19049-07-09 אבן נ' אזולאי ואח'






בפני

כב' השופטת
שירי רפאלי


תובעים

פאול אבן


נגד


נתבעים

1.דוד אזולאי
2.כלל חברה לביטוח בע"מ
3.דוד כהן
4.מנורה חברה לביטוח בע"מ




פסק דין


1.
לפני תביעת התובע ("אבן") כנגד הנתבעים, בגין נזק שנגרם לו בתאונת דרכים.
2.
לטענת אבן, בעודו בעצירה מוחלטת בצומת עקב רמזור אדום, התנגש בו לפתע מאחור רכב בו נהג הנתבע 1 ("אזולאי"). לטענת אבן, רק לאחר מכן התנגש באזולאי הנתבע 3 ("כהן").
3.
אזולאי טוען, כי התאונה אירעה לאחר שהרמזור התחלף, אבן החל בנסיעה אך עצר במפתיע בשל אור שמש מסנוור. לדברי אזולאי, הוא הצליח לעצור במועד אך כהן שנסע מאחוריו לא הצליח לבלום, התנגש ברכב אזלואי מאחור והדף אותו על רכבו של אבן.
4.
בכתב ההגנה מטעם כהן והנתבעת 4 נטען כי כהן עמד ברמזור אדום אחרי אזולאי שעצר מאחורי אבן. כשהתחלף הרמזור לירוק החל אבןם בנסיעה קדימה אך לפתע עצר. אזולאי לא הספיק לבלום והתנגש ברכב אבן, ורק לאחר מכן התנגש כהן ברכב אזולאי. יצויין כי כהן לא התייצב לדיון, למרות אישור מסירה.
5.
לאחר ששמעתי את העדים שהתייצבו ועיינתי בטענות הצדדים, באתי לכלל דעה כי האחריות לנזקיו של אבן מתחלקת בין אזולאי לכהן בחלקים שווים. עיון בחוות דעת השמאי לגבי נזקי רכבוט של אזולאי מלמד כי היקף הנזק לשני המוקדמים היה ניכר, כאשר הנזק למוקד הקדמי עולה משמעותית על הנזק למוקד האחורי. בכך יש כדי ללמד הן על עוצמת הפגיעה של אזולאי ברכבו של אבן והן על כך שההתנגשות ברכב אבן אירעה קודם להתנגשות כהן ברכב אזולאי ולא כתוצאה מהדיפתו על ידי כהן. ואולם, היקף הנזק במוקד האחורי של רכב אזולאי יש בו כדי ללמד כי גם עוצמת הפגיעה של כהן ברכב אזולאי היתה ניכרת ביותר, וסבורני כי היה בה כדי להדוף את רכב אזולאי על רכב אבן ולהעצים משמעותית את נזקי אבן.
6.
אני ערה לטענה לפיה אבן בלם במפתיע לאחר שהחל כבר בנסיעה קדימה עת התחלף הרמזור, אך לטעמי אף אם היתה מוכחת טענה זו, לא היה בה כדי לשנות את התוצאה. אילו היו אזולאי וכהן נוהגים במהירות סבירה לתנאי השטח והתנועה ושומרים מרחק ראוי, יכולים היו להגיב בזמן גם לבלימה פתאומית מצידו של אבן, ככל שאירעה, ולמנוע כך את התאונה.
7.
הנזק המוכח הינו בסך של 3,025 ₪.
8.
אני מחייבת איפוא את הנתבעים 1 ו -2 לשלם לתובע, יחד ולחוד, סך של 1,512.5 ₪ בתוספת הוצאות משפט בסך של 750 ₪, ואת הנתבעים 3 ו – 4, יחד ולחוד, לשלם לתובע, סך של 1,512.5 ₪ בתוספת הוצאות משפט בסך של 750 ₪.


ניתן היום,
י"א אייר תש"ע, 25 אפריל 2010, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 19049-07/09 פאול אבן נ' דוד אזולאי, כלל חברה לביטוח בע"מ, דוד כהן ואח' (פורסם ב-ֽ 25/04/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים