Google

עו"ד' דני ניסים, עו"ד דוד עוזיאל - דליה חן, אברהם נתן

פסקי דין על עו"ד' דני ניסים | פסקי דין על עו"ד דוד עוזיאל | פסקי דין על דליה חן | פסקי דין על אברהם נתן |

1261/05 הפ     06/05/2010




הפ 1261/05 עו"ד' דני ניסים, עו"ד דוד עוזיאל נ' דליה חן, אברהם נתן








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



06 מאי 2010

ה"פ 1261-05 חן נ' נתן






בפני

כב' השופטת
שבח יהודית


המבקשים- הכונסים
1. עו"ד' דני ניסים
2. עו"ד דוד עוזיאל


נגד


משיבים
דליה חן


(המבקשת בה.פ.)
אברהם נתן
(המשיב בה.פ.)



החלטה

זוהי בקשתם החוזרת
של כונסי הנכסים (להלן:"הכונסים") לשחררם מתפקידם
.

בתובענה העיקרית עתרה המבקשת למתן צו הצהרתי ביחס למקרקעין נשוא התביעה, וכן עתרה למינויו של בא כחה, עו"ד ניסים, ככונס על זכויות המשיב, תוך הסמכתו לפעול בשם המשיב לצורך אכיפת ההסכם.
בדיון שהתקיים ביום 5.9.06 הגיעו בעלי הדין להסכם פשרה, במסגרתו מונו באי כח שני הצדדים ככונסי נכסים לצורך "רישום הדירה בראשל"צ ולצורך רישום המגרשים ברחובות". עוה"ד עוזיאל וניסים הביעו את הסכמתם למינוי, הסכמה שנרשמה בפרוטוקול הדיון.
לא זו בלבד שהכונסים הנכבדים התקשו להגיש נוסח מוסכם של פסיקתא, אלא שביום 10.9.08 הגיש עו"ד עוזיאל בקשה לשחררו מייצוג עקב פטירת מרשו נתן אברהם. בהחלטה מיום 5.11.08 בקשתי את תגובת הצדדים וכן את תגובת הכונס הנוסף.
ביום 11.1.09 הגיש עו"ד ניסים "בקשה למתן הוראות" בה נאמר, בין היתר, כי המשיב הלך לעולמו, כי הוצא צו ירושה וכי קיים חשש כי יורשי המשיב לא ימלאו אחר פסק הדין, ולא יממנו את ההוצאות הכרוכות בביצוע פסק הדין, כגון: תשלום לשמאים, סילוק חובות וכו'. משכך, התבקש בית המשפט להסמיך את הכונסים "לממש נכסים לצורך תשלום החובות"
בהחלטה מיום 20.1.09 קבעתי כי הבקשה "רחבה, ערטילאית ונטלת סעד ספציפי", משלא פורט חוב מסויים, ובמקביל נכס מסויים אותו ניתן לממש. עוד קבעתי כי אם יקום הצורך לשלם תשלום "מסויים" יגישו הכונסים בקשה מיוחדת, בצירוף תגובת המבקשת ויורשי המשיב.
מאז מבקשים הכונסים, פעם אחר פעם, לשחררם מתפקידם, ואף לפסוק להם שכר. לטענתם, בעלי הדין אינם משתפים פעולה ואף אין בידם כספים כלשהם לצורך תשלום הוצאות וחובות.


החלטתי מיום 22.7.09, לפיה יש לקבל את תגובת המבקשת וכן את תגובת יורשי המשיב, נענתה כי למרות שההחלטה נשלחה אליהם, לא נתקבלה כל תגובה מטעמם. לא נמסר לי אם אכן הוצא צו ירושה, אם לאו.
נוכח מבוי סתום זה, לא נותר לי אלא להורות על ביטול מינויים של עורכי הדין ניסים ועוזיאל ככונסי נכסים
. באם מינויים נרשם בספרי המקרקעין ו/או באחרים- יש לבטלו.

באשר לבקשה לפסיקת שכר טרחה:
נוכח מכלול הנסיבות, נוכח העובדה כי לא חלה שום התקדמות במשימה בגינה מונו ב"כ שני הצדדים ככונסים ונוכח העובדה שהמבוי הסתום נעוץ בבעלי הדין עצמם - איני רואה מקום לפסוק שכר טרחה.
אין מניעה כי הכונסים יתבעו את שכרם והוצאותיהם מלקוחותיהם.











ניתנה היום,
כ"ב אייר תש"ע, 06 מאי 2010, בהעדר הצדדים.














הפ בית משפט מחוזי 1261/05 עו"ד' דני ניסים, עו"ד דוד עוזיאל נ' דליה חן, אברהם נתן (פורסם ב-ֽ 06/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים