Google

סיגלית חן - בנק הפועלים בע"מ - סניף פרדס חנה, אהרון אריה חן

פסקי דין על סיגלית חן | פסקי דין על בנק הפועלים - סניף פרדס חנה | פסקי דין על אהרון אריה חן |

2770/10 עא     26/05/2010




עא 2770/10 סיגלית חן נ' בנק הפועלים בע"מ - סניף פרדס חנה, אהרון אריה חן




החלטה בתיק ע"א 2770/10



בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
2770/10 - א'


בפני
:

כבוד הרשם גיא שני


המערערת:
סיגלית חן



נ


ג


ד



המשיבים:

1. בנק הפועלים בע"מ - סניף פרדס חנה



2. אהרון אריה חן


בקשה לפטור מאגרה וערבון




החלטה



ההליך שבכותרת הוא ערעור על פסק-דין של בית המשפט המחוזי בחיפה שבו נדחתה תביעתה של המערערת למתן פסק-דין הצהרתי בנוגע לזכויותיה בדירה בפרדס חנה. במסגרת ההליך הוגשו הבקשות שלפניי – לפטור מתשלום אגרה ומהפקדת עירבון.


אומר מיד כי הבקשות אינן מקיימות את התנאי הראשון, הבסיסי, למתן הפטור, והוא הנחת תשתית עובדתית מלאה לגבי מצבו הכלכלי של מבקש הפטור. כך, למשל, המערערת טוענת כי סוכנות הנסיעות שבבעלותה מצויה בהפסדים מזה מספר שנים, אך אין כל אסמכתא לעניין זה. לגבי משכותרה של המערערת צורף תלוש אחד בלבד, וברי כי בכך לא סגי. המערערת מתארת את הוצאותיה בגין התמיכה בשתי בנותיה הבוגרות, אך לא צירפה מסמכים התומכים בכך. המערערת טוענת כי היא נוסעת ברכב של החברה (בליסינג), אך רישיון הרכב שצורף מלמד כי היא רשומה כבעלים. בדפי חשבון הבנק שצורפו לבקשה מתועדות הפקדות בסכומים לא מבוטלים, וכמו-כן עולה מדפי החשבון כי המערערת חוסכת סכום מסוים מדי חודש, אך אין בבקשה מידע כלשהו לגבי נכסיה הפיננסיים. לעניין העירבון יש להוסיף כי המערערת גורסת שאין לה אפשרות לגייס את הסכום מקרוביה, אך לא צורפה כל אסמכתא לעניין זה (ראו
דברי כבוד השופט נ' הנדל בבש"א 9998/09
ונדר נ' בנק דיסקונט למשכנתאות בע"מ
(טרם פורסם, 17.12.2009))
. המשיב 2 טוען כי לאביה של המערערת יש נכסים משמעותיים. עניין זה לא נתברר בהליך שלפניי, אך הנטל מוטל על המערערת להראות כי אין באפשרותו של האב – ושל קרובים וידידים אחרים – לעזור; בטענות כלליות לא די.


עוד יש לציין כי לפי האמור בתגובת המשיב 1, המערערת לא שילמה את ההוצאות שהוטלו עליה בבית המשפט קמא, בסכום של 10,000 ₪. בכך יש כדי להגדיל את המשקל המיוחס לאינטרס של המשיב בהבטחת מקור לתשלום ההוצאות שייפסקו לו בהליך הערעור, אם ייפסקו. באשר לטענת המערערת כי ניתן להשתמש בדירת המגורים כחלופה להפקדת עירבון – טענה זו לא יכולה להתקבל הן משום שלא מדובר בחלופה שוות-ערך לעירבון במזומן או בערבות בנקאית, הן מן הטעם שדירה זו היא נשוא ההליך המשפטי.


מנגד, איני מתעלם מן הטענות המופיעות בתצהיר ומהנתונים החלקיים שלפניי. יצוין כי לפי האמור בתצהיר, בא-כוח המערערת טרם גבה ממנה שכר-טרחה. במכלול הנסיבות באתי למסקנה כי אין מקום לפטור את המערערת מתשלום אגרה, וכי יש לחייבה בהפקדת עירבון בסכום מתון יחסית של 10,000 ₪. האגרה תשולם והעירבון יופקד תוך 14 ימים מעת המצאת החלטה זו, שאם לא כן – יימחק ההליך או יידחה, לפי העניין, ללא צורך בהתראה נוספת.


ניתנה היום, י"ג בסיוון תש"ע (26.5.2010).







גיא שני





ר ש ם

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

10027700_d06.doc

טו

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








עא בית המשפט העליון 2770/10 סיגלית חן נ' בנק הפועלים בע"מ - סניף פרדס חנה, אהרון אריה חן (פורסם ב-ֽ 26/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים