Google

בן חמו יצחק - המוסד לבטוח לאומי

פסקי דין על בן חמו יצחק | פסקי דין על המוסד לבטוח לאומי

987/07 בל     26/05/2010




בל 987/07 בן חמו יצחק נ' המוסד לבטוח לאומי








st1\:*{behavior: }
בית דין אזורי לעבודה בחיפה



26 מאי 2010

ב"ל 987-07 בן חמו יצחק
נ' בטוח לאומי-סניף חיפה






בפני

כב' השופט
נוהאד חסן


התובע

בן חמו יצחק


נגד


הנתבע

המוסד לבטוח לאומי



החלטה

1.

מינוי מומחה רפואי:

ד"ר דוד אנג'ל, שארית הפליטה 23, חיפה
-
מומחה באורטופדיה
מתמנה בזה לשמש מומחה יועץ רפואי (להלן: "המומחה"), לשם מתן חוו"ד רפואית בשאלות המפורטות להלן בהחלטה זו והמתייחסות לתובע, וזאת תוך 30 ימים ממתן החלטה זו.

2.

מסמכים רפואיים:

להחלטה זו מצורפים מסמכים כמפורט להלן:

א.
תיק רפואי מקצועי קופת חולים כללית מרפאה מקצועית ב' נהריה.

ב.
תיק כללי ממוחשב קופת חולים כללית נהריה.

3.

העובדות:
א.
התובע יליד -1948.
ב.
החל משנת 1970- עובד התובע כנהג אוטובוס בחברת "אגד" (כ-40 שנות עבודה).
ג.
בשנים הראשונות לעבודתו, עבד בנהיגה כ - 18 שעות ביום, 5-6 ימים בשבוע. לאחר מכן
עבר לעבוד כ-12 שעות ביום.
ד.
משנת 1970- ועד שנת 1980 התובע נהג באוטובוס, קו חיפה-תל אביב דרך הכביש הישן מאסף.מדובר בנהיגה על כביש לא מתוחזק.
ה.
במהלך השנים 1985 - 2000, נהג התובע בקו שירות מנהריה לחיפה, ומעכו לחיפה. בנוסף לכך, בין יומיים לשלוש בשבוע, עבד התובע כנהג באזור הכפרים שבגליל, כאשר מסלולי הנסיעה לא היו מתוחזקים היטב, ויש בהם פסי האטה ומהמורות.
ו.
במהלך השנים 1985 - 1998 , התובע הסיע חיילים לבסיסים צבאיים בצפון הארץ, לרבות בגליל ובגולן וכמו כן הסיע תלמידים לטיולי שטח בגליל. נסיעות אלה נעשו רק מספר פעמים בחודש. מדובר בנסיעות על כבישים ישנים,כבישים לא מתוחזקים,כבישי עפר,עם מהמורות. כאשר במסלולי הנסיעה היו עליות וירידות תכופות.
ז.
בשנים 1990 - 2000 - עבד התובע כנהג בקו חיפה-אילת,קו לילי, כפעמיים עד שלוש בשבוע.
ח.
החל משנת 2000 ועד היום- התובע עושה בעיקר קו חיפה -קריות- נהריה,כולל חיפה פנימי רבתי. מדובר בכבישים עירוניים.
ט.
התובע נהג על אוטובוסים מסוגים שונים.

משנת 1970 ועד 1980- כסא הנהג באוטובוסי אגד, היה עם מנגנון שיכוך, (כסא דגם "אלכס").

משנת 1980 עד 1995- התובע נהג על אוטובוסים אשר רק בחלקם הותקנו כסאות נהג בעלי מערכת שיכוך הידראולית הניתנת לשינוי רציף וכיוון אופטימלי.
כסאות אלו עומדים בתקנים אירופאיים מחמירים.

משנת 1995 ואילך- מורכבים בכל אוטובוסי אגד, כסאות נהג פנאומטים מקצועיים מסוג 517/6500
isri
תוצרת גרמניה ועומדים בתקן האירופי המחמיר לכסא נהג.
י.
התובע טוען, כי הנסיעות במסגרת עבודתו כנהג, גרמו לו לפגיעות זעירות בגבו התחתון, אשר גרמו לו לנזק בגבו.

4.

השאלות:

א.
מהי המחלה או המחלות מהן סובל התובע?

ב.
האם יש קשר סיבתי בין תנאי עבודתו של התובע כפי שתוארו לעיל בסעיף 3, לבין מחלתו או מחלותיו?

ג.
אם התשובה לשאלה הקודמת חיובית, האם כל מאמץ פיזי שעשה התובע במסגרת עבודתו, גרם לפגיעה כלשהי (להלן: "הפגיעה") בגב?

ד.
אם התשובה לשאלה הקודמת חיובית - ההייתה אותה פגיעה, פגיעה זעירה ובלתי הפיכה, כך שבהצטרף אליה פגיעות קודמות וחוזרות נוצר המצב הקיים בתובע או שמא, המצב הקיים הוא תוצאה של תהליך תחלואתי ממושך?

ה.
אם התשובה לרישא של השאלה הקודמת (פגיעות זעירות נפרדות ובלתי הפיכות הן שגרמו למצב הקיים בתובע) - היא חיובית - האם יש בתובע גורמי סיכון והאם תנאי עבודתו הנ"ל השפיעו על המחלה הרבה פחות מאשר נתוניו האישיים (לרבות גורמי הסיכון)?

5.
המומחה מתבקש לבסס את חוות דעתו על העובדות שנקבעו בהחלטה זו ועל המסמכים הרפואיים המצורפים, מהם ניתן ללמוד על מצב בריאותו של התובע.

6.
שכ"ט המומחה ישולם מקופת בית הדין, כמקובל.

7.
מזכירות בית הדין תדאג להמציא העתק החלטתי זו, הן למומחה והן לצדדים.

8.

לעיון המזכירות ביום 14.7.2010.

ניתנה היום,
י"ג סיון תש"ע, 26 מאי 2010, בהעדר הצדדים.














בל בית דין אזורי לעבודה 987/07 בן חמו יצחק נ' המוסד לבטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 26/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים