Google

אברהם אלימלך - תרנגולות הצפון שיווק וסחר ביצים בע"מ, מעוז ציון

פסקי דין על אברהם אלימלך | פסקי דין על תרנגולות הצפון שיווק וסחר ביצים | פסקי דין על מעוז ציון |

11276/09 א     30/05/2010




א 11276/09 אברהם אלימלך נ' תרנגולות הצפון שיווק וסחר ביצים בע"מ, מעוז ציון








בית משפט השלום בירושלים



30 מאי 2010

ת"א 11276-09 אלימלך נ' תרנגולות הצפון שיווק וסחר ביצים בע"מ
ואח'





מספר בקשה:2

בפני

כב' הרשם
נמרוד פלקס


המבקש

אברהם אלימלך


נגד


המשיבים

1.תרנגולות הצפון שיווק וסחר ביצים בע"מ
2.מעוז ציון



החלטה

בפני
בקשה לפטור מתשלום אגרת משפט.
המבקש הגיש כנגד המשיבים תביעה כספית בסך 2,500,000 ₪, וזאת בטענה כי המשיבים הונו אותו והפרו הסכם שנכרת עמו. המבקש טוען, כי פעל למען המשיבים לשם ניכוי המחאות מעותדות אצל צדדים שלישיים תוך שהו אחראי כלפי אותם צדדים שלישיים לפירעון ההמחאות. דא עקא, שהמבקשים לא פרעו את ההמחאות ולפיכך חשוף המבקש לתביעות מצד אותם צדדים שלישיים.
המבקש אינו מפרט בכתב התביעה או בבקשתו לפטור מאגרה מה הסכומים אותם הוא נתבע לשלם לאותם צדדים שלישיים והאם פרע סכומים אלה בפועל.
אמנם בסעיף 38 (עמ' 5) לכתב התביעה טוען המבקש, כי הוא נאלץ לשלם לנושים שונים את סכומי הכסף ששולמו לנתבע מס' 2, אך אינו מפרט מה סך הסכומים אותם נאלץ לשלם והאם שילמם בפועל.
בסעיף 28(ג) לכתב התביעה (עמ' 8) בו מסכם המבקש את הסעד המבוקש מתבקש בית המשפט לחייב את הנתבע מס' 2 לשלם להשיב לקופת הנתבעת מס' 1, שהינה כנטען חברה בשליטת הנתבע מס' 2, את כל סכומי הכסף אותם לקח הנתבע מס' 2 כנטען לכיסו מכספי הנתבעת מס' 1.

עילת התביעה הינה למעשה שיפוי, קרי – המבקש מעוניין כי בית המשפט יורה למשיבים לשפותו בגין סכומים אותם שילם או נדרש לשלם לצד ג' בגין מעשי ו/או מחדלי המשיבים.
המבקש לא הצביע בכתב תביעתו על כל טעם המקנה לו זכות לתבוע מאת הנתבע מס' 2 להשיב לקופת הנתבעת מס' 1 סכומי כסף אותם נטל כנטען לכיסו.

הקושי העיקרי בתביעת המבקש הינו העדר הפירוט של הסכומים אותם הוא נדרש כנטען לשלם לצד ג'. המבקש אינו מבהיר כיצד כימת את סכום תביעתו והכיצד זה מסתכם סכום התביעה בדיוק בגבול סמכות בית משפט השלום.

בנסיבות אלה מעוררת התביעה קושי המשליך אף על סיכוייה, ולפיכך איני מוצא לנכון לפטור את המבקש מפירעון אגרת המשפט.

יחד עם האמור ניתנת בזה למבקש הזדמנות לתקן את תביעתו באופן שיכומת ויפורט הסכום אותו שילם המבקש כנטען לצד ג' בעטיים של המשיבים וכן יובהר האם עסקינן בסכום ששולם בפועל או בדרישת צד ג' לתשלום, להבדיל מפירעון הסכום נשוא הדרישה.

אשר על כן המבקש יגיש איפוא כתב תביעה מתוקן בתוך 15 יום וכן בקשה מתוקנת לפטור מאגרה, או לחלופין יפרע את אגרת המשפט בתוך פרק הזמן האמור, שאם לא יעשה כן תמחק תביעתו.

לעיוני ביום 4.7.10.






ניתנה היום,
י"ז סיון תש"ע, 30 מאי 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 11276/09 אברהם אלימלך נ' תרנגולות הצפון שיווק וסחר ביצים בע"מ, מעוז ציון (פורסם ב-ֽ 30/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים