Google

איתן אברהם חי עם - מדינת ישראל

פסקי דין על איתן אברהם חי עם |

5519-05/10 וע     02/06/2010




וע 5519-05/10 איתן אברהם חי עם נ' מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי בירושלים




בשבתו כוועדה למתן היתרים
לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969


02 יוני 2010

ו"ע 5519-05-10 חי עם נ' מדינת ישראל






בפני

כב' השופטת
נאוה בן אור
עו"ד יוסף ריכטר, חבר ועדה
עו"ד אריאלה קלעי, חברת ועדה


המבקש

איתן אברהם חי עם


נגד


המשיבה
מדינת ישראל
ע"י נציבות שירות המדינה



החלטה


ד"ר איתן חי עם (להלן: המבקש) מונה ביום 1.9.2009 למנהל הכללי של משרד הבריאות. ביום 25.4.10 פרש מתפקידו (מועד פרישתו הרשמי היה 2.5.10), לאחר שהודיע על פרישתו ביום 21.3.10. למן היום בו הודיע על כוונתו לפרוש מן התפקיד ועד ליום פרישתו בפועל, כל החלטה שקיבל טעונה הייתה אישורו של סגן שר הבריאות.

המבקש מעוניין להתמנות כמנכ"ל קבוצת "אסותא", שהיא חברה בת של "מכבי שירותי בריאות", החל מיום 26.6.2010.

בבקשתו מציין המבקש, כי מונה למנהל הכללי של משרד הבריאות לאחר תקופת עבודה ממושכת ב"שירותי בריאות כללית", ונערך לו הסדר ניגוד עניינים קפדני. במסגרת ההסדר, הוטלו על המבקש מגבלות בטיפול בעניינן של קופות החולים בכלל, ו"שירותי בריאות כללית" בפרט, למשך 8 החודשים הראשונים לכהונתו. אלא שבפועל פרש המבקש מתפקידו עוד בטרם חלפו 8 חודשים, כך שלמעשה במהלך כל תקופת כהונתו כמנהל הכללי של משרד הבריאות חלו עליו המגבלות האמורות. לפיכך, במהלך כהונתו נמנע המבקש מלקבל החלטות בעניינן של קופות החולים שיש בהן משום הקניית זכויות או המלצה להקניית זכויות לגופים אלה. מעורבותו בענייני קופות החולים התבטאה בקבלת עדכון מגורמי המקצוע ביחס לנושאים שוטפים, הוצאת חוזרים שהוכנו על ידי דרגי המקצוע במשרד, בליווי היעוץ המשפטי, ועל בסיס עבודת מטה של יחידות אחרות במשרד. במהלך התקופה לא עסק המבקש בענייניה של "קבוצת אסותא" ולא היה מעורב בכל החלטה הנוגעת לקבוצה זו.

ההצעה לשמש כמנכ"ל הקבוצה הגיעה למבקש לאחר שהודיע על התפטרותו מתפקיד המנהל הכללי של משרד הבריאות, וביוזמתה של הקבוצה.

בנסיבות אלה סבורה המשיבה כי אין כל מניעה לאשר למבקש להתחיל לשמש כמנכ"ל "קבוצת אסותא" במועד המתוכנן, היינו 3 חודשים לאחר פרישתו מן התפקיד ו-4 חודשים לאחר הודעתו על ההתפטרות.

השיקולים, לטעמה של המשיבה, הם אלה: המבקש שימש בתפקיד המנהל הכללי של משרד הבריאות תקופה קצרה ביותר; במהלך כהונתו לא היו לו ממשקי עבודה עם "קבוצת אסותא", והוא אף היה מנוע מלהעניק לקבוצה זו או לחברת האם שלה כל זכות שהיא, לנוכח הסדר ניגוד העניינים עליו חתם ערב כניסתו לתפקיד; נסיבות פרישתו של המבקש, שהיו בלתי צפויות וחריגות אף בהן יש להוות שיקול לקולא.

אכן נראה, כי בעניינו של המבקש אין מתעורר כל חשש לניגוד עניינים ואף לא מראית עין של חשש כזה. השיקולים המפורטים לעיל יש בהם כדי להניח את הדעת, ואנו מאשרים את הבקשה מן הטעמים הללו.

המזכירות
תמציא העתק ההחלטה למבקש ולב"כ המשיבה, באמצעות פקס.

ניתנה היום,
י"א סיון תש"ע, 02 יוני 2010, בהעדר הצדדים.





______________
_________________

_______________


נאוה בן-אור

עו"ד יוסף ריכטר

עו"ד אריאלה קלעי



שופטת

חבר ועדה

חברת ועדה







וע בית משפט מחוזי 5519-05/10 איתן אברהם חי עם נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 02/06/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים