Google

זרו מועאויה - אליהו שחר, הראל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על זרו מועאויה | פסקי דין על אליהו שחר | פסקי דין על הראל חברה לביטוח |

9613/09 תאמ     06/06/2010




תאמ 9613/09 זרו מועאויה נ' אליהו שחר, הראל חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בירושלים



06 יוני 2010

תא"מ 9613-09 מועאויה נ' אליהו שחר
ואח'






בפני

כב' השופט
גד ארנברג


תובעים

זרו מועאויה


נגד


נתבעים

1.אליהו שחר
2.הראל חברה לביטוח בע"מ




פסק דין




התובע תובע מן הנתבעים סך של 19,544 ₪ שנגרמו לרכבו בתאונת דרכים שארעה ביום 13.3.08. לטענתו, הנתבע 1 לא ציית לתמרור עצור, נכנס לכביש המהיר בו נסע התובע וכתוצאה מכך ארעה התאונה. הנתבעת 2 היא המבטחת של רכבו של התובע.

הנתבעים טוענים כי הנתבע עצר בתמרור העצור, ראה שהכביש פנוי ורק אז החל בנסיעה. לפתע הגיע התובע במהירות ולאחר שהנתבע 1 כבר עבר את מרבית הצומת פגע בו.

העידו בפני
2 הנהגים וכן 2 נוסעים שהיו עם התובע ברכבו. כל צד חזר על טענותיו באשר לאופן אירוע התאונה. הועמדו לעיוני (והוחזרו לב"כ הצדדים) גם תמונות 2 כלי הרכב לאחר הפגיעה. לאחר עיון בטענות הצדדים בעדויות ובתמונות באתי למסקנה כי אין ספק שהנתבע נהג ברשלנות, תוך
אי ציות לתמרור עצור שהוצב בכוון נסיעתו וכתוצאה מכך נגרמה התאונה. התובע ועדותיו העידו כי הנתבע לא עצר כלל והתפרץ אל הכביש ואולם גם אם אקבל את גרסת הנתבע, אשר העיד שעצר ולא ראה את מכונית התובע, עדיין האחריות מוטלת על הנתבע שכן משמעות תמרור העצור הוא לעצור ולהמתין עד שהצומת תהיה פנויה לגמרי ורק אז לצאת. העובדה שהנתבע לא הבחין ברכב התובע היא לכשעצמה מהווה רשלנות. יש לציין שגם מיקומם של המכות בכלי הרכב יכול להעיד על כך שהנתבע לא עצר בתמרור העצור או לפחות לא המתין עד שהצומת תתפנה לפני שנכנס לתוכה. הפגיעה ברכב הנתבע מתחילה לפחות בדלת של המושב שאחרי מושב הנהג ואולי גם בדלת של מושב הנהג עצמו שכן דלת זו נעקרה ממקומה ולא ניתן לראות בתמונה אם גם בה יש פגיעה. מיקום המכה מלמד שלכל הפחות הנתבע לא המתין די עד שיצא לצומת מבלי להבחין שרכב של התובע מגיע.

הנזק שנגרם לתובע הוא אבדן מוחלט. והתובע תובע רק את נזקיו הישירים, שכ"ט השמאי והגרירה לפיכך אני מחייב את הנתבעים ביחד ולחוד לשלם לתובע את מלו סכום התביעה בסך 19,544 ₪ וכן אני מחייבם לשלם לתובע את הוצאות האגרה וכן שכ"ט עו"ד בסך 2,500 ₪ + מע"מ.


המזכירות תשלח לב"כ הצדדים העתק מפסק הדין בדואר רשום עם אישור מסירה.


ניתן היום,
כ"ד סיון תש"ע, 06 יוני 2010, בהעדר הצדדים.











תאמ בית משפט שלום 9613/09 זרו מועאויה נ' אליהו שחר, הראל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 06/06/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים