Google

אילן ביטון - משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל

פסקי דין על אילן ביטון | פסקי דין על משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר | פסקי דין על מדינת ישראל |

19494-06/10 עתא     11/06/2010




עתא 19494-06/10 אילן ביטון נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



11 יוני 2010

עת"א 19494-06-10 ביטון(אסיר) נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
ואח'






בפני

כב' השופט
רון שפירא


עותר

אילן ביטון
(אסיר) ת.ז. 024986341


נגד


משיבים

1.משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
2.מדינת ישראל



החלטה

העותר עצור, בשלב זה, בבית מעצר קישון, זאת לאחר שהוגשה בעניינו בקשת מעצר עד לתום ההליכים במסגרת תיק מ"מ 640-05-10 של בית משפט השלום בעכו. הדיון בבקשת המעצר טרם הסתיים. הדיון בבקשת המעצר ממתין לקבלת תסקיר של שירות המבחן.



העותר הגיש ביום 10/6/10 עתירה זו בה הוא מבקש לאפשר לו להשתתף בחתונת אחיו המתקיימת ביום א' הקרוב

, 13/5/10, בשעות הערב, באולם האירועים "קאלה" שבמפרץ חיפה.
בשים לב ללוחות הזמנים שנכפו כתוצאה ממועד החתונה ואילוצי יומן בית המשפט, הורה בית המשפט על מתן תגובות בכתב עד ליום 10/6/10 בערב. שב"ס והפרקליטות הגישו תגובות בכתב לבקשה. בתגובות פורטו טעמי התנגדות שב"ס והמשטרה להוצאת העותר לחתונת אחיו, בין אם בלווי סוהרים ובין אם במסגרת של שחרור לחלופת מעצר. לתגובת הפרקליטות צורף גם חומר מודיעיני חסוי.
לאחר עיון בתגובות החלטתי לדחות את העתירה. בנסיבות הענין ולוחות הזמנים, החלטתי ליתן את ההחלטה על בסיס הבקשה והתגובה בכתב וללא דיון במעמד הצדדים.
הטעם הראשון לדחיה הוא טעם דיוני שענינו
השיהוי שבהגשת העתירה. עתירת אסיר הינה עתירה מנהלית ובהתאם חלים עליה כללי הדיון המנהלי. עותר חייב להגיש עתירתו מיד כשנודעה לו העילה להגשתה. אין להשתהות ולהגיש עתירה ברגע האחרון, במיוחד כאשר הצד שכנגד נדרש בהגשת תגובה בטרם ינתן הסעד המבוקש.

אמנם ער אני לעובדה שהעותר פנה בתחילה בבקשה לעיון חוזר בתנאי מעצרו וביקש את הסעד נשוא העתירה ורק לאחר מכן פנה בעתירת האסיר. עם זאת גם הפניה בבקשה לעיון חוזר הייתה בשלב מאוחר. העותר עצור כבר מזה זמן. יש להניח שמועד החתונה נקבע זמן רב מראש. ניתן היה לפנות בבקשות המתאימות ובהליך הנכון מבעוד מועד. כלל הוא שעותר אינו רשאי להמתין עד לרגע האחרון ולכפות על ביהמ"ש לוחות זמניים בלתי אפשריים לקיים דיון בענינו. ראה לעניין זה:

רע"פ 4073/05 יוסף אסרף נ' מ"י,
(טרם פורסם, ניתן ביום 27.4.95);
רע"פ 2669/04 לוי נ' מ"י, ( טרם פורסם, ניתן ביום 17.3.04).

על זאת יש להוסיף כי למעשה העותר כלל לא פנה בבקשה לשב"ס קודם לפניה לבית המשפט, בין אם בהליך של עיון חוזר ובין אם במסגרת העתירה. פניה לבית משפט בטרם פניה לרשות המנהלית מהווה בגדר של עתירה מוקדמת ללא מיצוי ההליך המנהלי ודי בכך כדי שהעתירה תידחה על הסף.

גם לגופו של עניין דין העתירה להדחות. כעצור אין העותר זכאי לחופשות. פקודות שב"ס קובעות כי אין להוציא אסיר בלווי לאירוע באולם שמחות מחשש לפגיעה בסוהרים. בהתאם, ההחלטה שלא להוציאו בלווי לחתונה היא בהתאם לפקודות שב"ס.

על זאת יש להוסיף כי הוצג לעיוני חומר חסוי. מטבע הדברים לא יפורט תוכנו של החומר החסוי. יצוין רק כי מדובר במידעים ממקורות שונים שעניינם מעורבות העותר בסכסוכים עם גורמי פשיעה שונים באופן היוצר סיכון לשלום העותר, שלום הסוהרים ושלום הציבור בכלל, מעצם הוצאתו האפשרית לחתונת אחיו.

בתי המשפט מודע, כמובן, לחשיבות חתונה של בן משפחה מדרגת קרבה ראשונה וההוראות בפקודות שב"ס לעניין זה. עם זאת, בשים לב לטיב הסכנות העולות מאפשרות הוצאת העותר לחתונה, ובשים לב להוראות שבפקודות שב"ס לעניין זה, סבור אני כי ההחלטה שלא להוציא את העותר לחתונה, בין אם במסגרת של חופשה ובין אם במסגרת של לווי סוהרים, הן החלטות שהתקבלו בסמכות שב"ס, על בסיס ראיות מנהליות ברמה מספיקה, משיקולים סבירים וענייניים.

בהתאם לא מצאתי כל מקום להתערב בהחלטות שב"ס, וזאת גם לגופו של ענין.

אשר על כן העתירה נדחית, הן מטעמים דיוניים והן לגופו של עניין.

נרשמה הודעת שב"ס כי תישקל בחיוב האפשרות לאשר ביקור פתוח למשפחת העותר בבית המעצר, ככל שתוגש בקשה מוקדמת בעניין זה.

המזכירות תודיע החלטה בדחיפות לב"כ הצדדים בפקס', ובמידת האפשר טלפונית.

ניתנה היום,
כ"ט סיון תש"ע, 11 יוני 2010, בהעדר הצדדים.




ר' שפירא, שופט









עתא בית משפט לעניינים מנהליים 19494-06/10 אילן ביטון נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 11/06/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים