Google

אורטל מזרחי, אהרון מזרחי - עירית טבריה, יעקב מזרחי

פסקי דין על אורטל מזרחי | פסקי דין על אהרון מזרחי | פסקי דין על עירית טבריה | פסקי דין על יעקב מזרחי |

37526-06/10 עתמ     11/07/2010




עתמ 37526-06/10 אורטל מזרחי, אהרון מזרחי נ' עירית טבריה, יעקב מזרחי








בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"מ 37526-06-10 מזרחי ואח' נ' עירית טבריה
ואח'






בפני

כב' השופט
בנימין ארבל


עותרים

1
.
אורטל מזרחי

2
.
אהרון מזרחי


נגד


משיבים

1.עירית טבריה
2.יעקב מזרחי




פסק דין


1.
העותרים פונים לבית משפט זה, פעם שניה, במסגרת ריבם נגד המשיב 2 – שהינו קרוב משפחתם ומתחרה עיסקי לעסקי הרוכלות שלהם באתר קבר הרמבם בטבריה, ומבקשים כי בית המשפט יורה למשיבה 1 – עיריית טבריה "לנקוט לאלתר בכל האמצעים המוקנים לה בחוק, על מנת לאכוף כנגד המשיב כל חריגה של רשיון הרוכלות אותו קיבל מהמשיבה עיריית טבריה, בקשר עם רשיון רוכלות ניידת לממכר סנדויצים ומשקאות".
לחילופין, מתבקש בית המשפט "להורות למשיבה לבטל לאלתר, כל סוג של רשיון רוכלות ו/או הרשאה או הסכמה מכל מין וסוג שהוא, שניתנו למשיב בקשר לרישיון הרוכלות המקורי...".

2.
לאחר שביקשתי את תגובת המשיבים וקבלתי את תגובת המשיבה 1, מצאתי לנכון לעשות שימוש בסמכותי בהתאם להוראת תקנה 7 [2] לתקנות בתי המשפט לעניינים מנהליים [סדרי דין], התשס"א – 2000.

3.
הסכסוך שבין העותרים לבין המשיב 2, הינו כאמור סכסוך על רק תחרות מסחרית. מסתבר, כי שני הצדדים, שהינם קרובי משפחה [משיב 2 הינו דודם של העותרים], מפעילים עסקי רוכלות באתר קבר הרמבם. נראה, כי שני הצדדים גם יחד אינם מקפידים על מילוי הוראות רישיון הרוכלות אשר ניתן להם על ידי המשיבה 1. מכתב העתירה שבפני
עולות טענותיהם של העותרים, כנגד עצם מתן רשיון הרוכלות למשיב 2. עניין זה כבר נדון בשעתו בעת"מ 221/09 ואין מקום לחזור ולדוש בו פעם נוספת. מסתבר, כי המשיב 2 מפר את הוראות רישיון הרוכלות שניתן לו. העותרים מבקשים כי המשיבה 1 תריב את ריבם, בכך שתמנע מן המשיב 2 להפר את הרשיון ובכך להתחרות בהם תחרות פרועה.


משנתבקשה תגובת המשיבים, הסתבר, כי המשיבה 1 פועלת באופן נמרץ זה מספר חודשים, למנוע את ההפרות על ידי המשיב 2. מדוחו"ת הפיקוח אשר צורפו לתגובה, עולה כי העירייה נקטה צעדים אין סוף כנגד המשיב 2, כאשר בתקופה שבין 17.1.10 ועד ליום 25.5.10, נרשמו נגד המשיב 2 62 דוחו"ת, 42 דוחו"ת על רוכלות בלא רשיון, 17 דוחו"ת על הצבת טובין בתוואי דרך ו- 4 ניסיונות להחרמת טובין.


בנסיבות אלה, כל שמבקשים העותרים מבית המשפט, הינו כי יטול לעצמו את סמכויותיה של המשיבה 1, שעה שמסתבר כי משיבה זו פועלת בשקידה ראויה לשם שמירה על קיום הוראות חוק רישוי עסקים, תקנותיו והרישיונות שהוצאו מכוחו. יעיד על כך הדו"ח מיום 30.6.10 והנספח לו, המלמדים על כל הפעולות שנקטה המשיבה 1.


בית משפט זה, לא יפעיל את שיקול דעתו חלף שיקול דעתה של הרשות המנהלית. דייני אם אקבע כי הרשות הפעילה את שיקול דעתה כראוי. הפעלת שיקול דעת זו, היתה לצנינים אף בעיני המשיב 2, כעולה ממכתב בא כוחו אשר נשלח אליה ביום 1.4.10 ותגובת היועץ המשפטי שלה לעניין זה.

4.
מנגד, מסתבר כי העותרים באים לבית המשפט כאשר ידיהם אינן נקיות. מסתבר, כי הם עצמם מפרים את הוראות רשיון העסק שניתן להם פעם אחר פעם, באופן אשר הביא להגשת 75 דוחו"ת נגדם בגין הפרת הוראות הנוגעות לתברואה ולחוק שימור רחובות, כעולה מהדו"ח שהוגש על ידי מר סטס לוין מיום 4.7.10 ונספחיו.


כעולה מן התגובה, העותרים הרחיבו את שטחי פעולתם לרחבה ציבורית, תוך חסימת מעבר ציבורי. הם אף הוסיפו והציבו מבנה מתכת על רחבה ציבורית. חרף הוראות שקבלו מטעם המשיבה 1, הם ממשיכים לעשות שימוש במבנה.


הלכה היא, כי מי שבא בידיים שאינן נקיות לבית משפט לעניינים מנהליים, אינו ראוי לקבלת סעדיו של בית משפט זה.

5.
בנסיבות אלה, כאשר ברי כי המשיבה פועלת בתחום סמכויותיה כדין, אין מקום להתערבותו של בית משפט זה ולהתערבות בשיקול דעתה.


מאידך, במידה והמדובר בסכסוך עסקי – אזרחי, עומדים לעותרים סעדים שבתחום המשפט הפרטי.

6.
נוכח כל האמור, החלטתי לדחות את העתירה על הסף.


העותרים ישלמו למשיבה 1 הוצאות בסך 4,000 ₪ בצירוף מע"מ ועליהם הפרשי הצמדה וריבית כחוק.


ניתן היום,
כ"ט תמוז תש"ע, 11 יולי 2010, בהעדר הצדדים.














עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 37526-06/10 אורטל מזרחי, אהרון מזרחי נ' עירית טבריה, יעקב מזרחי (פורסם ב-ֽ 11/07/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים