Google

עמיאל בן צבי - עו'ד פביאן סלמאן -כונס נכסים, אריה בן ישראל, אליהו ארליכסטר ואח'

פסקי דין על עמיאל בן צבי | פסקי דין על עו'ד פביאן סלמאן -כונס נכסים | פסקי דין על אריה בן ישראל | פסקי דין על אליהו ארליכסטר ואח' |

8350/09 רעא     20/06/2010




רעא 8350/09 עמיאל בן צבי נ' עו'ד פביאן סלמאן -כונס נכסים, אריה בן ישראל, אליהו ארליכסטר ואח'




החלטה בתיק רע"א 8350/09
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }




בבית המשפט העליון
בירושלים


רע"א
8350/09 - ה'


בפני
:

כבוד הרשם גיא שני


המבקש:
עמיאל בן צבי



נ


ג


ד



המשיבים:

1. עו'ד פביאן סלמאן -כונס נכסים



2. אריה בן ישראל



3. פורמלי אליהו ארליכסטר


4. דר' יהודה שנהב


בקשה לפטור מעירבון




החלטה



לפניי בקשה לפטור מהפקדת עירבון. הבקשה הוגשה במסגרת בקשת רשות ערעור על פסק-דין של בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו, שדחה את הערעור שהגיש המבקש על החלטה של ראש ההוצאה לפועל.


דין הבקשה להידחות. המבקש נדרש – ולא פעם אחת במסגרת הליך זה – לפרט את כל הנתונים הדרושים לצורך הכרעה בעניין הפטור, ולצרף תיעוד מלא. המבקש לא עשה כן. כך, למשל, המבקש לא צירף דפי חשבון בנק, חשבונות שוטפים ומסמכים נוספים אודות הוצאותיו, הכנסותיו והכנסות העסק שבניהולו (יצוין כי העסק משלם מדי חודש, כך לדברי המבקש, סכום של 12,000 ₪ לצורך החזר חוב). לבקשה מצורף תלוש משכורת אחד בלבד.


אל-מול דלות החומר שצירף המבקש עומדות אינדיקציות לכך שהמבקש – חרף היותו מצוי בהליכי פשיטת רגל – אינו שרוי בדלות כלכלית המצדיקה פטור מעירבון. לעניין זה יצוין כי בהחלטה של בית המשפט המחוזי מיום 10.9.2010, שצורפה לתגובת המשיב 2, נאמר בין השאר כי לחברה בניהולו של המבקש, שבה הוא "המוציא והמביא

, יש "מחזור נטען של כמיליון ₪ בשנה...", וכי המבקש הוא שקובע את גובה משכורתו. עוד צוין כי המבקש מתגורר בבית רחב ידיים בעיר אילת, אשר לפי הנטען שייך להורים של פרודתו, וכי הוא "מהתל בנושיו". בית המשפט הטעים כי הרושם הברור הוא שהמבקש "ממשיך למעשה בפעילותו העסקית באין מפריע, ומתגורר באין מפריע בבית מגוריו, באופן הנחזה לכאורה כהברחת נכסיו העיקריים מידי נושיו".


על רקע הקביעות האמורות, אין בתשתית העובדתית שהניח המבקש כדי להרים את נטל הוכחת היעדר יכולת להפקיד עירבון. המבקש אף לא עמד בנטל להראות כי אין בידו לגייס את סכום העירבון מסביבתו הקרובה, שלדבריו סייעה לו בהליכים קודמים.


בנסיבות העניין, בהתחשב בהיותו של המבקש פושט רגל ובכלל הנתונים, וכן בהיות ההליך בקשת רשות ערעור ב"גלגול שלישי", אני קובע כי על המבקש להפקיד עירבון בסכום של 10,000 ₪. העירבון יופקד תוך 14 ימים מעת המצאת החלטה זו, שאם לא כן – יירשם ההליך לדחייה ללא צורך בהתראה נוספת.



ניתנה היום, ח' בתמוז תש"ע (20.6.2010).



גיא שני





ר ש ם

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

09083500_d08.doc

כש

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








רעא בית המשפט העליון 8350/09 עמיאל בן צבי נ' עו'ד פביאן סלמאן -כונס נכסים, אריה בן ישראל, אליהו ארליכסטר ואח' (פורסם ב-ֽ 20/06/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים