Google

שולמית שמש, גיא שמש - אברהם יחזקאל כהן, ביטוח ישיר חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על שולמית שמש | פסקי דין על גיא שמש | פסקי דין על אברהם יחזקאל כהן | פסקי דין על ביטוח ישיר חברה לביטוח |

41533-03/10 תק     29/07/2010




תק 41533-03/10 שולמית שמש, גיא שמש נ' אברהם יחזקאל כהן, ביטוח ישיר חברה לביטוח בע"מ








st1\:*{behavior: }
בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 41533-03-10 שמש ואח' נ' יחזקאל כהן ואח'






בפני

כב' השופט
עבאס עאסי


התובעים

1
.
שולמית שמש

2
.
גיא שמש


נגד


הנתבעים

1.אברהם יחזקאל כהן
2.ביטוח ישיר חברה לביטוח בע"מ



פסק דין


תביעה ותביעה שכנגד לפיצויים בגין נזקים שנגרמו לרכבים בתאונת דרכים.

לטענת התובעים, ביום 01/01/2010 בעת שתובע 1 (להלן: "התובע") נסע ברכבו שבבעלות תובעת 2, הוא נעצר עצירה מוחלטת לצורך כניסה לחניה בצד ימין בכביש חד סטרי בעל נתיב נסיעה אחד. לפתע, הגיח רכב נתבע 1 (להלן: "הנתבע"), לא שמר מרחק ופגע בו מאחור.

בכתב ההגנה טען הנתבע כי, בעת התאונה הוא נסע ברחוב מגוריו; הוא הבחין במספר ילדים הרוכבים על אופניים והאט על מנת לא להסתכן בפגיעה במי מהם. לאחר מספר מטרים, הוא הבחין ברכב התובעים כשהוא נוסע לאחור ואור הרברס שלו דולק. לטענתו, הוא עצר את רכבו והמתין, אולם התובע המשיך בנסיעתו לאחור; אז הוא צפר בחוזקה, אולם התובע לא הגיב והמשיך בנסיעה לאחור עד שפגע בחזית רכבו שהיה במצב של עצירה מוחלטת.

הנתבע ממשיך וטוען כי, לאחר התאונה התובע התנצל בפני
ו והסביר את מעשיו בכך שפספס את בית מגוריו של חברו ולפיכך
נסע לאחור, אולם לאחר שהחבר שלו הגיע למקום, התובע שינה את גרסתו וכפר באחריותו לאירוע.

נתבעת 2 הינה חברת בטוח שביטחה את רכבו של הנתבע בזמנים הרלוונטיים לתאונה.

הנתבע הגיש תביעה שכנגד בגין הנזקים שנגרמו לו עקב התאונה שמורכבים מהשתתפות עצמית, דמי כינון, טרחה ועוגמת נפש.

לאחר לימוד מכלול החומר שהוגש על ידי הצדדים ושמיעת הצדדים בדיון לפניי, התמונה המסתברת ביותר שמצטיירת לפניי הינה: שני הצדדים נסעו בכביש חד סטרי בישוב. הנתבע נסע מאחורי התובע. שני הרכבים נסעו במהירות איטית. התובע היה לקראת עצירה על מנת לרדת אצל חברו. התובע לא אותת על מנת לציין שהוא לקראת חניה, - כנראה משום שלא היה בטוח באשר למקום החניה המדויק. בשלב מסוים נעצר רכבו של התובע בכביש, על מנת לבצע את החניה. הנתבע, שלא הספיק להבחין בכך מסיבה כלשהי, פגע ברכבו של התובע מאחור.

התובע העיד כי רכבו היה בעצירה מוחלטת בעת אירוע הפגיעה וכי הוא לא הספיק לשלב להילך אחורי; התובע עמד על דבריו לאורך כל חקירתו, הן על ידי בית המשפט והן על ידי הנתבעים.

לעומת זאת, הנתבע טען בכתב ההגנה שהוא היה במצב של עצירה מוחלטת שעה שאירעה התאונה ואף הספיק לצפור לתובע, ואילו במהלך עדותו בבית המשפט, כשנשאל אם בעת ההתנגשות הוא היה במצב של נסיעה הוא השיב "לקראת עצירה הייתי. אפשר להגיד עצירה. הייתי בנסיעה איטית במצב – 0 מהירות..." (עמ' 3 ש' 32-33 לפרוטוקול הדיון).

לדעתי, מדובר בפרצה משמעותית בגרסתו של הנתבע. אמירה זו של הנתבע משתלבת אף עם תיאור הנזקים שנגרמו לרכבים כפי שהם עולים מהתמונות שהצדדים צירפו. כאמור עולה מהתמונות פגיעה לא קלה שקשה לצפות אותה כנובעת מפגיעה של רכב שנסע ברוורס לקראת חניה, מבלי שהרכב מאחוריו היה בנסיעה אף הוא.

עם זאת, לדעתי, בנסיבות העניין, התובע נושא באשם תורם בגין אירוע התאונה, וזאת משום שהוא לא אותת לקראת עצירתו לצורך ביצוע החניה, על מנת לסמן ולהזהיר את הרכבים שמאחוריו על כוונתו לעצור ולבצע חניה. בכך תרם התובע לאירוע התאונה. אני מעריך את אשמו של התורם של התובע בנסיבות העניין בשיעור של 25%.

אשר לשיעור הפיצויים: התובעים צירפו חוות דעת שמאי שמעריך את הנזקים הישירים שנגרמו לרכב בסך 12,462 ₪. בנסיבות העניין ומשלא צורפה חוות דעת נגדית מטעם הנתבעת, סכום זה מאושר.

בחוות הדעת צוין מרכיב של ירידת ערך בשיעור של 4% ובסה"כ 1,401 ₪. לדעתי, בהתחשב בכך שהרכב הוא משנת 2001 ובשים לב לערך הרכב בסך 34,000 ₪, ניתן לאשר 500 ₪ בלבד בגין ירידת ערך.

התובעים אף תבעו סך של 500 ₪ בגין אובדן זמן, נסיעות ועוגמת נפש. לדעתי, מדובר בסכום סביר, ולפיכך אני מאשר אותו.

בנוסף לכך, תבעו התובעים שכר טרחת שמאי בסך 695 ₪. סכום זה מאושר.

סה"כ נזקי התובעים מגיע ל- 14,157 ₪.

בתביעה שכנגד תבע הנתבע סך של 1,613 ₪ בגין השתתפות עצמית, סך של 450 ₪ דמי כינון, וסך של 500 ₪ בגין טרחה ועוגמת נפש, סה"כ 2,563 ₪. לדעתי, מדובר בנזקים בשיעור סביר.

בנסיבות העניין ונוכח חלוקת האחריות, אני מחייב את הנתבעים, יחד ולחוד, לשלם לתובעים סך של 10,617 ₪ (75% מנזקיו).

אני מחייב את התובעים (נתבעים שכנגד), יחד ולחוד,
לשלם לנתבע (התובע שכנגד) סך של 641 ₪.

בקשה לרשות ערעור על

פסק דין
זה ניתן להגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 15 יום.

ניתן היום, י"ח אב תש"ע

, 29 יולי 2010 , בהעדר הצדדים.






תק בית משפט לתביעות קטנות 41533-03/10 שולמית שמש, גיא שמש נ' אברהם יחזקאל כהן, ביטוח ישיר חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 29/07/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים