Google

אברהם סולומון - מדינת ישראל

פסקי דין על אברהם סולומון |

11573-06/10 מת     25/08/2010




מת 11573-06/10 אברהם סולומון נ' מדינת ישראל




לך



13


בית המשפט המחוזי בירושלים

מ"ת 11573-06-10 סולומון נ' מדינת ישראל



25 אוגוסט 2010


בפני
כב' השופט משה
דרורי


המבקש
אברהם סולומון
, ת"ז 021902242


נגד

המשיבה
מדינת ישראל


<#2#>
נוכחים:
המבקש וב"כ עו"ד בראונר
ב"כ המשיבה עו"ד יפעת פנחסי
מפרקליטות מחוז י-ם

החלטה

1.
אנו נמצאים בשלב של בקשה לשנות תנאי מעצר בית בעבירה של דקירה שגרמה ל-40 חתכים בפני
ם ובגינה הועמד המבקש לדין על עבירה של חבלה בכוונה מחמירה.

2.
בראשית הדברים אומר, כי אינני מתכוון להיכנס לטענות הסנגור מדוע נבחר סעיף זה של כתב האישום ולא סעיף קל יותר. אין זה עניינו של בית המשפט בתיק המעצרים (ובאחד מפסקי הדין קבעתי שגם בתיק העיקרי בית המשפט אינו רשאי לשנות את סעיף כתב האישום, אלא אם כן יוכח רק הסעיף החמור פחות).

3.
מנקודת מבטו של בית המשפט, מדובר בעילת מעצר ובמסוכנות, כפי שנקבעה גם בתסקיר הראשון מיום 20.6.10, שבו נכתב "נוכח האמור ובהתחשב בחומרת העבירה בה מואשם לכאורה, אנו מעריכים כי קיים סיכון בינוני להישנות התנהגות פוגעת".

4.
הבקשה שבפני
י עוסקת בארבעה נושאים ואתייחס לכל אחד מהם, כאשר תוצג הבקשה, עמדת שירות המבחן, עמדת המדינה והכרעה בה.

5.
הנושא הראשון הינו שינוי מעצר הבית מבית אחותו של המבקש בחולון לבית סבו וסבתו בבית שמש. שירות המבחן ממליץ בחיוב על שינוי זה. ב"כ המדינה הסכימה לכך וביקשה כי יובהר לערבים מה היא חובתם במסגרת הפיקוח על מעצר הבית. חזקה על מזכירות בית המשפט שתחתים את הסבא, הסבתא והדוד, כי יוסבר להם על מה הם חותמים.

6.
אשר לנושא השני – יציאה לבית הכנסת, המצב הוא כי על פי החלטות קודמות ניתנה למבקש אפשרות לצאת לתפילות בשבתות והוא מבקש לצאת לתפילות בימי חול ובתפילות הסליחות, וזאת בליווי דודו, מר יעקב אווקה מקונן.

7.
ב"כ המדינה מתנגדת לכך ורואה בכך התרת הרצועה של מעצר הבית.

8.
אינני רואה כך את הדברים. אין צורך להגיע עד למחוזות רחוקים של חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, הקובע כי מדינת ישראל
היא מדינה המושתתת על ערכים יהודיים ודמוקרטיים. בעיני, זכות התפילה היא זכות בסיסית, ויש להעניקה לכל אדם, ולבטח למבקש שבפני
י, שביצע עבירה חד פעמית בשכונת תלפיות בירושלים, והתפילות מתקיימות באזור בית שמש בלבד. לכן, אני נענה לבקשה.

9.
אשר ללימודים – עמדת המדינה היא, שלא לקבל את המלצת שירות המבחן לפיה יתחיל המבקש בלימודיו.

10.
לאחר ששקלתי את עניין הלימודים, הגעתי למסקנה כי אנו בשלב מוקדם מדי כדי לקבל החלטה בעניין זה, שכן האירוע היה בסוף חודש מאי והמבקש נמצא במעצר בית תקופה קצרה. לכן, אקבל את עמדת עו"ד בראונר
ואאפשר למבקש לצאת לראיונות ופגישות ייעוץ לצורך הכנת תוכנית הלימודים המלאה. אולם, לקראת 10.10.10 תוגש בקשה נוספת לשופט המטפל בתיק דרך קבע, כב' השופט נועם סולברג, ואשר ישקול את הלימודים ואת הערב שיצטרף למבקש בלימודיו.

11.
ממילא, הבקשה הרביעית לביטול האיזוק האלקטרוני נדחית כי אין מקום לבטל את האיזוק האלקטרוני עכשיו, כאשר אנו נמצאים בחודשיים הקרובים במעצר בית מלא בבית שמש, פרט ליציאה לבית הכנסת בשבתות ובימי חול בבית שמש, כאשר הודעה מלאה על השעות המתוכננות של התפילות תימסר ליחידת האיזוק האלקטרוני על ידי הסנגור.

12.
לפיכך, אני מורה בזה כדלקמן:
א.
לאחר שהמפקחים, הסבא, מר אברהם בוגלה, הסבתא, גב' ברכה כברה מקונן והדוד, מר יעקב אווקה מקונן, יחתמו על הטפסים הדרושים כערבים וכמפקחים, כאשר גובה הערבות של כל אחד יהיה 5,000 ₪ (הפיקדונות שניתנו בעבר יחולו גם על הסיטואציה החדשה). אז, ורק אז, ולאחר שיותקן האיזוק האלקטרוני בבית שמש, יוכל המבקש לעבור מן הדירה בחולון, לדירה ברח' בר אילן 70/1, בית שמש.
ב.
המבקש יהיה רשאי לצאת מהדירה הנ"ל בבית שמש לבית הכנסת באזור המגורים בבית שמש לצורך תפילות בימי חול, כולל אמירת סליחות, וכן בשבתות ובחגים. פרטים על התפילות ועל המיקום של בית הכנסת, יימסרו על ידי הסנגור, ליחידת הפיקוח ולפרקליטות.
ג.
המבקש יהיה רשאי לצאת מהדירה הנ"ל לא יותר מ-5 פעמים למכון לנדר לצורך רישום, פגישות ייעוץ, הכנת מערכת שעות וכדומה, כאשר לפני כל פגישה תימסר הודעה לפרקליטות ולכל פגישה יצורף למבקש כמלווה, אחד משלושת המפקחים האמורים (או האחות, גב' איילה שתה, או האח, מר אליהו מקונן).
ד.
האיזוק האלקטרוני יישאר בעינו.
ה.
לקראת 10.10.10, תוגש בקשה מפורטת על ידי הסנגור לאישור הלימודים, ובקשה זו תידון על ידי כב' השופט נועם סולברג.
ו.
להסרת ספק, "החלון" של יציאת המבקש מן האיזוק האלקטרוני מחולון, יוארך משעה 14:30 לשעה 16:00, וזאת לאור העובדה כי הדיון בתיק זה התארך עד לסביבות השעה 12:00, וכי על המבקש והערבים הנמצאים פה לחתום על הטפסים בפני
המזכירות.

<#8#>

ניתנה והודעה היום ט"ו אלול תש"ע, 25/08/2010 במעמד הנוכחים.



משה דרורי
, שופט

הוקלד על ידי: אלינה קומשצקי







מת בית משפט מחוזי 11573-06/10 אברהם סולומון נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 25/08/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים