Google

אבי כהן, עליזה כהן - שרון כהן, יפה אסף, א.ר. לייזר ליין בע"מ ואח'

פסקי דין על אבי כהן | פסקי דין על עליזה כהן | פסקי דין על שרון כהן | פסקי דין על יפה אסף | פסקי דין על א.ר. לייזר ליין ואח' |

18984-04/10 הפ     05/09/2010




הפ 18984-04/10 אבי כהן, עליזה כהן נ' שרון כהן, יפה אסף, א.ר. לייזר ליין בע"מ ואח'








בית משפט השלום בחיפה



ה"פ 18984-04-10 כהן ואח'
נ' כהן ואח'




בפני

כב' השופטת
תמר נאות פרי

המבקשים
1
.
אבי כהן

2
.
עליזה כהן


נגד

המשיבים
1.שרון כהן
2.יפה אסף
3.א.ר. לייזר ליין בע"מ
4.שלמה ביכור
5.קרן שבתאי
6.ספורטס איוונטס 365 בע''מ




פסק דין


1.
לפניי בקשה למתן צו הצהרתי לגבי בעלות במטלטלין.
2.
הבקשה הוגשה על ידי מר אבי כהן
והגב' עליזה כהן
(להלן: "המבקשים"), ההורים של המשיב מס' 1, מר שרון כהן
(להלן: "המשיב 1").
3.
כפי שנתברר במהלך הדיון, למשיב 1 חובות רבים בגין עסקיו השונים, לרבות חובות כלפי המשיבים 2-6.
4.
לטענת המבקשים, יש מקום להורות כי המטלטלין שנמצאים בדירת מגוריהם שייכים להם ורק להם ולא ניתן לעקל אותם במסגרת ההליכים שננקטים כנגד המשיב 1.
5.
שמעתי את עדותו של המבקש 1 ואת עדותו של המשיב 1, ואני מוצאת כי יש מקום להעתר לבקשה.
6.
נכון הוא כי המשיב 1 מתגורר לסירוגין בעת האחרונה בבית הוריו, המבקשים, מפאת המצב הכלכלי אליו נקלע ונכון הוא שבמצב דברים שכזה הוא עושה שימוש בחלק מהמטלטלין שנמצאים בביתם, אך לא מצאתי שניתן לעקל את אותם המטלטלין על מנת לגבות את החובות של המשיב 1.
7.
המטלטלין נרכשו על ידי שני ההורים בהתאם לשלל הקבלות שהוצגו במהלך הדיון היום, במועדים אשר ברובם היו הרבה לפני המועד שבו נקלע המשיב 1 לקשיים ובמועדים אשר היו הרבה לפני שהתחילו הליכי הגביה כנגד המשיב 1.
8.
המדובר במוצרים שנרכשו חלקם בשנים 2004 ו-2005 וקיימות אף קבלות לגבי מוצר שנרכש בשנת 1991 ובכל מקום אינני סבורה שניתן לעקל את הרכוש של שני ההורים על מנת למכור אותו להפרע ממנו את החובות של המשיב 1.
9.
לא הוכח שהמשיב 1 רכש חלק מהמוצרים בעצמו, לא הוכח שהם היו מוצרים שהוא הביא עמו לדירת הוריו, ומהדברים ששמענו במהלך הדיון, עולה שהרכוש משמש את שני ההורים, שימש אותם במשך שנים ולכן יש מקום להעתר לבקשה.
10.
אני מודעת לכך שחלק מהמסמכים מתייחסים לרשימת פריטים ששונה מהרשימה שצורפה להמרצת הפתיחה. אך אני מקבלת בהקשר זה את טענתו של המבקש 1 לגבי כך שלבקשה צורפה רשימה כללית ורק לאחר שהוא נדרש לספק קבלות מפורטות, הוא הצליח לאתר ולשחזר את הפרטים המדויקים לגבי המטלטלין אשר לגביהם מתבקש הסעד.
11.
אשר על כן, אני נעתרת לבקשה ומורה כי המטלטלין הנמצאים בביתם של שני המבקשים ברח' הנרקיס 10 בזכרון יעקב שייכים לשני המבקשים ולא למשיב 1 ולכן, לא ניתן לעקל אותם במסגרת ההליכים שמתקיימים כנגד המשיב 1.
12.
אין בכוונתי לערוך רשימה מדויקת של כל הפרטים וההחלטה מתייחסת באופן כללי למטלטלין שמפורטים בנספח א' לבקשה ככל שלגביהם צורפו קבלות במועד הגשת הבקשה (ארבע הקבלות שסימנתי באותיות א' 1 עד א' 4 בתיק ביהמ"ש) וכי ההחלטה מתייחסת למטלטלין אשר לגביהם הוגשו הקבלות במהלך הדיון היום. אם בכוונת ב"כ המבקשים לעתור לכך שתינתן החלטה ספציפית לגבי מכשיר מסוים, לרבות השם המדויק שלו, התוצרת שלו וכו', עליו לעבור בצורה מפורטת על כל הקבלות שהוגשו, להכין רשימה של כל הפריטים ולהגיש בקשה מסודרת בהקשר זה לביהמ"ש.
13.
לפיכך, הבקשה מתקבלת וההתנגדות שהגישה המשיבה מס' 5 נדחית, אם כי ללא צו להוצאות.


ניתן היום,
כ"ו אלול תש"ע, 05 ספטמבר 2010, בהעדר הצדדים.










הפ בית משפט שלום 18984-04/10 אבי כהן, עליזה כהן נ' שרון כהן, יפה אסף, א.ר. לייזר ליין בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 05/09/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים