Google

אסף בר - מדינת ישראל

פסקי דין על אסף בר |

12205-08/10 בפמ     07/09/2010




בפמ 12205-08/10 אסף בר נ' מדינת ישראל








בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו



07 ספטמבר 2010

בפ"מ 12205-08-10 בר נ' מדינת ישראל






בפני

כב' השופט
שלמה איזקסון

המבקש
אסף בר
ע"י ב"כ עוה"ד זוהר רון


נגד

המשיבה
מדינת ישראל
ע"י ב"כ עוה"ד נחום


ה ח ל ט ה

1.

מונחת בפני
בקשה לביטול פסילה מינהלית שהוטלה על המבקש, בשל חשד שנפל עליו שנהג בשכרות. מתברר כי המבקש נהג ברכב מרחק קצר יחסית, כאשר נהגת הרכב שבו מדובר התקשתה להוציא את הרכב מהחניה. על כן, נדרש המבקש לסייע לה ולאחר מכן, כאשר נדרש לבצע בדיקה באמצעות ינשוף סרב.

2.

על פי דו"ח פעולה שמצוי בתיק התביעה, מתברר כי כאשר המבקש נעצר, נדף ממנו ריח חזק של אלכוהול. בתחקור הראשוני הודה בשתיית שתי כוסות וודקה ורד-בול. בנוסף לכך, מאן המבקש לבצע בדיקת ינשוף בטענה שהוא סובל מאסטמה.

3.

מתוך החומר המצוי בתיק, עולה כי מהמבקש נדף ריח חזק של אלכוהול. במצב של עמידה התנדנד, כך גם בעת הליכה על קו התנדנד וחרג מהקו. התרשמותו של השוטר היתה כי מדובר בשכרות ברמת בינונית.

4.

ב"כ המבקש ציינה כי מרשה סובל מאסטמה, לפיכך התקשה לבצע את בדיקת הינשוף. עוד הוסיפה, שהוא חש שלא בטוב ופונה מזירת האירוע באמבולנס לפיכך, סבורה ב"כ המבקש, שלא מדובר באדם שמנהיגתו נשקפת סכנה לציבור. שכן, אחרי ככלות הכל, נהג המבקש כברת דרך קצרצרה.

5.

התובעת ציינה מאידך כי סמכות הקצין הפוסל מתפרסת גם על אפשרות של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים ולאו דווקא במקרה של נהיגה בשכרות וראיות לנהיגה תחת השפעה, קיימות שהרי המבקש כשל במבחני הביצוע.

6.

אין ממש בבקשה זו. אין מחלוקת על כך שהמבקש שתה שתי כוסות וודקה ורד-בול, שהרי הודה בכך. אין גם מחלוקת על כך שהמבקש נהג. אמנם כברת דרך קצרה ברם, גם נסיעה קצרה, יכולה להיות בעייתית, לעיתים הרת אסון ומעבר לכל אלה, כשל המבקש במבחני הביצוע כישלון משמעותי.

7.

אשר לטענת המבקש שהוא אסמטי ועל כן התקשה בביצוע בדיקת הנשיפה, טענה זו טעונה הוכחה במסמך רפואי. מסמך כזה, לא הוגש. לא זו אף זו, המסמך הרפואי צריך לכלול התייחסות גם לטענת המבקש שבשל היותו אסמטי, אין הוא מסוגל לנשוף כדי הצורך הדרוש לבדיקת ינשוף. לא יתכן שאדם יודה בכך שלגם לקרבו אלכוהול ושלאחר מכן נהג, אפילו מדובר בכברת דרך קצרה וכאשר באים גורמי אכיפת החוק לדרוש מהמבקש להבדק בינשוף, יעלה טיעון לפיו פטור הוא מביצוע בדיקה זו בשל היותו אסמטי.

8.

זאת יש לדעת שכאשר אדם לוגם לקרבו משקה אלכוהולי והוא מודה בכך ולאחר מכן נוהג, הוא חייב להעמיד את עצמו לרשות גורמי החקירה ואכיפת החוק ולאפשר את בדיקת רמת שכרותו. אם לא יעשה כן, יעמיד עצמו בצל חשד כבד שהוא נוהג בשכרות. בידו לסתור חשד זה על ידי בדיקה. משלא עשה כן, נחשב הוא על ידי החוק כמי שנוהג בשכרות.

9.

אחר הדברים האלה, לנוכח סירובו של המבקש למסור דגימות נשיפה, סירוב המקים עליו אשם סטטוטורי של נהיגה בשכרות ובנוסף גם כישלונו במבחני הביצוע, המלמדים שנהג בשכרות, מצדיקים את דחיית הבקשה.

ניתנה היום,
כ"ח אלול תש"ע, 07 ספטמבר 2010, במעמד הצדדים.



שלומית









בפמ בית משפט לתעבורה 12205-08/10 אסף בר נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 07/09/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים