Google

אלי בן חמו - משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל

פסקי דין על אלי בן חמו | פסקי דין על משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר | פסקי דין על מדינת ישראל |

45181-08/10 עתא     07/09/2010




עתא 45181-08/10 אלי בן חמו נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



07 ספטמבר 2010

עת"א 45181-08-10 בן חמו(אסיר) נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
ואח'






בפני

כב' סגן הנשיא אברהם אברהם

כב' השופט בנימין ארבל

כב' השופט שאהר אטרש


עותרים

אלי בן חמו
(אסיר)


נגד


משיבים

1.משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
2.מדינת ישראל



עתירה לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס"א-2001 על החלטת ועדת השחרורים מיום 1.7.2010 בראשות כב' הנשיא ג' אזולאי, וחברים בה ה"ה ב' שאלתיאל, פ' כהן לוגסי, ור/כ י' זכריה


פסק דין



סגן הנשיא א' אברהם
העותר עושה מאסר שני בן 14 חודשים בשל הרשעתו בעבירה של אלימות כלפי אשתו וכלפי אחיו. ועדת השחרורים סרבה לבקשתו להשתחרר על תנאי, משום מסוכנותו. מכאן עתירתו, ובה הוא טוען לחוסר סבירותה של ההחלטה.
לאחר עיון בעתירה ובתשובה שניתנה לה, שמיעת טענות הצדדים על פה, ועיון בחומר שבתיק הועדה, לא יכולנו להשתכנע, כי ההחלטה לוקה בחוסר סבירות. ראש לכל נציין, כי העותר אינו ראוי לשחרור מוקדם, משום התנהגותו הלקויה בכלא, והריהי בבחינת תנאי מוקדם לשחרור על תנאי. לחובתו הרשעות בעבירות משמעת וידיעות מודיעין המעידות על התנהגות בלתי תקינה בבית הכלא. אחר כך נציין, כי לא ראינו פגם במסקנתה של ועדת השחרורים אודות מסוכנותו של העותר. האחרון איננו מקבל אחריות למעשיו, איננו מגלה תובנה לחומרתם, ואין בו כל מוטיבציה לקבל טיפול מתאים. ועדת אלמ"ב הביעה את התנגדותה לשחרורו של העותר, על רקע הדברים הללו.
כל אלה, ועליהם נוספת העובדה, כי העותר אינו מצוי בסבב חופשות, מוליכים לכלל מסקנה בדבר מסוכנותו של העותר, מסוכנות ברמה שאין בכוחה של תכנית השיקום הפרטית שהוכנה עבורו כדי להתמודד עמה, ולכן אין מקום לשחרורו על תנאי.
בשולי הדברים נציין, כי טענותיו של העותר, לפיהן כל שתארנו לעיל נובע מכך, שהוא נוטל תרופות פסיכיאטריות, אינה עשויה לסייע בידו, כיוון שסופו של יום חשובה העובדה, כי הוא מסוכן, וכי התנהגותו בכלא היתה קלוקלת, ואין זה מעלה או מוריד אם הדבר בא על רקע נטילת תרופות או מטעם אחר.
משום הטעמים הללו אנו דוחים את העתירה.

ניתן היום,
כ"ח אלול תש"ע, 07 ספטמבר 2010, בהעדר הצדדים.












עתא בית משפט לעניינים מנהליים 45181-08/10 אלי בן חמו נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 07/09/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים