Google

מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א - אבישי כהן

פסקי דין על מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א | פסקי דין על אבישי כהן

2559/09 פ     15/09/2010




פ 2559/09 מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א נ' אבישי כהן




בפני
כב' השופטת גיליה רביד
המאשימה
מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א
נגד

הנאשמים
אבישי כהן

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד רועית עמראן ועו"ד אלכס ישראלוב

הנאשם וב"כ עו"ד גיא גור

קצינת המבחן גב' ענאש הייפא

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו, בעובדות כתב האישום המתוקן בעבירה של תקיפת בת זוג הגורמת חבלה, לפי סעיף 380 + 382 (ג) לחוק העונשין – התשל"ז 1977 .

מדובר באירוע מחודש מרץ 2008 במהלכו תקף הנאשם את אשתו בכך שהיכה אותה בכתפה, הדף אותה לרצפה וסתר בפני
ה מספר פעמים תוך שהוא גורם לה לשריטה בצד ימין של פניה כמשתקף בין השאר בתמונה ת/2.

לנאשם הרשעה קודמת בעבירה שאיננה מתחום עבירות האלימות וטרם גזירת הדין התקבלו אודותיו שלושה תסקירי שירות מבחן שבהם פורטו נסיבותיו האישיות.

נקל לראות כי תחילה היה שירות המבחן מסוייג מפני האפשרות לרתום את הנאשם לקשר טיפולי, לאחר שהנאשם עצמו הביע חוסר עניין בהמשך הקשר עם שירות המבחן והתפנית למעשה חלה לאחר הישיבה הקודמת, לאחר שנשמעו טיעוני הצדדים לעונש והתקבלה בקשת הנאשם לקבלת תסקיר משלים בד בבד עם חוות דעת של הממונה על עבודות שירות.

ראוי לציין, כי החלטה מיום 22/6/2010 שבה קיבלתי את בקשת הנאשם לקבלת תסקיר משלים, היתה חרף העובדה שקצינת המבחן המטפלת ציינה באותו דיון כי ההתרשמות היא שהנאשם איננו נכון ומעונין בשיתוף פעולה אמיתי עם שירות המבחן.

אליבא התסקיר המשלים, הנאשם מטופל כיום אצל עובד סוציאלי, הגם שהתהליך הטיפולי איטי יחסית בשל אישיותו. קצינת המבחן ציינה כי התחזקה ההתרשמות באשר לקשייו שתוארו בתסקירים הקודמים אך בכל זאת ניכר היה שהנאשם מגלה נכונות לבחון עם הגורמים הטיפוליים את הבעייתיות בדפוסי חשיבתו ולכן הומלץ להעמידו בתקופת מבחן.
קצינת המבחן גם התייחסה לעובדה שהנאשם מנהל עסק עצמאי ומסייע לאביו ולכן המליצה, בנוסף למבחן, להטיל על הנאשם צו של"צ בהיקף של 200 שעות כאלטרנטיבה עונשית קונקרטית.

ב"כ התביעה הביעה ספקנות לגבי כוונותיו האמיתיות של הנאשם להמשיך בקשר הטיפולי והוסיפה כי עולה מהתסקיר שלמעשה אין נכונות של בני הזוג להמשיך את חייהם המשותפים. בנסיבות אלה עתרה להטיל על הנאשם את העונש המתחייב מחומרת מעשיו, מצד אחד, ומצד שני, מהעובדה שזו לו הרשעה ראשונה בתחום עבירת האלימות, קרי, מאסר על תנאי, שירוצה בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי לטובת המתלוננת.

ב"כ הנאשם עתר מנגד לקבל את המלצת שירות המבחן ובמקום עבודות השירות להטיל על הנאשם עבודות של"צ על מנת שלא לפגוע בפרנסתו, לרבות בעובדה שהנאשם מטפל באביו, שהוא חולה סיעודי.

העבירה בה הורשע הנאשם היא עבירת אלימות במשפחה, עבירה חמורה אשר על פי מדיניות הענישה המקובלת מצדיקה הטלת עונש מאסר בפועל. הדבר נכון במיוחד כאשר המתלוננת נחבלה כתוצאה מאירוע זה.

עתירת ב"כ המאשימה להסתפק במקרה זה בעונש מאסר שירוצה בעבודות שירות לא רק שאיננה חריגה בנסיבות העניין אלא שהיא מתחשבת גם בעובדה שזו לו הרשעה פלילית ראשונה של הנאשם בעבירה מסוג זה וגם בחלוף הזמן המסוים שעבר מאז המקרה והעובדה שהמעשים לא נשנו.

ההתרשמות שאכן השינוי שחל בעמדת הנאשם, ברצונו לקשר טיפולי נבעה מן ההליך הפלילי ומחששו לבצע עבודות שירות, התרשמות שעולה בקנה אחד עם כל האמור בתסקירים הקודמים. אמנם, יש חשיבות שהנאשם ימשיך בקשר טיפולי ואין גם מניעה שכך יעשה , ועם זאת, מידת רצינותו והתמדתו לאחר גזר הדין היא סימן שאלה בעיניי.
בנסיבות אלה, אינני רואה סיבה והצדקה לסטיה כל ניכרת מרף הענישה המקובל על ידי הטלת עבודות של"צ על הנאשם.

לצורך גזירת הדין אתחשב לקולא בנסיבות האישיות שפורטו ולכן עונש המאסר שבדעתי להטיל על הנאשם לא רק ירוצה בדרך של עבודות שירות אלא גם יהיה קצר יחסית על מנת שלא תקופח פרנסת הנאשם מעבר לנדרש.

סיכומו של דבר, במכלול השיקולים והאיזונים, אני מטילה על הנאשם את העונשים הבאים:

1. מאסר בפועל למשך חודשיים. המאסר ירוצה בדרך של עבודות שירות, בהתאם לחוות דעת הממונה על עבודות שירות, באופן שהנאשם יעבוד בבית אבות קוק ברח' הרק קוק 91 בהרצליה, בימים ובשעות שנקבעו בחוות הדעת.
הנאשם יחל בריצוי עבודות השירות ביום 5/10/2010 ועליו להתייצב ביום זה בשעה 08:00 במפקדת מחוז מרכז ברמלה.

2. מאסר על תנאי למשך 6 חודשים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירת אלימות כלפי בת זוג, במשך 3 שנים מהיום.

3. הנאשם יעמוד בפיקוח שירות מבחן במשך שנה מהיום.

המזכירות תעביר עותק גזר הדין לממונה על עבודות שירות.

זכות ערעור תוך 45 יום.
<#4#>

ניתנה והודעה היום ז' תשרי תשע"א, 15/09/2010 במעמד הנוכחים.
גיליה רביד
, שופטת

הוקלד על ידי: צופית דרורי
9
בית משפט השלום בתל אביב - יפו
ת"פ מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א
נ' כהן
2559-09

15 ספטמבר 2010








פ בית משפט שלום 2559/09 מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א נ' אבישי כהן (פורסם ב-ֽ 15/09/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים