Google

אסף אמסלם - אליאש גבור שנדור, כלל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על אסף אמסלם | פסקי דין על אליאש גבור שנדור | פסקי דין על כלל חברה לביטוח |

32081-04/10 תק     22/09/2010




תק 32081-04/10 אסף אמסלם נ' אליאש גבור שנדור, כלל חברה לביטוח בע"מ








st1\:*{behavior: }
בית משפט לתביעות קטנות ברחובות



ת"ק 32081-04-10 אמסלם נ' גבור שנדור ואח'




בפני

כבוד השופט בדימוס
גדעון ברק

התובע
אסף אמסלם


נגד

הנתבעים
1. אליאש גבור שנדור
2. כלל חברה לביטוח בע"מ



פסק דין


1.
א.
התובע נסע בכביש ישר ובאותה עת הגיע רכב הנהוג על ידי הנתבע 1 (להלן: "הנתבע") אשר יצא מצד ימין בכביש צדדי ומאחר ולא נקט באמצעי זהירות- פגע ברכב התובע.

מאחר והתובע סבור, שהנתבע אחראי לתאונה ולנזק שנגרם למכוניתו, הגיש הוא תביעה זו לחייב את הנתבעים לשלם לו את נזקיו בסך של 8,201 ₪, הכולל בחובו: נזק ממשי על פי דו"ח שמאי בסך של 5,662 ₪, שכ"ט שמאי בסך של 699, ירידת ערך בסך של 840 ₪ ועגמת נפש בסך של 1,000 ₪.

ב.
הנתבע סבור, שהאחריות לתאונה רובצת על התובע, משום שרכב הנתבע נסע בנתיב הימני ובעודו נוסע, פגע לפתע רכב התובע בחלק השמאלי של רכב הנתבע וכתוצאה מכך, נפגע רכב הנתבע ונגרם לו נזק.

2.
לאחר שבחנתי את עדויות המעורבים בתאונה ואת המסמכים שהוגשו במהלך הדיון, הגעתי למסקנה כי במקרה בו קא עסקינן, אחראים שני המעורבים בתאונה לתוצאות ויש לחלק את האחריות לקרות התאונה בין השניים, כאשר כל אחד מהם נושא באחריות בשיעור של 50% – זאת מן הנימוקים הבאים:

א.
מעדותו של התובע עולה, שהוא לא נהג בזהירות ולא התאים את נסיעתו לתנאי הדרך ומשלא שם לבו למכונית הנתבע, אשר יצאה מימינו – גרם להתנגשות בין שני הרכבים.

התובע נסע תחילה בנתיב הימני, אך היות ונתיב זה היה חסום על ידי רכבים חונים ומשלא יכול היה להמשיך באותו נתיב, המשיך התובע את נסיעתו בנתיב השמאלי. בכיוון נסיעתו הראה הרמזור אור ירוק וכך המשיך התובע בנסיעתו ואילו הנתבע הגיע מהפניה שמימינו של התובע ובעת שהנתבע פנה לימין מבלי ליתן לתובע זכות קדימה, אירעה התאונה והנתבע פגע בכנף השמאלי של רכב התובע.

התובע תאר את נתיב נסיעתו ואת נתיב נסיעתו של הנתבע בתרשים, שהוגש לבית המשפט וסומן ת/1.

ב.
גם מצורת הפגיעה בכל אחד מהרכבים עולה אי הזהירות וחוסר תשומת לב מספקת של שני המעורבים בתאונה.
אין לי ספק, שאם כל אחד מהם היה מבחין מבעוד מועד ברכב זולתו- התאונה הייתה נמנעת (ראה הפגיעות ברכב הנתבע בתמונות נ/1, נ/2).

ג.
הנתבע נהג בחוסר זהירות ובחוסר תשומת לב מספקת, עת פנה ימינה ברמזור מהבהב מבלי לבדוק אם הפניה אפשרית מבלי להפריע למשתמשים האחרים בדרך. היוצא לפניה ימינה – ממקום הנראה בתרשים ת/1 חייב לצאת בזהירות ורק אם אין רכב אחר הנוסע ישר, שכן במקרה זה זכות הקדימה היא של הרכב הנוסע ישר (הנתבע גם ידע שהיה עליו לתת לתובע זכות קדימה- ראה בעמ' 2 לפ',ש' 29- 30).

אך גם התובע, אשר היה לו שדה ראיה, היה חייב להבחין ברכב הנתבע אשר יצא לפניה ימינה ואם היה מתאים את מהירות נסיעתו בהתאם – ואני לא מקבל עדותו על כי נסע במהירות של 50 קמ"ש- אין להוציא מכלל אפשרות שהיה מונע את התאונה (ראה עדות התובע בעמ' 2 לפ',ש' 25- 26).

ד.
א)
אני לא מקבל את עדותו של הנתבע, שבטרם פנה ימינה הוא בדק את הצומת ולא ראה רכב, אלא שאני קובע כי רכב התובע כבר היה קרוב אליו ואם הנתבע אכן היה בודק את הנעשה משמאלו – היה חייב להבחין ברכב התובע (ראה עדותו בעמ' 2 לפ',ש' 30- 32).

ב)
הנתבע מציין בכתב ההגנה, כי בעודו נוסע בכביש כדין, לפתע פגע בו רכב הנתבע בחלקו השמאלי – הא ותו לא, אך מעדותו עולות עובדות אחרות, שכן בעדותו בבית המשפט אומר הנתבע כך:

"אחרי בסביבות 50- 60 מטר אחרי הרמזור....הגיח רכב מאחור במהירות גבוהה מאד, הוא פגע בי הגיע מאחור במהירות מאד גבוהה...ואז ראיתי אותו חולף..." (עמ' 3 לפ',ש' 1- 4).

אם הנתבע טוען שהכביש היה נקי ולא ראה רכב, כיצד ראה הוא את רכב התובע נוסע במהירות גבוהה מאוד?

ההסבר שמנסה הנתבע ליתן לשאלות אלה, לא משכנע ולא מניח את דעת בית המשפט (ראה ההסבר בעמ' 3 לפ',ש' 23- 24).

3.
לאור הנימוקים שפורטו לעיל, אני קובע כי הן הנתבע והן התובע אחראים לתאונה ובנסיבות האירוע יש לחלק ביניהם את האחריות באופן כזה, שכל אחד מהם נושא בשיעור של 50% מגרם הנזק המוכח.

התובע הוכיח נזקיו בסכום של 7,201 ₪ (נזק ממשי, שכ"ט שמאי וירידת ערך) ולא הוכיח את הסכום הנוסף בגין עוגמת נפש ולכן על פי הסכום המוכח, אני מחייב את הנתבעים, שניהם ביחד ו/או כ"א מהם בנפרד לשלם לתובע סך של 3,600 ₪ בצירוף ריבית והפרשי הצמדה כחוק מיום הגשת התביעה- 26.4.10- ועד התשלום בפועל.

כמו כן, בהתחשב ברשלנות התורמת, אני מחייב את הנתבעים, באופן סולידרי לשלם לתובע הוצאות משפט בסך של 350 ₪ בצירוף ריבית והפרשי הצמדה כחוק מהיום ועד התשלום בפועל.

ניתן היום 22.9.10 (יד' בתשרי התשע"א) בהיעדר הצדדים והמזכירות תעביר העתק פסק הדין לכ"א מהצדדים.
















תק בית משפט לתביעות קטנות 32081-04/10 אסף אמסלם נ' אליאש גבור שנדור, כלל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 22/09/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים