Google

עמל 1 רשת מכללות ובתי ספר למדעים טכנולוגיות ואומנויות מיסודה של הסתדרות העובדים הכללית החדשה - ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות,הסתדרות המורים בישראל האגף המקצועי, פרוספר בן-עזרא

פסקי דין על עמל 1 רשת מכללות ובתי ספר למדעים טכנולוגיות ואומנויות מיסודה של הסתדרות העובדים הכללית החדשה | פסקי דין על ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות | פסקי דין על הסתדרות המורים בישראל האגף המקצועי | פסקי דין על פרוספר בן-עזרא |

826/04 בשא     28/03/2004




בשא 826/04 עמל 1 רשת מכללות ובתי ספר למדעים טכנולוגיות ואומנויות מיסודה של הסתדרות העובדים הכללית החדשה נ' ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות,הסתדרות המורים בישראל האגף המקצועי, פרוספר בן-עזרא




1
בתי הדין לעבודה
בשא000826/04
בית הדין האזורי לעבודה - חיפה
בתיק עיקרי: סק 000024/03

28/03/2004

כב' השופטת אביטל רימון-קפלן

בפני
:
המבקשת
עמל 1 רשת מכללות ובתי ספר למדעים טכנולוגיות ואומנויות מיסודה של הסתדרות העובדים הכללית החדשה

בעניין:

נ ג ד
המשיבים
1. ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות

2. הסתדרות המורים בישראל האגף המקצועי

3. פרוספר בן-עזרא
החלטה

1. בפני
בקשתו של המשיב 3 (להלן - המבקש) להוספת ראיות חדשות ואסמכתא משפטית חדשה, לאחר הגשת סיכומי הצדדים בבקשת צד בסכסוך קיבוצי שבנדון.

הראיות החדשות בהן מדובר, הם שני פרסומים של המבקשת בבקשת הצד העיקרית (להלן - עמל), על קיום שני מכרזים פנימיים למשרת ניהול בית ספר על יסודי ברשת עמל מחודש פברואר 2004.
האסמכתא המשפטית, הינה פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בעניין פסיקת פיצויים בתביעת חבר ועד עובדים.

2. בכל הנוגע לראיות החדשות, טוען המבקש כי ראיות אלו רלוונטית להליך שבנדון, באשר יש בהן כדי להשליך על מהימנות עדותו של העד מטעם עמל, אשר העיד בחקירתו בפני
בית הדין, כי הנורמה הנוהגת לגבי מנהלי בתי ספר היא עריכת מכרזים חיצוניים, וכן הינן רלוונטיות מן הטעם שיש בהן כדי לחזק את טענת המבקש כי בענייננו התנכלה עמל למבקש, בין היתר משום שלא הורתה על קיום מכרז פנימי, אלא קיימה מכרז חיצוני.

בכל הנוגע לאסמכתא המשפטית, מפנה המבקש אל פסק הדין דלעיל, בבחינת דוגמא ממנה ניתן ללמוד מקל וחומר לענייננו.

3. הבקשה הועברה לתגובת הצדדים האחרים בתיק, והגיבו עליה עמל, והמשיב 1 (להלן - ארגון המורים). המשיבה 2 (להלן - הסתדרות המורים) לא הגיבה לבקשה.

4. ארגון המורים התנגד לבקשה על שני ראשיה הן זו המתייחסת לראיות החדשות והן זו המתייחסת לאסמכתא המשפטית, בטענה כי הבקשה מנוגדת לעקרון סופיות ההליך, ויש לדחותה על הסף.

5. עמל מצידה, לא התנגדה לבקשה לצירוף אסמכתא, אך התנגדה לבקשה לצירוף ראייה חדשה, ובין היתר טענה כי:
הבקשה לא נתמכה בתצהיר המבקש, הענות לבקשה יש בה כדי לקפח את עמל, אין לקבל נסיון זה לקעקע אמינות המצהיר לאחר שלא נעשה כן בחקירה ראשית.

כן קובלת עמל על כך שהמבקש צירף את הראיות עצמן לבקשתו, עוד בטרם אושרה בקשתו.
לחילופין ומטעמי זהירות, העלתה עמל את טענותיה לגופן של טענות המבקש, ואף צירפה
לתגובתה פרסום בעתונות לשני מכרזים חיצוניים שפורסמו עוד בטרם ידעה על בקשת המבקש שבנדון.

6. ככל שהדברים נוגעים לבקשה לצירוף אסמכתא משפטית, הרי שלאור עמדת עמל, ובהינתן כי המדובר באסמכתא משפטית מאוחרת שפורסמה ברבים - איני רואה מניעה לאשר את צירופה.

7. ככל שהדברים נוגעים לצירוף הראיות החדשות, הרי שהמדובר בראיות המתייחסות לאירועים שהתרחשו לאחר האירועים נשוא תיק זה, לאחר חקירת העדים בתיק זה ואף לאחר הגשת הסיכומים בתיק זה. זאת בשונה מראיות המתייחסות לאירועים שאירעו בזמן הרלוונטי לתביעה ורק התגלו מאוחר יותר.

בכך יש כדי להסביר מדוע הוגשו ראיות אלו רק עתה, ולא בעת ניהול ההליך.

זאת ועוד, עמל מצידה לא הכחישה את עצם קיום המכרזים הפנימיים כאמור לעיל, ואף העלתה במסגרת תגובתה, טענות לגופו של עניין בהתייחס לטענות המבקש בבקשתו שבנדון.

8. בנסיבות אלו, בהן עצם קיום המכרזים הפנימיים אינו מוכחש, וכאשר עמל הגיבה לגופו של עניין לטענות המבקש נשוא הבקשה - נראה לי, מבלי להביע עמדה לגופן של טענות הצדדים, כי על מנת לאפשר את מיצוי כל המחלוקות שבין הצדדים במסגרת הליך זה, מן הראוי לאפשר הגשת הראיות לתיק, וזאת ביחד עם תגובת עמל שבנדון.

9. אי לכך, אני מתירה צירוף הראיות החדשות ביחד עם תגובת עמל על צרופותיה.
אין צו להוצאות.

10. בשולי הדברים, ובהתייחס לעתירת עמל בסיפא לתגובתה, יצויין כי בית הדין נמצא בעיצומה של כתיבת פסק הדין, אשר למצער התארכה מעבר למתוכנן.
מכל מקום, בית הדין נערך להשלמת פסק הדין בהקדם האפשרי, על מנת שפסק הדין יישלח לצדדים עד לא יאוחר מיום 15.4.04.
המזכירות תמציא ההחלטה לצדדים ללא דיחוי באמצעות פקס עם אישור טלפוני.
ניתנה היום ו' בניסן, תשס"ד (28 במרץ 2004) בהעדר הצדדים.
אביטל רימון-קפלן
, שופטת








בשא בית דין אזורי לעבודה 826/04 עמל 1 רשת מכללות ובתי ספר למדעים טכנולוגיות ואומנויות מיסודה של הסתדרות העובדים הכללית החדשה נ' ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות,הסתדרות המורים בישראל האגף המקצועי, פרוספר בן-עזרא (פורסם ב-ֽ 28/03/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים