Google

דוד מור יוסף - בטוח לאומי-סניף ירושלים

פסקי דין על דוד מור יוסף | פסקי דין על בטוח לאומי-סניף ירושלים

10389/10 בל     20/10/2010




בל 10389/10 דוד מור יוסף נ' בטוח לאומי-סניף ירושלים








בית דין אזורי לעבודה בירושלים



20 אוקטובר 2010

ב"ל 10389-10 דוד מור יוסף
נ' בטוח לאומי-סניף ירושלים






בפני

כב' השופט אייל אברהמי
, סגן נשיא


המערער

דוד מור יוסף


נגד


המשיב

בטוח לאומי-סניף ירושלים




פסק דין



1.
זהו ערעור על ההחלטה הרפואית לעררים מיום 3/1/10. הוועדה קבעה את נכותו הצמיתה של המערער בשיעור 5%.
2.
לטענת המערער, הוא סובל מתיסמונת פיברומיאלגיה. הוועדה הרפואית לעררים לא נתנה לו נכות בגין תיסמונת זו, וזאת מבלי שנימקה החלטתה לעניין זה כנדרש.
ב"כ המערער היפנתה לתבחינים שלטעמה מצביעים על כי המבקש סובל מפיברומיאלגיה ובפרט קושי בשינה, קושי לקום בבוקר. המערער גם ציין כי הוועדה התעלמה מיתר התסמינים של פיברומיאלגיה, ובכל אופן אף אם לא נמצאו אותם נקודות רגישות, טבעה של הפיברומיאלגיה, שלעיתים מופיע הממצא ולעיתים לא. הטענה העיקרית של המערער כאמור הינה שהיתה חובת הנמקה רחבה במקרה זה, לנוכח העובדה שיועץ לוועדה מדרג ראשון סבר שיש פיברומיאלגיה, ואילו הוועדה דנן כלל לא מצאה שיש פיברומיאלגיה בעוד שוועדה מדרג ראשון סברה שאין קשר סיבתי רפואי בין התאונה לבין הפיברומיאלגיה.
3.
לאחר עיון בפרוטוקול הוועדה ובטיעוני הצדדים, החלטתי לדחות את הערעור. הוועדה בדרג ראשון לא קבעה בהחלטה חלוטה כי יש למערער פיברומיאלגיה, אלא קבעה שהיא אינה מקבלת את מסקנותיו של פרופ' נשר ובכל אופן אינה מוצאת קשר סיבתי בין הפיברומיאלגיה לתאונה. יש לזכור כי החובה לנמק סטייה מהחלטת וועדה קודמת הינה מהחלטה חלוטה, מה שלא היה כאן.
4.
מעיון בפרוטוקול הוועדה עולה שהוועדה אכן דנה ונימקה בצורה מפורטת:

"מבחינה ריאומטולוגית: ישנם תלונות מפושטות של כאבים אבל אין כאב משמעותי לילי ואין הפרעות שינה בגלל הכאבים אלא בגלל סיוטים או חרדות. קם בבוקר תפוס כולו ולא עייף באופן מיוחד בבדיקה אין רגישות בנקודות פיברומיאלגיה מלבד השכמות. מבחינה אורטופדית: ע"ש צווארי ללא
יישור הלורדוזיס ללא ספזם שרירים פרה ורטבליים טווח תנועה עם הגבלה קלה. בזמן מעבר מעמידה לשכיבה ובחזרה ביציאה מהחדר טווח תנועות מלא של עמו"ש צווארי..." .



בפרק המסקנות נרשם:"מבחינה נפשית מדובר בתובע אשר סבל חרדה ודיכאון כבר משנת 1999.... מבחינת פיברומיאלגיה: התלונות אינן טיפוסיות. הפרעות שינה לא משמעותיות ובבוקר תפוס ולא עייף. מצליח לצאת לעבודה ובבדיקה גופנית לא מפיק את הרגישות בנקודות האופייניות. בדיקת הוועדה סותרת את הממצאים של ד"ר חרץ ופרופ' נשר אשר איבחנו פיברומיאלגיה ולכן הוועדה סותרת את הממצאים של ד"ר חרץ ופרופ' נשר אשר איבחנו פיברומיאלגיה ולכן הוועדה אינה מקבלת את מסקנותיהם. מבחינה אורטופדית: הוועדה דוחה וקובעת כי לא נותרה נכות בגין עמו"ש צווארי כי הממצאים בבדיקה הגופנית לא מעידים על הגבלה בתנועות כלשהן...".

5.
הבאנו את הדברים במלואם כדי להראות שכן יש דיון בטענות המערער וכי הוועדה התייחסה לחוות הדעת שהוצגו על ידי ד"ר חרץ ופרופ' נשר. כאמור, הבדיקה הקלינית של הוועדה סותרת את הממצאים בחוות הדעת של שני החולים ולכן הגיע הוועדה למסקנה אחרת. הוועדה מנמקת כדבעי מדוע היא מגיעה למסקנה אחרת, וזאת לאור הממצאים הקלינים שמצאה.
6.
הוועדה ישבה בהרכב נכון שכלל בתוכו גם ריאומטולוג, התייחסה למסמכים שהגיש המערער ולא נראה שנפלה טעות משפטית המצדיקה החזרת התיק לוועדה. בנסיבות אלה הערעור נדחה. אין צו להוצאות.


ניתן היום,
י"ב חשון תשע"א, 20 אוקטובר 2010, בהעדר הצדדים.














בל בית דין אזורי לעבודה 10389/10 דוד מור יוסף נ' בטוח לאומי-סניף ירושלים (פורסם ב-ֽ 20/10/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים