Google

תאמר נאשף - אלון משה חת, דראל - רם בע"מ, כלל וסע - חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על תאמר נאשף | פסקי דין על אלון משה חת | פסקי דין על דראל - רם | פסקי דין על כלל וסע - חברה לביטוח |

2880-01/10 תאמ     04/11/2010




תאמ 2880-01/10 תאמר נאשף נ' אלון משה חת, דראל - רם בע"מ, כלל וסע - חברה לביטוח בע"מ








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בחיפה



תא"מ 2880-01-10 נאשף נ' חת ואח'






בפני

כב' השופט
אבישי רובס

התובע
תאמר נאשף


נגד

הנתבעים
1.אלון משה חת
2.דראל - רם בע"מ
3.כלל וסע - חברה לביטוח בע"מ




פסק דין


1.
התובע הגיש כנגד הנתבעים תביעה כספית על סך של 32,648 ₪ בגין נזקים שנגרמו לרכבו בתאונה דרכים שארעה ביום 26/8/2009. לטענת התובע, כפי שבאה לידי ביטוי בכתב התביעה, הרי שבמועד הנ"ל נהג ברכבו לכיוון איילון צפון לכיוון חולון, כשהוא נוסע בנתיב האמצעי (השלישי מצד ימין). הנתיב בו נסע התובע כולל חמישה מסלולים, כאשר השלושה מצד ימין עוברים את הצומת בכיוון ישר ואילו שני המסלולים הנוספים מצד שמאל, מובילים שמאלה לכיוון רמלה. בכניסתו לצומת, נסע רכב הנתבעים בנתיב השני מימין, כאשר הוא מול התובע מצדו הימני (באותו כיוון נסיעה). מסלול זה נועד לצורך מעבר של הצומת ישר, ללא אפשרות לפנייה שמאלה. בעוד התובע נוסע בנתיב האמצעי ועובר את הצומת ישר, ללא כל סיבה ובאופן מפתיע, ביצע הנתבע מס' 1 פנייה פתאומית וחדה שמאלה כדי להיכנס עם רכבו לכיוון רמלה, וכתוצאה מכך חסם את מסלול נסיעתו של התובע, אשר ניסה לבלום את רכבו בכל כוחו, אך לרוע מזלו לא יכל למנוע את ההתנגשות ושני כלי הרכב נפגעו. התובע עתר לחייב את הנתבעים בסך של 14,356 ₪ בגין הנזקים הישירים שנגרמו לרכבו, סך של 1,825 ₪ בגין ירידת ערך הרכב, סך של 1,467 ₪ בגין שכ"ט השמאי וסך של 15,000 ₪ בגין עגמת נפש והפסד הנאה ושימוש.

2.
הנתבעים התגוננו מפני התביעה וטענו כי רכבם נסע ונכנס לצומת במסלול הימני קיצוני (הכוונה למסלול הימני מבין שני המסלולים הפונים שמאלה), תוך שהוא שומר על אותו מסלול ונוסע במהירות איטית של 20 עד 25 קמ"ש. בהיותו בסיבוב שבתוך הצומת, התובע סטה מנתיב נסיעתו ו/או לא שמר מרחק והתנגש עם חזית רכבו בדופן אחורי שמאלי של רכב הנתבעים ודחק אותו אל עבר מעקה בטון בצד ימין. לטענתם, רעש הבלימה שקדם למכה וחריקת הבלמים, כמו גם סטייתו מנתיב נסיעתו לנתיב נסיעת הנתבע, מעידים על כך שהתובע נכנס לצומת במהירות מופרזת, לא שמר על נתיבו, איבד שליטה ברכבו ופגע ברכב הנתבעים.

3.
במהלך דיון ההוכחות שהתקיים בפני
אתמול, העידו הנהגים וכן, עד נוסף שנסע ברכב הנתבעים בעת אירוע התאונה (להלן "העד אוחיון") ובסיום הדיון סיכמו הצדדים את טענותיהם בעל פה.







תאמ בית משפט שלום 2880-01/10 תאמר נאשף נ' אלון משה חת, דראל - רם בע"מ, כלל וסע - חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 04/11/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים