Google

גיל לוי - חוות התאומים בע"מ(בפירוק),חנן אברמוביץ,מ.מ.ר. גידולים חקלאיים בע"מ,כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על גיל לוי | פסקי דין על חוות התאומים (בפירוק) | פסקי דין על חנן אברמוביץ | פסקי דין על מ.מ.ר. גידולים חקלאיים | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי |

1153/04 רעא     31/03/2004




רעא 1153/04 גיל לוי נ' חוות התאומים בע"מ(בפירוק),חנן אברמוביץ,מ.מ.ר. גידולים חקלאיים בע"מ,כונס הנכסים הרשמי






בבית המשפט העליון בירושלים

רע"א 1153/04 - א'

כבוד הרשם עודד שחם

בפני
:

גיל לוי

המבקש:

נ ג ד


1. חוות התאומים בע"מ(בפירוק)

המשיבים:
2. חנן אברמוביץ
3. מ.מ.ר. גידולים חקלאיים בע"מ
4. כונס הנכסים הרשמי

בקשה לפטור מהפקדת ערבון

החלטה
בפני
י בקשה לפטור את המבקש מהפקדת ערבון בהליך שבכותרת. לחילופין, נתבקשתי להורות על הפחתה משמעותית של סכום הערבון, שנקבע על סך של 15,000 ₪, ולהעמידו על סך של 2,000 ₪ לכל היותר.

הבקשה נתמכת בתצהיר של מר יעקב לוי, אבי המבקש. בתצהיר נטען, כי המצהיר וכל משפחתו הינם חסרי כל, נתמכי סעד וקיצבאות, אשר מסוגלים אך בקושי להתקיים ולדאוג לצרכי מחייתם השוטפים. מר לוי טוען כי אשתו וביתו חולות במחלות קשות. בתצהיר נטען, כי המבקש שוהה כיום באנגולה, ובשל כך מוגש התצהיר שלא על ידו. המצהיר מוסיף וטוען, כי יש לו היכרות טובה יותר עם מצבה הכלכלי של המשפחה מאשר למבקש עצמו. המצהיר טוען, כי הוא חב סכומים של מליוני ₪ לגביהם יש תיקים בהוצאה לפועל, סכום של עשרות אלפי ₪ למוסד לביטוח לאומי, וחובות נוספים. לטענתו, הוא גר אצל ביתו, והוא ורעייתו מתקיימים מקיצבת זיקנה והשלמת הכנסה בסך של כ - 2,700 ₪ בחודש. המצהיר טוען כי אין לו רכוש, קופת גמל, חשבון בנק, חסכונות או עזרה כלשהם.

אשר למבקש, טוען המצהיר כי הוא נכה צה"ל, המקבל גימלה חודשית בסך של 2,300 ₪, כי אין לו חשבון בנק שהוא, וכי הנכס היחיד בבעלותו הוא רכב נכה. המצהיר טוען כי ידוע לו שלמבקש חובות כבדים בשיעור של מאות אלפי ₪. אשר לביתו, טוען המצהיר כי היא חולה במחלה קשה, וכי היא מקבל קיצבת נכות כללית בסך של כ - 2,100 ₪ בחודש. נטען כי חשבון הבנק של הבת עומד ביתרת חובה של כ - 6,000 ₪, וכי המדובר ביתרת חובה חריגה. ביחס לבן נוסף של המבקש, נטען כי הוא משתכר סכום נטו של 4,500 ₪ בחודש, אך גם הוא חב חובות בשיעור של מאות אלפי ₪.

אין בידי לקבל את הבקשה. אכן, עולה ממנה תמונה של חובות כבדים של בני המשפחה, ואף של מצוקה בריאותית של חלק מהם. עם זאת, אין בתצהיר כל פרטים על השתכרותו של המבקש כיום, בפעילות ההדרכה שהוא מקיים במדינת אנגולה. ממילא, לא ניתן, על יסוד התצהיר והאמור בו, לקבוע כי אין ביד המבקש להפקיד את הערבון, בו חוייב. לא מצאתי גם, כי סכום הערבון שנקבע חורג מן הנדרש לצורך הבטחת חיוב אפשרי בהוצאות, אם כזה יושת במסגרת ההליך שבכותרת על המבקש. לכן, לא מצאתי עילה להפחתת גובה הערבון שנקבע.

התוצאה היא, כי הבקשה נדחית. הערבון יופקד תוך 15 ימים מקבלת החלטה זו, ובהם ימי פגרה, ולא - יידחה ההליך, בלא צורך בכל הודעה נוספת.

ניתנה היום, ט' בניסן תשס"ד (31.3.04).

עודד שחם

ר ש ם

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 04011530_k02.doc
מרכז מידע, טל' 02-6750444 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il








רעא בית המשפט העליון 1153/04 גיל לוי נ' חוות התאומים בע"מ(בפירוק),חנן אברמוביץ,מ.מ.ר. גידולים חקלאיים בע"מ,כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 31/03/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים