Google

חלפון חיים - מדינת ישראל ע"י את"ן ת"א

פסקי דין על חלפון חיים |

2244/01 בש     16/12/2001




בש 2244/01 חלפון חיים נ' מדינת ישראל ע"י את"ן ת"א




5
בתי המשפט
בש 002244/01
בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
16/12/2001
תאריך:
כב' השופטת רות כצמן
בפני
:
המבקש
חלפון חיים

בעניין:

נ ג ד

המשיבה
מדינת ישראל ע"י את"ן ת"א
החלטה

בפני
שתי בקשות; זו של המבקש להחזרת רשיון הנהיגה, אשר נפסל על ידי קצין משטרה לתקופה של 60 יום וזו של המשיבה, להארכת פסילת הרשיון עד תום ההליכים.
כתב אישום הוגש כנגד הנאשם לבית משפט.

הלכה פסוקה היא שעל בימ"ש לשקול כל בקשה מסוג זה מנקודת ראות של שני היבטים עיקריים והם: אורח נהיגתו של בעל הרשיון בעבר ואורח נהיגתו במקרה הקונקרטי אשר נתן את העילה לפסילה. והיה אם שניים אלה או אפילו רק אחד מהם מורים בעליל על נטייתו של בעל הרשיון לזלזל באורחות נהיגתו תוך סיכון שלום הציבור, כי אז מצווה בימ"ש לפסול את הרשיון, כמובן לא כדי להעניש את הנהג אלא כדי לשמור על שלום הציבור.

המבקש - המשיב - אוחז ברישיון משנת 1979. לחובתו 7 הרשעות קודמות, האחרונה בשנת 1994. מתוך גליון זה, לא ניתן ללמוד כי יש סיכון בהמשך נהיגתו של המבקש.

באשר לנסיבות המקרה הקונקרטי, אשר שימשו עילה לפסילת רשיון הנהיגה:
המבקש נהג ביום 26/10/01, בשעה 23:0 או בסמוך לכך, במכונית מזדה פרטית מס' 7023809 בתל אביב, לאורך רחוב שטרית מכיוון שד' רוקח לכיוון רח' פנחס רוזן.

ברחוב שטרית הפעילה השוטרת ממל"ז, בצד ימין הכביש כיוון נסיעת המבקש. השוטרת כיוונה את הממל"ז לעבר מכונית ב. מ. וו. שנסעה בנתיב האמצעי מתוך שלושה, ממרחק של 211 מטרים והבחינה, כי זו נוסעת במהירות של 80 קמ"ש, כאשר המהירות המותרת במקום היא 60 קמ"ש. היא סימנה לאותה מכונית לעצור בצד ימין, הרכב החל לאותת ימינה.
המבקש אשר נסע אחרי אותה מכונית, החל לעקוף אותה ותוך כדי כך סטה שמאלה, לא הצליח להשתלט על האוטו, עלה על אי התנועה, פגע בעץ זית ובהמשך רכבו המשיך והתהפך על גבו לעבר המסלול הנסיעה הנגדי.

לאחר שהמבקש יצא מרכבו, השוטרת הבחינה, כי מפיו של המבקש נודף ריח של אלכוהול חריף. המבקש פונה בשלב יותר מאוחר לבית חולים איכילוב ולשם הגיע בוחן משטרה. האחרון גם הוא הבחין, כי ריח של אלכוהול נודף מפיו של המבקש, בנוסף התנהגותו היתה פרועה. הבוחן אמר למבקש, כי הוא חייב למסור דם לצורך בדיקת אלכוהול. המבקש סרב ונימוקיו היו, שהוא פוחד מדקירות של מחטים.
בהודעתו הראשונית מוסר המבקש, כי הבחין במשהו קופץ לכביש ובמקום להתנגש בו, סטה שמאלה והוא לא הבחין ברכב שהיה לפניו והאט. המבקש מוסר, כי שתה בירה בשעה 22:15.

בוחן המשטרה מציין, כי במקום שדה הראיה פתוח לפנים 200 מטר, תאורת רחוב טובה, השוטרת עם פנס בידה ואפוד זוהר. המבקש לא הבחין מבעוד מועד בניידת משטרה שעמדה בצד ימין הדרך, ובשוטרת. היה עליו להבחין, שהמכונית שלה הורתה השוטרת לעצור, מאותת ימינה ומאיטה את מהירות נסיעתה. ולכן עליו להתאים את מהירות נסיעתו בהתאם ויכול היה בנקל, לעקוף את אותה מכונית ולא להגיע למצב בו יאבד שליטה על רכבו, יעלה על אי התנועה ולבסוף להתהפך במסלול הנגדי. יתכן, כי המבקש נהג בהשפעת אלכוהול וזו הסיבה לכך, שלא הצליח להשתלט על רכבו.

נסיבות המקרה מצביעות על סיכון בנהיגתו ולכן אני דוחה בקשתו להחזרת רישיון נהיגה ומאידך, אני דוחה את בקשת המשטרה, להאריך את הפסילה עד תום ההליכים וזאת לאור ויתקו בנהיגה ועברו התעבורתי, שכאמור, איננו מצביע על סיכון.

ניתן והודע היום 16/12/01 במעמד ב"כ המבקש וב"כ המשיבה .

רות כצמן
, שופטת
סגנית נשיא

תיק המשטרה מוחזר לב"כ התביעה.








בש בית משפט לתעבורה 2244/01 חלפון חיים נ' מדינת ישראל ע"י את"ן ת"א (פורסם ב-ֽ 16/12/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים