Google

מסלם לינדה - ברגר אברהם, אסף שמר, מיכאל אלון טמיר ואח'

פסקי דין על מסלם לינדה | פסקי דין על ברגר אברהם | פסקי דין על אסף שמר | פסקי דין על מיכאל אלון טמיר ואח' |

2820/07 א     19/11/2010




א 2820/07 מסלם לינדה נ' ברגר אברהם, אסף שמר, מיכאל אלון טמיר ואח'








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 2820-07 מסלם לינדה
נ' ברגר אברהם
ואח'







בפני

רשמת - כב' השופטת
אסתר נחליאלי חיאט


מבקשים

מסלם לינדה


נגד


משיבים

1.ברגר אברהם
2.אסף שמר
3.מיכאל אלון טמיר
4.יוסף פילוס
5.אריה ויזלר (פסול דין)
6.צבי יחזקאל
7.ירזה קלאודיו
8.קלסמן וקלסמן רו"ח



החלטה

להכרעתי בקשת התובעת, לינדה מסלם, (להלן: "המבקשת") למתן צו לגילוי ועיון ספציפי במסמכים המצויים בידי המשיבים, הם הנתבעים (להלן: "השותפות").

המבקשת היתה שותפה במשיבה 8 ובתביעה זו היא תובעת את השותפות לשלם לה סך של 12 מליון ₪ וכן עתרה למתן חשבונות; לטענתה המשיבה 8 הונתה אותה בעקביות ולא זיכתה אותה ברווחי השותפות להם היתה זכאית בתקופה בה היתה שותפה (החל מיום 1.1.98 ועד לראשית שנת 2008).

המשיבה 8 הגישה תביעה שכנגד על סך 5.75 מליון ₪ הם הכספים שלטענת השותפות נטלה המבקשת שלא כדין, וכן תבעה את המבקשת בגין נזקים שגרמה המבקשת לשותפות.
המשיבה 8 גם הגישה תביעת דיבה נגד המבקשת ובקשה לפצותה בסך של סך 10 מליון ₪.

בין הצדדים התנהלו הליכים מקדמיים, ובמסגרתם הוגשו בקשות שונות.

במהלך הדיון שהתקיים לפני ביום 6.12.09 הסכימו הצדדים כי השותפות תעביר לידי המבקשת את הדוחו"ת הכספיים, את דו"חות המס של השותפות, את הסכומים של השותפות לפני חלוקה לשותפים וכן הסבר כיצד חולקו הכספים למבקשת מתוך הסכום האמור וכיצד חושב גובה שיעור החלק של המבקשת בין השנים 1998-2007.
עוד סוכם כי לאחר שהמבקשת תקבל את המסמכים כאמור, יוכלו הצדדים להגיב האם הם מסתפקים במסמכים האמורים או שיוגשו בקשות נוספות וממוקדות כנדרש לדעתם מהמסמכים שיתקבלו.
לאחר שהמבקשת קיבלה מסמכים עתרה ביום 26.5.10 בבקשה למתן צו גילוי ועיון במסמכים, ולאחר הידברות בין הצדדים הוחלפו תצהירי גילוי מסמכים.

המבקשת לא הסתפקה במסמכים שהומצאו לה, או ליתר דיוק מהמסמכים שלא הומצאו לה ועתרה בבקשה נוספת לגילוי ועיון במסמכים.
טוענת המבקשת כי כשותפה בזמנים הרלבנטיים לתובענה היא זכאית לעיין בחשבונות המלאים של השותפות, לרבות במלוא הדוחות הכספיים, שבעתיים יש לה זכות לכך, לטענתה, כשהעיון מבוקש ביחס למסמכים הרלוונטיים להכרעה בסכסוך שבין הצדדים.

מנגד טוענת השותפות כי מדובר בבקשה מופרכת הדורשת גילויים של מסמכים חסויים ופרטיים שאין בינם לבין ההליכים כל קשר, כי מדובר במסע דיג פסול החורג מכתב הטענות, ועיקרו ניסיון חסר תום לב להביא לחשיפת פרטי הכנסה אישיים של עשרות שותפים שאינם צד להליכים וזאת רק מכוונה ברורה להילך אימים על השותפות.
לטענת השותפות עיקר טענות המבקשת בכתב התביעה המתוקן הם בענין קיפוחה בחישוב האחוזים בשותפות בגין הדילול החד צדדי שבוצע, אלא שלבירור טענות אלה כבר הומצא לה כל החומר הנדרש.
לטענת המשיבה 8 מדובר בחריגה בלתי סבירה מכתבי הטענות ונסיון פסול להרחבת חזית והעלאת האשמות שווא מופרכות
- ואת זאת אין להתיר.
לציין כי השותפות ביקשה לסלק את הבקשה לגילוי ועיון בגלל הפרה של צו בית המשפט ביחס לגילוי מסמכים על ידי המבקשת אך בדיון מיום 1.9.10 הושגה הסכמה כי בשלב ראשון תשיב המבקשת בתצהיר לגבי הנתונים שבמסמכים שגילויים התבקש, ולאחר מכן, וככל שיעלה הצורך, יוגשו בקשות מתאימות בעניין לפיכך אינני מתייחסת לטענה.

מעיון בטענות הצדדים, עולה כי המבקשת מבקשת לקבלת לעיונה חומר רב, שביחס לרובו נטענו טענות כלליות כגון "כל הפרוטוקולים", ואין בבקשתה הפנייה למסמכים קונטקרטיים שעובדת קיומם ידועה למבקשת.
המבקשת סבורה כי העובדה שהיתה שותפה חלקית בשותפות (בהתאם לגובה האחוזים שבידה) בשנים הרלוונטיות מקימה לה זכות לעיון בכל החומר המצוי בידי השותפות, בין אם הוא רלוונטי לנושא השנוי במחלוקת ובין אם לאו, וגם אם הוא עלול לפגוע בפרטיות של עשרות השותפים בשותפות, ובין אם היא יודעת על קיומו ובין אם לאו.

אציין כבר כי לא ראיתי להעתר למרבית דרישות המבקשת שהן רחבות היקף באופן לא סביר ומכבידות ביותר שבעתיים כשמצאתי כי אין הדרישות רלוונטיות למחלוקת נשוא כתב התביעה, ונועדו למעשה לקבל פרטים רבים ככל שמתאפשר.

המסמכים לגביהם נתבקש צו גילוי ועיון
1.

הדוחות הכספיים המלאים, לרבות דוחות המס;

המבקשת עותרת כי השותפות תעביר לעיונה את הדוחות הכספיים של השותפות בין השנים 1998- 2009, לרבות ביאורים המהווים חלק בלתי נפרד מהם; הדרישה כוללת - דוחות כספיים לשנים 1998- 2007 במלואם (לרבות הביאורים) ודוחות כספיים לשנים 2008- 2009 במלואם (לרבות הביאורים) - סעיף 2.1 למכתב הדרישה.

דוחות המס של השותפות בין השנים 1998- 2009; דרישה הכוללת - דוחות המס לשנים 1998- 2007 במלואם ודוחות המס לשנים 2008-2009 במלואם - סעיף 2.2 למכתב הדרישה.


הדוחות הכספיים של השותפות לשנים 1998- 2007 וכן דוחות המס הועברו למבקשת בהתאם להסכמה מיום 6.12.09, שלא במלואם, והמבקשת עותרת כי השותפות תגלה אותם במלואם לרבות הביאורים הכספיים המפרטים "הוצאות בקשר לשותפים", "משכורות שותפים" ו"חשבונות שותפים".


טוענת המבקשת כי מעמדה כשותפה מקנה לה זכות עיון בכל הדוחות במלואם, לרבות בביאורים המהווים חלק בלתי נפרד מהדוחות וכי הביאורים שהשותפות לא חשפה רלוונטיים ביותר להכרעה במחלוקת, ובלעדיהם לא תוכל לבדוק האם חלקה לפי האחוזים בשותפות זהה לחלקה בהכנסות.

לטענתה מלאכת השחזור שעליה לערוך כדי להתחקות אחר חלקה האמיתי בשותפות, באחוזים ובכסף, מחייבת כי יהיו פרושים בפני
ה מלוא הנתונים, ללא סינון.

לטענת השותפות החלק המרכזי של הבקשה, שמשמעותו חשיפת פרטי הכנסותיהם האישיים של עשרות שותפים בשותפות (מרביתם אינם בעלי דין, וחלקם אינם שותפים עוד בשותפות) מהווה פגיעה קשה בזכות לפרטיות של אלה שאינם צדדים להליך דנא, מה גם שאינה רלוונטית כלל.


לטענת השותפות לצורך חישוב חלקה של המבקשת ברווחי השותפות, על פי עמדתה, אין צורך אלא בנתונים על שיעור הרווח השנתי הכולל, ואין כל צורך במידע על הכנסה הפרטנית של שותף זה או אחר.

מדגישה השותפות כי בניגוד לטענותיה של המבקשת, אף בעת היותה שותפה לא היתה זכאית לעייין בדוחות מס הכנסה אישיים של שותפים אחרים.


לאחר שבחנתי את טענות הצדדים מצאתי להעדיף את עמדת השותפות ולדחות את בקשת המבקשת בעניין זה; הדוחות הכספיים הועברו למבקשת במלואם, למעט הביאורים המפרטים "הוצאות בקשר לשותפים", "משכורות שותפים" ו"חשבונות שותפים".

אני סבורה כי אין טעם רלוונטי לתובענה לחשיפת פרטים אלה, וחשיפתם לא נועדה לקדם את ענייניה של המבקשת – למעט אולי ענין של המבקשת בפרטים אלה שלא נועדו לקדם את ההליך.

למבקשת הועבר המידע מה הסכום הכולל ששולם בכל שנה לכלל השותפים בשותפות ולא ראיתי טעם המצדיק פירוט חלוקת הכספים לשותפים, לפי שמות; אני סבורה כמו המשיבה 8 כי מסירת מידע זה מהווה פגיעה בפרטיות צדדים שאינם צד להליך המשפטי כאן, ללא צורך אמיתי, ובאיזון האינטרסים בין זכויות אלה אני מעדיפה את זכות הפרטיות בעיקר כשלא שוכנעתי בצורך האמיתי בחשיפת המסמכים האמורים.

טענות המבקשת כי שיעור האחוזים שנקבע לה לא חושבו כראוי אינה מהווה עילה לבחינת חישוב פרטני של כל אחד מהשותפים בשותפות ופירוט שמם.

כאמור הדוחות הכספיים הועברו וניתן לבצע החישוב כמבוקש - לפיכך מצאתי לדחות את טענות המבקשת בעניין זה.


אשר לדוחות לשנים 2008- 2009 טוענת המבקשת כי לצורך קביעת חלקה בשותפות, ש'נגזל' ממנה שלא כדין (לאחר שהודחה לטענתה מהשותפות), יש לבחון מה היה חלקה ברווחי השותפות אלמלא הודחה. לטענתה מצויים הנתונים בדוחות השנים 2008- 2009, ויש להעדיף דרך של חישוב על פני עריכת אומדנא מקום בו הדבר אפשרי.



5.
6.

7.







א בית משפט מחוזי 2820/07 מסלם לינדה נ' ברגר אברהם, אסף שמר, מיכאל אלון טמיר ואח' (פורסם ב-ֽ 19/11/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים