Google

עו"ד רונן מטרי - אלקון אליעזר, אהוד אלקון (ז"ל) ואח'

פסקי דין על עו"ד רונן מטרי | פסקי דין על אלקון אליעזר | פסקי דין על אהוד אלקון (ז"ל) ואח' |

7800/10 עא     04/01/2011




עא 7800/10 עו"ד רונן מטרי נ' אלקון אליעזר, אהוד אלקון (ז"ל) ואח'




החלטה בתיק ע"א 7800/10
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }




בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א 7800/10 - א'


בפני
:

כבוד הרשמת דנה כהן-לקח


המערער:
עו"ד רונן מטרי



נ


ג


ד



המשיבים:

1. אלקון אליעזר



2. אהוד אלקון (ז"ל)


3. הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ


בקשה למחיקת ההליך


החלטה



לפניי בקשה למחיקת הערעור שבכותרת על הסף בטענה כי לא עומדת למערער זכות ערעור על החלטת בית-המשפט המחוזי.

1.
הרקע להליך שבכותרת נעוץ בפסק-דינו של בית-המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו (כב' השופטת קרת-מאיר) משנת 2006, במסגרתו הורה בית-המשפט המחוזי על אכיפת משכנתא שהיתה רשומה לטובת המשיב 3 (להלן:
הבנק
), במקרקעין שהיו בבעלות המשיבים 1-2 (להלן:
המשיבים
).
יוער כי המשכנתא נרשמה לטובת הבנק במסגרת ערבות שנתנו המשיבים כבעלי מניות בחברה, בגין הלוואות ואשראי שהעמיד הבנק לטובת החברה. בפסק-הדין משנת 2006 נקבע כי קמה לבנק עילה לאכיפה לפי תנאי שטר המשכנתא, וזאת נוכח חוב של החברה שלא נפרע על-ידי המשיבים לאחר דרישת הבנק. לשם אכיפת שטר המשכנתא מונה המערער ככונס נכסים על זכויות המשיבים במקרקעין. אין חולק בין הצדדים כי החלטת בית-המשפט המחוזי הנ"ל בדבר אכיפת המשכנתא, היווותה "פסק-דין" לפי דיני הערעור הרגילים.



ביום 15.6.2006, עוד קודם לאישור מכר המקרקעין על-ידי בית-המשפט המחוזי, הגיש המערער בתפקידו ככונס נכסים, בקשה "להורות למשיבים להמציא מסמכים בנוגע להפסדי המיסים". המשיבים התנגדו לבקשה בטענה כי הפסדי המס לא שועבדו לבנק במסגרת המשכנתא על המקרקעין. בדיון שהתקיים בפני
בית-המשפט המחוזי ביום 26.9.2006 הסכימו הצדדים כי המשיבים יעבירו למערער מסמכים שונים; כי כל זכויות הצדדים בעניין יישמרו; וכי "במידת הצורך יחודש הדיון בשאלות הנוספות המצויות בבקשה ובתגובה...".


משהליכי המכירה הושלמו והמערער קיבל לידיו שומות מס שבח בגין המכירה, הגיש המערער ביום 3.5.2007 לבית-המשפט המחוזי בקשה לחידוש ההליכים, במסגרתה עתר לכך שבית-המשפט יורה למשיבים לחתום על כל המסמכים הנדרשים לצורך קיזוז הפסדי המס אל מול השבח שנוצר ממימוש המקרקעין, וכן ליתן צו המונע מהמשיבים לעשות שימוש בהפסדי המיסים כנגד חובות אחרים שלהם לרשויות המס. המשיבים התנגדו לבקשה בטענה כי ההפסדים שנבעו ממימוש המקרקעין אינם חלק מהנכסים ששועבדו בשעתו לטובת הבנק.









עא בית המשפט העליון 7800/10 עו"ד רונן מטרי נ' אלקון אליעזר, אהוד אלקון (ז"ל) ואח' (פורסם ב-ֽ 04/01/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים