Google

מדינת ישראל - אלי בן עמי

פסקי דין על אלי בן עמי

4444/09 פ     28/12/2010




פ 4444/09 מדינת ישראל נ' אלי בן עמי








בית משפט השלום בבאר שבע



28 בדצמבר 2010

ת"פ 4444-09 מ.י. לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע נ' בן עמי






בפני

כב' השופט נ. אבו טהה
- סגן הנשיא


המאשימה

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד


נגד


הנאשם:

אלי בן עמי
ע"י ב"כ עו"ד בן ארי בשם עו"ד אמיר ברק



גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעובדות כתב האישום, בביצוע עבירות של התפרצות, גניבה- שתי עבירות והחזקת סמים מסוכנים לצריכה עצמית.

מעובדות כתב האישום עולה כי בתאריך 07.12.09 התפרץ הנאשם לדירה בבאר שבע וגנב מתוכה מחשב נייד ותכשיטים. בנוסף, בסמוך לאמור לעיל, גנב הנאשם אופניים מבניין בבאר שבע. כמו כן, בתאריך 10.12.09 השתמש הנאשם לצריכתו העצמית, ב-5 מנות של סם מסוג קוקאין ובסם מסוכן מסוג הרואין.


טרם הטיעונים לעונש נשלח הנאשם לקבלת תסקיר שירות המבחן, אשר יבחן מסגרת טיפולית מתאימה עבורו.

בעניינו של הנאשם הוגשו מספר תסקירים, מהם עולה כי הוא בן 34, נשוי ואב לילד בן שנתיים, מכור לסמים במשך שנים ומעורב בפלילים על רקע התמכרותו. השירות התרשם כי לאורך השנים, עשה הנאשם מאמצים על מנת להיגמל מהשימוש בסם ואף הצליח להימנע משימוש לתקופות משמעותיות. עם זאת, על רקע קשיים להתמיד מבחינה תעסוקתית ולנהל אורח חיים נורמטיבי, חזר לשימוש בסם. כמו כן התרשם השירות, כי כיום יש בנאשם את הרצון לערוך שינוי משמעותי בדפוסי התמכרותו ולאור העובדה שסיים בעבר טיפול במסגרת קהילה סגורה, הם סבורים כי טיפול במרכז יום יכול להוות מענה מתאים לצרכיו.


בהמשך ועל פי המלצת שירות המבחן, שוחרר הנאשם ממעצרו ושולב בתהליך גמילה מסמים במסגרת "בית חוסן". ממידע שהתקבל מגורמי הטיפול בקהילה עלה כי הנאשם משתף פעולה באופן מלא בטיפול הפרטני והקבוצתי ומקפיד על ניקיונו מסמים.
השירות התרשם כי הנאשם מצוי בעיצומו של ההליך הטיפולי וכי עורך התבוננות פנימית אמיתית ואמיצה בכדי לשנות אורחות חייו ודפוסי התמכרותו. כמו כן, משקיע מאמצים רבים לתפקד באופן תקין למרות קשיים נלווים עימם הוא מתמודד. בנוסף התרשם השירות כי לנאשם שאיפות לתפקוד נורמטיבי במישורים השונים של חייו והוא פועל להשגת מטרות אלו. על מנת לאפשר לנאשם להמשיך בדרך השיקום בה החל, המליץ השירות על הארכת המאסר המותנה העומד לחובת הנאשם ועל העמדתו בצו מבחן למשך שנה, במהלכה ימשיך הנאשם את הקשר הטיפולי ב"בית חוסן" הכולל: טיפול פרטני, טיפול זוגי, הכוונה תעסוקתית ומעקב בדיקות שתן.

ב"כ המאשימה בטיעוניה לעונש, עתרה להשית על הנאשם מאסר בפועל, להפעיל את המאסרים המותנים העומדים לחובתו במצטבר וכן להשית עליו מאסר מותנה, התחייבות כספית וקנס. נטען כי מדובר בנאשם בעל עבר פלילי מכביד, אשר לחובתו עומדים שני מאסרים מותנים וחרף כל זאת שב לבצע עבירות ועל כן יש להעדיף את האינטרס הציבורי על פני האינטרס האישי של הנאשם ולהשית עליו עונש חמור ומרתיע.

ב"כ הנאשם מנגד, עתר לאמץ את המלצות שירות המבחן ולהאריך את המאסרים המותנים העומדים לחובת הנאשם, על מנת לאפשר לו להשלים את ההליך השיקומי בו החל בהצלחה.
















פ בית משפט שלום 4444/09 מדינת ישראל נ' אלי בן עמי (פורסם ב-ֽ 28/12/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים