Google

מירס תקשורת בע"מ - מיכאל גולן, אורן מוסט, א. מוסט ניהול בע"מ

פסקי דין על מירס תקשורת בע"מ | פסקי דין על מיכאל גולן | פסקי דין על אורן מוסט | פסקי דין על א. מוסט ניהול |

31427-01/11 א     01/02/2011




א 31427-01/11 מירס תקשורת בע"מ נ' מיכאל גולן, אורן מוסט, א. מוסט ניהול בע"מ




מספר בקשה:1
בפני
כבוד השופט יהודה זפט
- סגן נשיא
המבקשת מירס תקשורת בע"מ

ע"י בא כח עוה"ד ד"ר יואב אסטרייכר
, מיה כהנוב ומור ברגנר
נגד

המשיבים 1. מיכאל גולן
ת.ז 327156444
2. אורן מוסט
ת.ז 031043560
3. א. מוסט ניהול בע"מ

ע"י בא כח עוה"ד אייל רוזובסקי
, דן סלע ותמיר כהנוב
החלטה
ביום 21.9.2010 פרסם משרד התקשורת מכרז מס' 12/2010 למתן רשיון משולב לשירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט"ן) בישראל (להלן: "המכרז").

המבקשת מתכוונת להשתתף במכרז. המשיבים יחד עם גזבייה ניאל, איש עסקים צרפתי, מתכוונים אף הם להשתתף במכרז באמצעות גולן טלקום בע"מ.

לטענת המבקשת, המשיבים נחשפו למידע סודי של המבקשת בקשר עם הצעתה למכרז, והם עושים או עשויים לעשות שימוש במידע האמור לצורך הגשת הצעה למכרז.

בת.א 11-01-31427 תובעת המבקשת להצהיר כי היא בעלת הסודות המסחריים הגלומים במידע הכלול במסמכים שצורפו כנספח א לכתב התביעה, וליתן צו מניעה שיאסור על המשיבים לעשות שימוש בסודותיה המסחריים, וצווים נוספים כמפורט בסעיף 66 לכתב התביעה.

לפני בקשה לסעדים זמניים כדלקמן:

א. לצוות על המשיבים, בעצמם או באמצעות אחרים הקשורים עימם, במישרין או בעקיפין, לחדול ולהימנע מלעשות שימוש מכל סוג שהוא במידע הסודי של מירס, ובכלל זה, בין היתר, כל המידע בקשר עם כוונת מירס להגיש הצעה במסגרת המכרז, ובכלל זה, בין היתר, המידע הסודי שהועבר למשיבים או הוצג בפני
הם על ידי המבקשת במסמכים שמצורפים כנספח א לבקשה זו (במעטפה), שכוללים, בין היתר, מידע לגבי תכניותיה העסקיות של המבקשת, מצבה הכלכלי, דוחותיה הכספיים, האסטרטגיה העסקית שלה, פריסת הטכנולוגיה שלה, תכניות השיווק שלה ותכניות התחרות שלה להלן: "הסודות המסחריים"), ולהימנע מהשתתפות במכרז, או במעורבות בהגשת בקשה כאמור על ידי אחרים, בשים לב לכך שעל פי הדין ודוקטרינת "הגילוי הבלתי נמנע" (inevitable disclosure), בה הכירו בתי המשפט בישראל ובארה"ב, המשיבים אינם יכולים להימנע באופן אמיתי משימוש בסודות המסחריים אליהם נחשפו במסגרת פעילותם אצל המבקשת בעת הגשת הצעה כלשהי במסגרת המכרז - עליו עבדו במסגרת קשריהם עם המבקשת.

ב. לצוות על המשיבים ליתן לבית המשפט הנכבד ולמבקשת, בתוך 3 ימים, תצהירים ערוכים כדין, שמפרטים את רשימת כל המסמכים שכוללים את הסודות המסחריים ושמצויים, או היו מצויים, בידיהם, בשליטתם, בידי מי מטעמם, או בידי אלה הקשורים עימם, במישרין או בעקיפין, וכן את כל אותם קבצים אלקטרוניים שכוללים מסמכים אלה.

ג. לצוות על המשיבים להפקיד בכספת בית המשפט את כל אותם מסמכים שנזכרים בסעיף ב לעיל על מנת שישמשו כראיה במשפט, להשמיד את כל אותם קבצים אלקטרוניים שכוללים מסמכים אלה, בפיקוח רואה חשבון מוסמך, וליתן תצהיר על כך בתוך שלושה ימים.

ד. לצוות על המשיבים לכלול בתצהירים ערוכים כדין, בתוך שלושה ימים, את רשימת כל האנשים או הגופים שקיבלו מהם את הסודות המסחריים של מירס, כל חלק מהם, או מסמכים הנשענים עליהם.
דיון

גזל סוד מסחרי

1. להלן טענות המבקשת:

א. המידע הכלול במסמכים שצורפו כנספח א לבקשה מהווה סוד מסחרי מסווג ורגיש שיעמוד בבסיס הצעת המבקשת למכרז. אפילו ניתן לאסוף את המידע האמור ממקורות פומביים, עדיין נדרשות היו אלפי שעות עבודה כדי לנתח את המידע ולעבד אותו כפי שעשתה המבקשת. קבלת המידע שבנספח א מאפשרת למשיבים לחסוך את כל העבודה שהשקיעה המבקשת, ולקצר את פרק הזמן הדרוש להיערכות להגשת הצעה למכרז.

ב. מר מיכאל גולן
(להלן: "גולן") לא נשא בתפקיד רשמי במבקשת, ולא היה קשור עמה בחוזה, אולם חובת הסודיות בה הוא חב קמה מכוח יחסי האמון בין הצדדים, ומכוח היותו איש אמונו וידידו של בעל המניות במבקשת, מר פטריק דרהי, אשר הורה למבקשת לשתף עמו פעולה ולתת לו כל מידע הנדרש לו.

גולן השתתף בכל ישיבות הדירקטוריון בהן השתתף מר פטריק דרהי, נפגש עם הנהלת המבקשת אף ללא נוכחות מר פטריק דרהי, היה מעורב בכל רזי עבודות ההכנה להגשת הצעת המבקשת במכרז, ייצג את המבקשת בדיונים שהתקיימו מול משרד האוצר, החזיק בתג המאפשר כניסה למטה המבקשת ומעבר חופשי בין האגפים השונים, ביקש וקיבל לאורך תקופה ארוכה את הסודות הכמוסים ביותר של המבקשת.

ג. מר אורן מוסט
(להלן: "מוסט") שימש כיועץ בשכר של המבקשת וחתם על התחייבות לשמירת סודיות. מוסט השתתף בצוות החשיבה האסטרטגי של המבקשת, נחשף למידע סודי ואף העיר הערות על התוכנית האסטרטגית של המבקשת למכרז.

ד. בעת הכנת הצעתם למכרז לא יוכלו המשיבים "למחוק" מזיכרונם את הסודות המסחריים של המבקשת אליהם נחשפו, ועל כן, וכדי לאכוף את חובת הסודיות יש למנוע מהם השתתפות במכרז, תוך החלת "דוקטרינת הגילוי הבלתי נמנע".

ה. הזמן הקצר שעמד לרשות המשיבים להכנה וגיבוש הצעתם למכרז, מלמד שגולן ומוסט עשו שימוש בסודות המסחריים של המבקשת.

ו. גולן ומוסט גזלו את סודותיה המסחריים של המבקשת לשם קניית יתרון בלתי הוגן בתחרות מול המבקשת במכרז, תוך הפרת חיובים חוזיים, חובת אמון, חובת ההגינות ותום לב.

ז. יש להחיל על המשיבים את החזקה הקבועה בסעיף 10 לחוק עוולות מסחריות, התשנ"ט-1999 (להלן: "חוק עוולות מסחריות").

2. המשיבים דוחים את טענות המבקשת, ולהלן טענותיהם:

א. המסמכים שצורפו כנספח א לבקשה אינם ראויים להגנה כסוד מסחרי מפני שהמבקשת לא נקטה אמצעים סבירים לשמור על סודיותם. אדרבא, המבקשת חשפה את המידע בפני
גולן, שעבד אותה עת במשרה מלאה בחברת הכבלים הוט ולא היה לו כל תפקיד במבקשת. למעלה מכך, חלק מהמסמכים שבנספח א נשלחו לבתו של מוסט כאשר המבקשת התבקשה על ידי מוסט במפורש להעביר לבתו מידע שאינו סודי.
ב. חלקו הגדול של המידע שבנספח א מבוסס על מקורות גלויים הזמינים לכל מתעניין.
ג. המבקשת לא הוכיחה שגולן ומוסט או מי מהם עשו שימוש בסודות הנטענים.
ד. המבקשת לא הוכיחה שהתנאים להחלת החזקה הקבועה בסעיף 10 לחוק עוולות מסחריות, מתקיימים בענייננו.

3. סעיף 5 לחוק עוולות מסחריות מגדיר:

""סוד מסחרי", "סוד" - מידע עסקי, מכל סוג, שאינו נחלת הרבים ושאינו ניתן לגילוי כדין בנקל על ידי אחרים, אשר סודיותו מקנה לבעליו יתרון עסקי על פני מתחריו, ובלבד שבעליו נוקט אמצעים סבירים
לשמור על סודיותו"
מהגדרה זו עולה כי אחד התנאים הדרושים להכרה במידע עסקי כ"סוד מסחרי" הינו: "שבעליו נוקט אמצעים סבירים לשמור על סודיותו".

בדיון מיום 24.1.2011 העיד מנכ"ל המבקשת מר אברהם בורשטיין (להלן: "בורשטיין") (עמוד 10 שורה 3 לפרוטוקול הדיון):

"ש. אתה מספר לנו שגולן אף פעם לא היה לו חוזה עם מירס. זה נכון?
ת. נכון, לא היה לו חוזה אישי, הוא לא היה עובד ולא דירקטור במירס.
ש. אתה אומר שגולן היה חבר של דרהי ולכן נתתם לו א החומר, זה נכון?
ת. הוא חבר אישי של דרהי והוא השתתף בכל המפגשים בהם נכח דרהי ולכן קיבל את החומר.
...
ש. האם קיבלתם מדרהי פניה בכתב בו הוא אומר שגולן הוא איש אמונו ומבקש ליתן לו את כל החומר?
ת. פניה ודרישה כזו לא קיבלתי בכתב אבל זה נאמר לי בעל-פה.
...
ש. זאת אומרת שיש מישהו שהציג את עצמו כבעלים ואתה אמרת שאם הוא מציג את עצמו כבעלים, לחברים שלו אפשר לתת את החומר. זה המצב?
ת. זה לא המצב.
ש. מי החליט בחברת מירס ליתן לגולן את החומר?
ת. אני החלטתי ליתן לו את החומר."

מעדותו של בורשטיין עוהל כי עובר







א בית משפט מחוזי 31427-01/11 מירס תקשורת בע"מ נ' מיכאל גולן, אורן מוסט, א. מוסט ניהול בע"מ (פורסם ב-ֽ 01/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים