Google

עו"ד אמיר י. בצלאל - ראש ממשלת ישראל מר אריאל שרון

פסקי דין על עו"ד אמיר י. בצלאל | פסקי דין על ראש ממשלת ישראל מר אריאל שרון

4031/04 בג"צ     02/05/2004




בג"צ 4031/04 עו"ד אמיר י. בצלאל נ' ראש ממשלת ישראל מר אריאל שרון






בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק

בג"ץ 4031/04 - א'

כבוד השופט א' ריבלין

בפני
:
כבוד השופטת א' פרוקצ'יה
כבוד השופט א' גרוניס
עו"ד אמיר י. בצלאל

העותר:

נ ג ד


ראש ממשלת ישראל מר אריאל שרון

המשיב:

עתירה למתן צו על תנאי ובקשה לצו ביניים


פסק-דין

השופטת א' פרוקצ'יה
:

1. לפנינו עתירה למתן צו על תנאי מיום 29.4.04 בה מתבקש בית המשפט, כלשון העתירה, להורות למשיב "ליתן את האסמכתא אשר לפיה נתונה לו הרשות להתלות את החלטותיו באישור גוף שאינו כנסת ישראל; ולחלופין, ליתן את האסמכתא אשר מתירה לו להאציל את סמכויותיו למפלגה; ולחלופי-חילופין, ליתן את האסמכתא אשר לפיה הוא מחוייב בביצוע החלטות של גוף שאינו כנסת ישראל".

2. היום, ה- 2.5.04, הוגשה לבית המשפט בקשה לצו ביניים המורה למפלגת הליכוד, אשר אינה צד בעתירה, לדחות את הועידה שבכוונתה לכנס היום עד להכרעה בעתירה, או לדחות את ההצבעה המתוכננת בועידה בענין הסוגיה האם על מדינת ישראל לבצע התנתקות חד-צדדית מרצועת עזה; לחלופין, מתבקש סעד ביניים המורה למשיב להצהיר, טרם כינוס הועידה, כי תוצאות ההצבעה אינן מחייבות אותו כראש ממשלה בביצוע החלטתו לענין ההתנתקות, ולחלופי-חילופין, ליתן צו ביניים המורה למפלגת הליכוד להצהיר טרם כינוס הועידה כי תוצאות ההצבעה אינן מחייבות את המשיב כראש ממשלת ישראל בביצוע החלטתו לענין ההתנתקות.

2. דין העתירה והבקשה לצו ביניים להידחות על הסף. הענינים אותם מעלה העותר בעתירתו נדונו, בעיקרם, זה לא מכבר בעתירות אחרות שהוגשו לבית משפט זה בבג"צ 3670/04, בג"צ 3765/04 ובג"צ 3905/04, וניתן

פסק דין
בעניינן ביום 28.4.04, יום אחד לפני הגשת העתירה בתיק זה. במסגרת הדיון באותן עתירות הבהיר המשיב באמצעות היועץ המשפטי לממשלה כי הצהרתו של ראש הממשלה בכל הנוגע למישאל ניתנה בכשירותו כראש מפלגה פוליטית להבדיל מכשירותו כראש ממשלה, וכי מישאל מתפקדי הליכוד בשאלת תכנית ההתנתקות הינו הליך מפלגתי פנימי המתקיים לשם גיבוש עמדתה של המפלגה בענין זה. בא כוח תנועת הליכוד, אשר צורפה כצד לאחת העתירות, אף הוסיף ואמר כי ראש הממשלה אינו מבקש להשתחרר כלל מן האחריות הממלכתית המוטלת עליו, וכי יעשה את כל המוטל עליו כדי למלא את החובות החלות עליו מכח תפקידו וסמכויותיו, ולא נטען אחרת מפי ראש הממשלה נכון לעת הזאת. בית המשפט בפסק דינו קבע כי העתירות הינן מוקדמות, וכי אין לדעת כיום אם בכלל, ואימתי עשויה להתעורר שאלה בדבר אופן הפעלת סמכויותיו של ראש הממשלה בעקבות המישאל בדבר תכנית ההתנתקות. מכל מקום, נכון לעת זו אין עילה משפטית להתערב במהלכיו של ראש הממשלה בענין זה.

3. האמור בפסק הדין בעתירות האמורות ישים במלואו גם לעתירה זו. אין כיום תשתית עובדתית המבססת את הטענות כי מדובר במהלך מדיני המבקש להתלות את החלטות ראש הממשלה באישור גוף שאינו הכנסת, ואין ביסוס לטענה כי מדובר במהלך שתכליתו לאצול את סמכויות ראש הממשלה למפלגה, או המבקש לחייב את ראש הממשלה בביצוע החלטות המפלגה. תשובות המדינה ומפלגת הליכוד בעתירות האחרות ופסק דינו של בית המשפט שניתן בהן עונים במלואם גם לטיעוני העותר בעתירה זו. לפיכך, דין עתירה זו להידחות על הסף, משעיקריה נענו במלואם בפסיקת בית המשפט בעתירות שקדמו לה.

העתירה והבקשה לצו ביניים נדחים על הסף.

ניתן היום, י"א באייר תשס"ד (2.5.04).

ש ו פ ט ש ו פ ט ת ש ו פ ט

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 04040310_r01.doc
מרכז מידע, טל' 02-6750444 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il








בג"צ בית המשפט העליון 4031/04 עו"ד אמיר י. בצלאל נ' ראש ממשלת ישראל מר אריאל שרון (פורסם ב-ֽ 02/05/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים