Google

מדינת ישראל - יצחק וקנין

פסקי דין על יצחק וקנין

1137/07 פ     13/02/2011




פ 1137/07 מדינת ישראל נ' יצחק וקנין





בפני
כב' השופט זאיד פלאח

המאשימה
מדינת ישראל

באמצעות פרקליטות מחוז חיפה-פלילי

נגד

הנאשם
יצחק וקנין
<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה – עו"ד אפרת גרינבוים

ב"כ הנאשם – עו"ד אולמן

הנאשם - בעצמו
<#3#>
גזר דין

1. הנאשם הורשע, בהתאם להודאתו, בעבירה של לקיחת שוחד והפרת אמונים, כמפורט בכתב האישום המתוקן. בהתאם לעובדות כתב האישום, שירת הנאשם בתקופה הרלוונטית כקצין בלשכת התנועה בחיפה, ומתוקף תפקידו היה אחראי על עריכת שימוע לנהגים שרישיונם נפסל על ידי שוטר בגין עבירות תעבורה. במהלך שנת 2003 הכיר הנאשם את אבראהים ניג'ם שביקש ממנו לעזור לגיסו, עו"ד סמי עבאדי, המופיע בשימועים של פסילות מנהלתיות. במהלך שנת 2003 קיבל הנאשם טובות הנאה בכך שתדלק את רכבו בתחנת הדלק השייכת לאבראהים, אכל במסעדות כ-4-5 פעמים יחד עם אבראהים ועל חשבונו, ודרש מאבראהים ב-3 הזדמנויות שונות סכום כסף במזומן ואכן קיבל בין 200-300 ₪ ובנוסף מסר אבראהים לנאשם כרטיס טוק-מן בשווי 70 ₪. בהמשך לכל האמור לעיל, נעתר הנאשם לבקשתו של עו"ד עבאדי שלא לפסול את רישיונם של נהגים שערך להם שימוע והוא אכן החזיר ב-4 הזדמנויות שונות רישיונות לאנשים.

2. הנאשם החל לנהל את משפטו ושמעתי עדים, אך בשלב מסוים חזר בו מכפירתו והודה בעובדות כתב האישום המתוקן. ב"כ הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו הם עתרו במשותף להטלת 6 חודשי מאסר, כאשר ב"כ המאשימה עתרה לריצויים בפועל ואילו ב"כ הנאשם עתרה לריצויים בעבודות שירות. עוד סוכם בין הצדדים, על הטלת מאסר מותנה וקנס לשיקול דעת בית המשפט.

3. בטיעוניה לעונש, פירטה ב"כ המאשימה את חומרת מעשיו של הנאשם, את העובדה כי מעל בתפקידו, את החומרה שבלקיחת שוחד על ידי עובד ציבור ועל ידי קצין משטרה במיוחד, את הנזק התדמיתי העלול לצמוח ממעשיו ואת כל יתר נסיבותיו של התיק. ב"כ המאשימה פירטה את הנסיבות שהביאו אותה לעריכת הסדר טיעון עם הנאשם וביקשה כי ירצה את 6 חודשי המאסר בפועל ולהטיל עליו קנס מרתיע ומאסר מותנה.

4. ב"כ הנאשם ציינה את הודאת מרשה, את חרטתו, את התנהגותו הטובה במהלך מילוי תפקידו עד למעידתו, את העובדה שחוקרו במח"ש נדון בתיק פלילי, את העונש שהוטל על שותפו, את מצבו הכלכלי הקשה, מצבו המשפחתי, פיטוריו וביקשה לאמץ את ההסדר ולקבוע שאת 6 חודשי המאסר ירצה בעבודות שירות. עוד ביקשה ב"כ הנאשם להתחשב בגובה הקנס שאטיל עליו. שמעתי גם את הנאשם שהתחרט על מעשיו והסביר את מצבו העכשווי נוכח מעשיו.

5. אכן, עבירה של לקיחת שוחד והפרת אמונים היא עבירה חמורה המצדיקה, בדרך כלל, הטלת עונש של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח. אך כל מקרה ונסיבותיו. במקרה שבפני
הנאשם הודה הגם שנשמעו חלק מעדי התביעה ואני רואה בהודאתו כחרטה על מעשיו, כהבנה לאיסור שבמעשיו והבטחה שמעשים אלה לא ישנו בעתיד. אני מקבל את חרטת הנאשם כחרטה כנה ואמיתית. הנאשם שירת במשטרה לשביעת רצון מפקדיו ועיינתי בדפי הראיונות המשבחים את תפקודו וגם בתעודת הערכה לה זכה לאחר פיטוריו. עברו של הנאשם נקי ועבירות נשוא תיק זה בוצעו בשנת 2003. כתב האישום הוגש בתחילת שנת 2007 ואנו נמצאים כיום בתחילת שנת 2011. מאז ביצוע העבירות ועד היום חלפו להן כ- 8 שנים ואני רואה בפרק זמן זה כנסיבה לקולא. הנאשם פוטר מעבודתו והוא לא קיבל חלק מהפיצויים המגיעים לו, זאת בעקבות הסתבכותו בפרשיה נשוא גזר דין זה. גם ענין זה אני לוקח אותו כחלק מהשיקולים לעונש. מצבו הכלכלי של הנאשם קשה ושמעתי מבאת כוחו שגם מצבו המשפחתי אינו קל. הנאשם למד משפטים מאז פיטוריו ואינו יכול להתחיל בהתמחות לאור הרשעתו בתיק זה. שותפו של הנאשם לעבירות נדון לשל"צ ואני רואה גם בשיקולים אלה כשיקולים לעונש.

6. לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים ושקלתי את כל השיקולים הרלוונטיים, החלטתי לאמץ את ההסדר אליו הגיעו הצדדים ואני דן את הנאשם לעונשים אלה:

א. 6 חודשי מאסר, אותם ירצה הנאשם בעבודות שירות ב"יד עזר לחבר" ועליו להתייצב לתחילת ביצוע העבודות ביום 13/3/11 שעה 08:00 במשרדי הממונה על עבודות השירות במתחם בית סוהר חרמון.

ב. 6 חודשי מאסר על תנאי אשר יופעלו אם יעבור הנאשם תוך שלוש שנים מהיום אחת או יותר מהעבירות בהן הורשע בתיק זה.

ג. קנס כספי בסך 10,000 ₪ או 3 חודשי מאסר תמורתו.

הקנס ישולם ב –4 תשלומים חודשיים שווים ורצופים של 2,500 ₪ כל אחד. תשלום ראשון ביום 15/3/11 ובכל 15 לכל חודש אחריו.
זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט המחוזי.

המזכירות תשלח גזר הדין לממונה על עבודות השירות.

<#4#>

ניתן והודע היום ט' אדר א תשע"א, 13/02/2011 במעמד הנוכחים.
זאיד פלאח
, שופט
הוקלד על ידי: שרון דרעי

בית משפט השלום בחיפה
ת"פ 1137-07 מ.י. פרקליטות מחוז חיפה-פלילי נ' וקנין
13 פברואר 2011
91
91








פ בית משפט שלום 1137/07 מדינת ישראל נ' יצחק וקנין (פורסם ב-ֽ 13/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים