Google

שמעון וקנין, מיכל ועקנין - רן לוי, דוד לוי, חדוה לוי

פסקי דין על שמעון וקנין | פסקי דין על מיכל ועקנין | פסקי דין על רן לוי | פסקי דין על דוד לוי | פסקי דין על חדוה לוי |

23107-04/10 הפ     17/02/2011




הפ 23107-04/10 שמעון וקנין, מיכל ועקנין נ' רן לוי, דוד לוי, חדוה לוי










בית משפט השלום בחיפה




17 פברואר 2011

ה"פ 23107-04-10 וקנין ואח' נ' לוי ת.ז 02271295 ואח'



בפני

כב' השופט שלמה לבנוני
, סגן נשיא

המבקשים
1.

שמעון וקנין

2.

מיכל ועקנין

ע"י ב"כ עוה"ד
שלמה יער בר


נגד

המשיבים

1. רן לוי
ת.ז 02271295
2. דוד לוי
3. חדוה לוי
ע"י ב"כ עוה"ד
בראנסה



החלטה


1.

הונחה בפני
י המרצת פתיחה שכותרתה היא "

פסק דין
הצהרתי + אכיפת חוזה". ואכן לב טיעונם של המבקשים בהמרצת הפתיחה נסמך על חוזה מיום 4.10.98, שאותו מבוקש לאכוף, בחתימתם של המשיבים. עוד נטען כי מכוחו של הסכם זה שולמו תשלומים הכל כעולה ממסמך מיום 31.5.01, אף הוא בחתימת המשיבים.

2.
המשיבים כופרים בחתימתם על המסמכים האמורים. כך, מעבר למכלול טענות המושמעות על ידי בעלי הדין בכתבי בי-דין שבפני
י.

3.
משאלו הם פני הדברים נקל לעמוד על מידת החומרה הנודעת ככל שתוכרע השאלה הגרפולוגית. ככל שהדין עם המשיבים נהיר לחלוטין כי המסמכים האמורים זויפו. לכאורה הגורם המובהק המעוניין בכך הם המבקשים. ככל שיוכרע שהדין עם המשיבים נהיר לחלוטין כי הם לא בחלו להטיח במבקשים כי הם מסתמכים על מסמכים מזויפים. נהיר שהדבר ישליך אז לגבי רצונם של המשיבים להרחיק עצמם מאחריות.

4.
המרצת הפתיחה לוותה בבקשה לסעד זמני. לאחר מספר דיונים הסכימו ב"כ הצדדים, אף לנוכח העובדה שמדובר בקרובי משפחה, כי יינתן צו מניעה זמני כמבוקש בבקשת ב"כ המבקשים מיום 19.4.10. מאז ועד היום שריר וקיים צו המניעה הזמני.

5.
ב"כ הצדדים לא הגיעו להסכמה. לנוכח זאת מונתה גב' פנינה אריאלי כמומחית מטעם ביהמ"ש בתחום הגרפולוגי. ביום 15.9.10 הונחה בפני
י חוות דעתה. המומחית קבעה, באורח נחרץ, כי הדין עם המשיבים. אכן, ככל שעסקינן בחתימות שבמחלוקת קבעה המומחית כי "קיימת סבירות בדרגה הגבוהה ביותר (דרגה 1) שמר רן לוי
לא חתם אותה וקיימת סבירות גבוהה מאוד (דרגה 2) שמר דוד לוי
לא חתם אותה", בהתייחס להסכם האמור. ככל שעסקינן במסמך אישור התשלום קבעה המומחית כי "קיימת סבירות גבוהה מאוד (דרגה 2) שמר דוד לוי
לא חתם אותה".
בשלב זה נקראה המומחית להיחקר על חוות דעתה. היא נדרשה לעיין במסמכים נוספים ולהנפיק כתוצאה מכך חוות דעת
נוספת.

6.
משאלו הם פני הדברים עותרים המשיבים לבטל את צו המניעה הזמני ולמצער להתנות אותו בערובה הולמת. עיינתי בטיעוני ב"כ הצדדים ונהיר לחלוטין שכפות המאזניים נוטות, באורח בולט, לזכותם של המשיבים.

7.
אכן ביהמ"ש טרם החליט אם הוא מאמץ את חוות דעתה של המומחית מטעמו. אף המומחית טרם הגישה חוות דעת משלימה, שמא ישתנו מסקנותיה. אולם די בנתונים עד הנה, בעיקר לנוכח קביעותיה החד משמעיות של המומחית, על מנת להצביע על הסיכויים הגבוהים שהמרצת הפתיחה תידחה, לנוכח נסיבות חמורות של זיוף מסמכים, שהמבקשים, לכאורה, הם החשודים העיקריים בכך. כך, הגם שנהיר לחלוטין שמדובר במסקנה לכאורית, לנוכח העבודה שטרם ניתן פסק הדין.

8.
לנוכח הנתונים האמורים שקלתי לבטל את צו המניעה הזמני מכל וכל. בסופו של דבר החלטתי להשאירו ובלבד שהמבקשים יחתמו על התחייבות עצמית ויפקידו בקופת ביהמ"ש סך של 50,000 ₪ במזומן או בערבות בנקאית על הסכום הנ"ל, שתהא צמודת מדד, ללא הגבלת מועד ושתנוסח בהתאם להוראות התקנות. על המבקשים לעשות כן תוך 20 יום מיום המצאת החלטתי זו. עוד הנני מחייב את המבקשים, ביחד ולחוד, לשלם למשיבים הוצאות הבקשה בסך 4,000 ₪ בצירוף ריבית והפרשי הצמדה כדין מהיום ועד מועד התשלום המלא בפועל אשר ישולמו לידיו הנאמנות של ב"כ המשיבים תוך 30 יום מיום המצאת החלטתי זו.

9.
ביסוד שיקוליי ניצב אף הנתון כי לכאורה לאחר סיום עדותה של המומחית ניתן יהיה להורות על הגשת סיכומי טענות באופן שההכרעה בתיק קרובה. ככל שיסתבר שההערכה האמורה שגויה אחזור ואשקול בהמשך הדרך, אם אתבקש לכך, לשקול את ביטולו של צו המניעה הזמני או להחמיר בתנאי הערובה.

10.
על מנת לבחון האם בוצעה החלטתי האמורה הנני דוחה לתזכורת מעקב ליום 17.3.11.

כך, ללא קשר לכך שמכוח החלטתי מיום 31.1.11, ולעניין האמור בה, קבוע התיק אף לתזכורת מעקב ליום 3.4.11.

11.
המזכירות תמציא עותק מהחלטתי לב"כ הצדדים.


ניתנה היום,
י"ג
אדר א תשע"א, 17 פברואר 2011, בהעדר הצדדים.

_________________________
שלמה לבנוני
, שופט
סגן נשיא






הוקלד על ידי אורנית ז.







הפ בית משפט שלום 23107-04/10 שמעון וקנין, מיכל ועקנין נ' רן לוי, דוד לוי, חדוה לוי (פורסם ב-ֽ 17/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים