Google

אמנון שפירה - הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל, שר התשתיות הלאומיות-ד"ר עוזי לנדאו, שר האוצר-ד"ר יובל שטיניץ ואח'

פסקי דין על אמנון שפירה | פסקי דין על הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל | פסקי דין על שר התשתיות הלאומיות-ד"ר עוזי לנדאו | פסקי דין על שר האוצר-ד"ר יובל שטיניץ ואח' |

12501-01/11 סע     07/02/2011




סע 12501-01/11 אמנון שפירה נ' הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל, שר התשתיות הלאומיות-ד"ר עוזי לנדאו, שר האוצר-ד"ר יובל שטיניץ ואח'








בית דין אזורי לעבודה בירושלים



ס"ע 12501-01-11 שפירה נ' הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל
ואח'




בפני

כב' השופט אייל אברהמי
, סגן נשיא


מבקש

אמנון שפירה


נגד


משיבים

1.הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל
2.שר התשתיות הלאומיות-ד"ר עוזי לנדאו
3.שר האוצר-ד"ר יובל שטיניץ
4.מדינת ישראל



החלטה

א.
בבית הדין התקבלה היום חוות הדעת המשפטית הפנימית של המשיבה מיום 27.12.10 במלואה (ללא השחרה).
ב.
אקדים ואומר, כי לאחר עיון בחוות הדעת, אני מקבל בזאת את עמדת המשיבה בסוגיה וקובע כי אין מקום לחשוף לעיון המבקש את החלקים המושחרים.
ג.
תחילתם של דברים בבקשת המבקש, בפתח הדיון מיום 12.1.11, לעיין בחוות הדעת של היועצת המשפטית של המשיבה, על רקע טענה לפיה שני חברי המליאה נמנעו מלהביע מלוא דעתם היות שהועלה חשש בדבר כשירותם. המשיבה התנגדה היות שמדובר במסמך פנימי וחסוי בחסיון עורך דין-לקוח. בהחלטתי מיום 13.1.11 קבעתי כי "במקרה זה לנוכח הטענה כי שניים מחברי רשות החשמל נמנעו בהצבעה בשל הנחייה שנכתבה להם בחוות הדעת מן הראוי שתהיה בפני
נו חוות הדעת המשפטית ולצורך בחינת ענין זה בלבד." (ההדגשה אינה במקור, א.א.).
ד.
חוות הדעת הוגשה ביום 16.1.11 כשחלקה הראשון גלוי והמשכה (שהינו למעשה למעלה ממחציתה) מושחר באופן שלא ניתן לקראו. לחוות הדעת צורפה בקשה לקבל חוות הדעת באופן זה וכן צורף תצהירה של עו"ד פרקש-הכהן, כותבת חוות הדעת, לפיו חלקיה של חוות הדעת אשר הושחרו אינם עוסקים בשאלת כשירות שני חברי המועצה להצביע.
ה.
המבקש התנגד להשחרת חלק מחוות הדעת וביקש כי זו תחשף במלואה. בסיכומם של דברים, לאחר מספר בקשות ותגובות והחלטות נוספות, נקבע בהחלטה מיום 30.1.11 (נושאת תאריך 27.1.11)בהתאם להצעת המבקש(בבקשתו מיום 26/1/11) כי חוות הדעת תובא לעיון ראשוני של בית הדין בלבד, כך שבית הדין יעיין בחוות הדעת ויקבע האם אכן נחשפו כל החלקים העוסקים בשאלת כשירותם של שני חברי המליאה (להלן: "שאלת הכשירות").
ו.
נושא חוות הדעת, כאמור בכותרתה, הינו "חוות דעת משפטית – הליך הפסקת כהונתו של יו"ר הרשות לחשמל", שהליך זה דן בה. חוות הדעת עוסקת בשתי סוגיות שונות בנוגע להליך, המסומנות כמס' 1 ומס' 2 בספרות רומיות. הסוגיה הראשונה, הינה "הטענה בדבר אי יכולת חברי מליאת רשות החשמל שמונו לאחרונה להשתתף בהצבעה אלא לאחר תקופה מתאימה". חלק זה הועבר במלואו לעיון המבקש כבר ביום 16.1.11. הנושא השני הינו "כללי" ועניינו עמדת היועץ ביחס להליך הנדון. חלק זה הושחר. לאחר שעיינו בחלקים המושחרים, אנו קובעים כי אכן לא נדונה בהם כלל שאלת הכשירות ולפיכך הם אינם רלוונטיים לטענת המבקש בסוגיה זו והאמור בהחלטה מיום 13.1.11 כלל אינו נוגע להם. ממילא אין מקום להביא החלקים המושחרים כראיה בהליך זה.
ז.
בקשת המבקש לחשיפת מלוא חוות הדעת נדחית אפוא.
ח.
בשולי הדברים נתייחס לשאלת ההוצאות. המבקש ביקש לחייב את המשיבה בהוצאות בגין ההליכים שנדרשו לצורך גילוי חוות הדעת. המשיבה מבקשת שלא לפסוק כנגדה הוצאות שכן לא הוברר מהן ההוצאות שנגרמו לו בשל כך, וכן לטענתה המבקש הוא שבחר לעכב את ההליך בבקשו את חוות הדעת ובשים לב לכך שהמבקש ביקש לחשוף את חוות הדעת רק בדיון ולא קודם לכן באמצעות בקשה בכתב, על אף שידע על קיומה קודם לכן. כמו כן נימקה המשיבה את האיחור בהגשת חוות הדעת, בכך שלא קיבלה במועד את ההחלטה ובנוסף שקלה לערער עליה, אף שלבסוף החליטה שלא לעשות כן.
ט.
בנסיבות הענין, ומשהמבקש התמהמה מלבקש את חוות הדעת המשפטית כמו גם לאור יתר נימוקי המשיבה, אין צו להוצאות. בקשת המבקש לפסיקת הוצאות נדחית.
י.
חוות הדעת השלמה תוצא מתיק בית הדין. המזכירות תחזיר היום את חוות הדעת השלמה למשיבה במעטפה סגורה.


ניתנה היום,
ג'
אדר א תשע"א, 07 פברואר 2011, בהעדר הצדדים.











סע בית דין אזורי לעבודה 12501-01/11 אמנון שפירה נ' הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל, שר התשתיות הלאומיות-ד"ר עוזי לנדאו, שר האוצר-ד"ר יובל שטיניץ ואח' (פורסם ב-ֽ 07/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים