Google

עירית יהוד - מונסון - אילן סלע

פסקי דין על עירית יהוד - מונסון | פסקי דין על אילן סלע

1247/04 ברע     10/05/2004




ברע 1247/04 עירית יהוד - מונסון נ' אילן סלע





בית הדין הארצי לעבודה

ברע001247/04
עירית יהוד - מונסון
ה מ ב ק ש ת

-

אילן סלע ה מ ש י ב

לפני: הנשיא סטיב אדלר
בלשכתו
החלטה

1. לפני בקשת רשות ערעור על החלטתו של בית הדין האזורי בתל-אביב מיום 13.4.2004 (השופטת נטע רות; בש"א 3155/04 עב 3476/04), אשר נעתר לבקשתו של המשיב (להלן: מר סלע), בהליך של סעד זמני, הכריז על בטלות ההחלטה בדבר פיטוריו והורה למבקשת (להלן: העיריה) להשיבו לאלתר לתפקידו כמהנדס העיר.

2. לאחר שנתתי דעתי לכלל החומר שבבקשת רשות הערעור, אני מחליט שלא להיעתר לה, מבלי לבקש את תגובת המשיב.

3. החלטה אם ליתן סעד זמני, מסורה לשיקול דעתה של הערכאה הדנה בהליך. ככלל, ערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בשיקול דעתו של בית הדין האזורי בכל הנוגע למתן סעדים זמניים אלא אם שיקול הדעת הופעל שלא כהלכה (דב"ע נה/247-3 המרכז הרפואי שערי צדק - ד"ר אורלי פרט, פד"ע כט 244).

4. בענייננו, החלטתו של בית הדין האזורי יסודותיה בקביעות עובדתיות לכאוריות שונות בדבר הליך פיטוריו של מר סלע מעבודתו כמהנדס העיר ובדבר השיקולים שהולידו את ההחלטה על הפסקת העסקתו. כך קבע בית הדין האזורי, כי השתלשלות האירועים שקדמה להודעת הפיטורים מלמדת לכאורה על כי העיריה גמרה אומר לפטר את מר סלע בטרם נערך לו שימוע ולפני קיומו של דיון במועצת העיר, כמתחייב מהוראות החוק. עוד נמצאו פגמים מהותיים שנפלו לכאורה בדיון שקיימה מועצת העיר בעניין הפיטורים. לא זו אף זו, נקבע כי לכאורה לא היתה כל הצדקה עניינית לפיטוריו של מר סלע. בשים לב לקביעות אלה, המוצאות תמיכה בחומר הראיות עד כה, איני מוצא מקום לשמוע ערעור על החלטתו של בית הדין האזורי שיש בה כדי ליישם את ההלכה הקיימת בכל הנוגע לפיטורים בשירות הציבורי (ראה חוות דעתי בעע 300178/98 דוד ביבס - שופרסל בע"מ, פד"ע לו 481).

5. בהחלטתי זאת, הבאתי בכלל חשבון גם את העובדה כי בפיטוריו של מר סלע היה כדי למנוע ממנו, הלכה למעשה, את האפשרות להשתתף במכרז הפנימי לתפקיד מהנדס העיר, בהתאם לתוכנית איחוד הרשויות, במסגרתו יבחן הגוף המוסמך את מידת התאמתם של המועמדים לתפקיד מהנדס הרשות המאוחדת.

6. סוף דבר - הבקשה נדחית.
אין צו להוצאות.

בהתחשב בכך שבהחלטתו של בית הדין האזורי ניתן סעד זמני של אכיפת יחסי עבודה, מתבקש בית הדין האזורי לסיים את ההליך העיקרי בחודשים הקרובים.

ניתנה בהעדר הצדדים היום י"ט באייר התשס"ד (10.5.2004) ותשלח לצדדים.
ס' אדלר
נשיא









ברע בית הדין הארצי לעבודה 1247/04 עירית יהוד - מונסון נ' אילן סלע (פורסם ב-ֽ 10/05/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים