Google

מדינת ישראל - אמיר לוי

פסקי דין על אמיר לוי

39298-04/10 פ     14/03/2011




פ 39298-04/10 מדינת ישראל נ' אמיר לוי




לך






בית משפט השלום בכפר סבא

ת"פ 39298-04-10 מדינת ישראל
נ' לוי



14 מרץ 2011





בפני
כב' השופט מיכאל קרשן


המאשימה
מדינת ישראל


נגד

הנאשם
אמיר לוי


<#1#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד לאופר

ב"כ הנאשם עו"ד כהן

הנאשם בעצמו
פרוטוקול


ב"כ המאשימה:
הגענו להסדר טיעון לפיו יתוקן כתב האישום, התיקון הוא בעובדות ובעבירות ואני מגישה לבית המשפט כתב אישום מתוקן. יש לנו הסכמה חלקית לעניין העונש, אנחנו עותרים לענישה של מאסר על תנאי וקנס כאשר לגבי גובה הקנס נשאיר לשיקול דעת בית המשפט וההגנה תטען פתוח.

ב"כ הנאשם:
אלה פרטי ההסדר.
הנאשם מבקש להודות בכתב האישום והסברתי לו כי בית המשפט אינו חייב לכבד את ההסדר.

הנאשם:
אני מכיר את כתב האישום המתוקן ומה שכתוב בו אני עשיתי ואני מודה.
הסבירו לי שבית המשפט אינו חייב לכבד את הסדר.

<#2#>
הכרעת דין

על יסוד הודיית הנאשם בעובדות כתב האישום המתוקן מהיום, אני מרשיעו בביצוען וכפועל יוצא בעבירה של כניסה לשטח סגור ללא היתר, עבירה לפי תקנות 69 + 125(א) לתקנות ההגנה (שעת חרום) 1945.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ח'
אדר ב תשע"א, 14/03/2011 במעמד הנוכחים.



מיכאל קרשן
, שופט


ב"כ המאשימה טוענת לעונש:
לנאשם אין הרשעות קודמות. אולם לדעתנו מדובר בעבירה חמורה שסיכנה לא רק את הנאשם עצמו אלא גם את החיילים שנאלצו להיכנס לתוך ולאתר את השונים במקום. לא פעם ולא פעמיים אירועים כאלו התפתחו לאירועים שסיכנו חיי אדם הן בפוטנציאל והן בפועל ואנו סבורים שעל בית המשפט לומר דברו בעניין ולהרתיע את הנאשם מלבצע מעשים כאלה בעתיד בדמות מאסר על תנאי מרתיע וקנס משמעותי.

ב"כ הנאשם טוען לעונש:
הנאשם נכנס לאזור לא כדי לבצע עבירה אלא כדי להתפלל. הוא הבין שעשה מעשה אסור הוא מודה בו ומביע חרטה ולוקח אחריות, חוסך בזמן בית המשפט ומודה בהזדמנות ראשונה, היתה לו אופציה ללכת לשירות מבחן ובחר לסיים את הדיון היום. מדובר בהרשעה ראשונה שלו שהיא עונש משמעותי ביותר בתוספת לזה הסכמנו למאסר על תנאי וקנס. אבקש כי הקנס יהיה נמוך, מדובר בבחור ישיבה שמתקיים מסכום זעום הן הוא והן אשתו שנמצאת כאן היום והיא בהיריון ולא עובדת. הם מתגוררים בירושלים. העבירה מלפני שנתיים וחצי. היתה השתהות בהכנת כתב האישום, אני סבור שדי בקנס נמוך או התחייבות כדי לאזן. די בנתונים אלה.

הנאשם בדברו האחרון:
זה היה לפני הרבה זמן. לא הייתי נשוי. הייתי בחור צעיר וטעיתי ואני מצטער. ברור שלא הייתי עושה את זה עוד פעם. חברים אמרו לי והלכתי. אני לא יעשה את זה.

<#4#>
גזר דין

הנאשם הודה בישיבת ההקראה בעובדות כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר. לפי עובדות כתב האישום המתוקן, נכנס הנאשם ביום 12.9.08 סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר ברכב יחד עם חשודים אחרים שזהותם אינה ידועה, לקבר יוסף אשר בתחומי העיר שכם. המקום הוכרז שטח צבאי סגור. הנאשם וחבריו ירדו מהרכב והתפללו במקום. כוח צה"ל שהוזעק למקום איתר את הנאשם ואת חבריו כשהם במתחם הקבר ואלה ברחו מהמקום. הנאשם הורשע בעבירה של כניסה לשטח סגור ללא היתר לפי תקנות ההגנה.

יש ממש בטענת ב"כ המאשימה כי המעשה בנסיבותיו הוא מעשה חמור. נוכחות הנאשם וחבריו במתחם קבר יוסף בשכם, מקום הנמצא בלב אזור
a
של הרשות הפלסטינית, סיכנה את חיילי צה"ל. במצב דברים הרגיל, סבורני כי ראוי לגזור על נאשמים שפעלו כך עונש חמור ומרתיע.

במקרה הנוכחי ישנן מספר נתונים שממתנים את הענישה הנדרשת. ראש וראשון היא הודיית הנאשם באופן שמבטא חרטה, ממנה התרשמתי גם באופן ישיר, וכן חיסכון בזמן שיפוטי. נוסף על כך מדובר בנאשם שאין לו עבר פלילי משום סוג ומין. הנאשם הוא בחור ישיבה אשר ביצע את העבירה בה הורשע היום טרם נישא וטרם התיישב בדעתו. על אלה יש להוסיף כי המאשימה השתהתה עת ארוכה טרם הגישה את כתב האישום נגד הנאשם. המדובר בעבירה משנת 2008 וכתב האישום הוגש לבית המשפט בשנת 2010.

הצדדים הסכימו כי הענישה במקרה זה תכלול רכיב של מאסר על תנאי וכן קנס. ב"כ הנאשם טען כי נוכח מצבו הכלכלי של הנאשם אין מקום להחמיר ברכיב הקנס.

לאחר ששקלתי את מלוא השיקולים לחומרה ולקולא, הריני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים, כולם במסגרת ההסדר אשר נראה לי ראוי ומאוזן בנסיבות המקרה:

א.
מאסר על תנאי בן 3 חודשים, בו ישא הנאשם אם יעבור בתוך תקופה של שלוש שנים מהיום עבירה בה הורשע.
ב.
קנס כספי בסך 500 ₪, או 5 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם עד ליום 14.4.11.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 45 יום מהיום.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ח'
אדר ב תשע"א, 14/03/2011 במעמד הנוכחים.



מיכאל קרשן
, שופט


הוקלד על ידי: מירי אלפסי







פ בית משפט שלום 39298-04/10 מדינת ישראל נ' אמיר לוי (פורסם ב-ֽ 14/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים