Google

שברצטוך, וידבסקי ושות' רואי חשבון, אברהם שברצטוך ואח' - ליר עיצובים בע"מ

פסקי דין על שברצטוך | פסקי דין על וידבסקי ושות' רואי חשבון | פסקי דין על אברהם שברצטוך ואח' | פסקי דין על ליר עיצובים בע"מ

42707-01/11 תאק     03/03/2011




תאק 42707-01/11 שברצטוך, וידבסקי ושות' רואי חשבון, אברהם שברצטוך ואח' נ' ליר עיצובים בע"מ








בית משפט השלום בפתח תקווה



תא"ק 42707-01-11 ליר עיצובים בע"מ
נ' שברצטוך
, וידבסקי ושות' רואי חשבון
ואח'




בפני

כב' הרשם
רונן שוורץ

מבקשים
1. שברצטוך
, וידבסקי ושות' רואי חשבון
2. אברהם שברצטוך
3. יעקב וידבסקי


נגד

משיבה
ליר עיצובים בע"מ




החלטה

בפני
בקשה המבקשים למחיקת הכותרת של כתב התביעה.

לאחר עיון בכתב התביעה, בבקשה, בתגובות ובשים לב לפסיקה הנוגעת לענין, באתי לכלל מסקנה כי יש מקום להורות על מחיקת כותרת התביעה "בסדר דין מקוצר".

השאלה האם ראויה תביעה להתברר בסדר דין מקוצר, נבחנית על פי כתב התביעה ונספחיו בלבד. ראה בענין זה ע"א 267/73 אשדוד אינבסטמנט נ' קי.בי.ע. קבוצת בוני ערים בע"מ, (פורסם במאגרים משפטיים); י. זוסמן, סדר הדין האזרחי (מהדורה שביעית), בעמוד 665.

ככל וכתב התביעה עומד בקריטריונים הקבועים בתקנה 202 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד -1984 ( להלן: "התקנות) כי אז כשרה התביעה להתברר בסדר דין מקוצר.

תקנה 202 לתקנות קובעת כי תביעות כשירות להתברר בסדר דין מקוצר, כשמדובר בתביעות לסכום כסף קצוב מכח חוזה או התחייבות מפורשים או מכללא ובלבד שיש עליהן ראיות בכתב.

בפסיקה נקבע לא אחת כי הראייה על-פי תק' 202 (1) (א) לתקנות, איננה חייבת להיות ראייה מלאה להוכחת כל פרטי התביעה ודי בראשית ראייה להוכחת התביעה. אין הכרח שהמסמך בכתב יכיל הוכחה מלאה ואין להסיק מתק' 202 (1) (א) לתקנות שכל פרט ופרט של התביעה צריך ראייה בכתב כי הרי ניתן להשלים את ההוכחות בשלב מאוחר יותר. ראה ע"א 316/64, ארגון פועלים ע"ש בן עמי נ' קק"ל (פורסם במאגרים משפטיים).

מההלכה הפסוקה עולה אומנם גישה מקילה בכל הנוגע להיקף המסמכים הדרושים, ובית המשפט העליון קבע כי מדובר בדרישה מינימלית.
יחד עם זאת פרשנות מדוקדקת של לשון תקנה 202(1) לתקנות הינה כי הראיות המצורפות לכתב התביעה, חיבות לתמוך הן בהתחיבות המפורשת או המשתמעת שקימת בין הצדדים והן בהיות התביעות "על סכום כסף קצוב" ומשאין ראיה לאחד המרכיבים שפורטו, אין ראיה ל"תביעות על סכום כסף קצוב.

התביעה שבפני
אינה מבוססת על הסכם ו/או התחיבות כלשהי הנתמכת בראיות בכתב ואשר מכוחם קיימת זכות למשיבה לתבוע את המבקשים לתשלום כספים כלשהם אלא מדובר בתביעה להשבת כספים אשר נגבו לטענת המשיבה ע"י המבקשים שלא כדין, במרמה וללא הרשאה.

אין דעתי כדעת ב"כ המשיבה לפיה יש בכוחם המצטבר של נספח א ונספח ו' לכתב התביעה בכדי להכשיר את התביעה מלהתברר בסדר דין מקוצר זאת מאחר שככל וקיימת התחיבות כלשהי לתשלום כספים אזי מדובר בהתחיבות של המשיבה עצמה לשלם למבקשים וזאת בתמורה לשירותים שעל המשיבה היה לקבל מהמבקשים. זאת ועוד ומבלי לקבוע מסמרות בענין, טענותיה של המשיבה אינן מתיישבות כלל עם האמור בפיסקה האחרונה של נספח ו' שצורף
על ידה לכתב התביעה.

יתר על כן, סבורני כי טענות המרמה המיוחסות למבקשים, ואשר עומדות בבסיסה של תביעת המשיבה, כנגד המבקשים, אינן מגובות במסמכים כתובים ומעצם טיבן פוסלות את התביעה מלהתברר במסגרת הליך של סדר דין מקוצר.

בנסיבות אלו, הנני מורה על מחיקת הכותרת "בסדר דין מקוצר" מכתב התביעה.

המבקשים רשאים להגיש כתב הגנה בתוך 30 יום מקבלת החלטה זו. עותק יועבר במישרין לב"כ המשיבה.

נוכח סכום התביעה תתברר התובענה במסלול של סדר דין מהיר.

המשיבה תמציא לבית המשפט ולמבקשים את המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה לפי תקנות 214 ג' ו-214 ח' בתוך 30 יום מהיום.

המבקשים ימציאו לבית המשפט ולמשיבה את המסמכים שיש לצרף לכתב ההגנה בהתאם לתקנה 214 ג' ו-214 ח'.

תצהירי עדות ראשית מטעם העדים , לרבות חוות דעת מומחה, אם ישנן, יוגשו בתוך 90 יום מהיום על ידי כל הצדדים במקביל.
לתצהירי עדות ראשית יצורפו כל המסמכים שעליהם מסתמך העד בעדותו.
לא היה המסמך מצוי ברשות המצהיר, יציין בתצהיר בידי מי למיטב ידיעתו הוא מצוי.

תצהיר בעל דין בהתאם לתקנה 214 ג' (ערוך לפי טופס 17 א' לתקסד"א), יראו אותו כתצהיר עדות ראשית אלא אם כן הוגש תצהיר עדות ראשית נפרד מטעמו של בעל דין.

תצהיר עדות ראשית שלא הוגש במועד, לא יוגש אלא ברשות בית המשפט. עד אשר לא הוגש תצהיר עדות ראשית מטעמו לא יוכל להעיד, אלא ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שירשמו.

עד המסרב למסור תצהיר ויש כוונה להעידו במשפט, יגיש בעל הדין, בתוך המועד האמור, הודעה המפרטת את מועד פנייתו אל העד ליתן תצהיר ואת נסיבות סרובו של העד ליתן תצהיר. בבקשתו, יפרט בעל הדין את מטרת הזמנת העד וככל הניתן את עיקרי עדותו. עד זה לא יוזמן לביה"מ, אלא אם כן ניתנת החלטה על כך ע"י ביה"מ.

לאחר שיוגש כתב הגנה בתיק, יקבע המנ"ת את התיק לישיבה מקדמית ע"פ יומן בית המשפט.

לא מצאתי מקום יתן צו לענין הוצאות בגין ההליך.

ניתנה היום, כ"ז
אדר א תשע"א, 03 מרץ 2011, בהעדר הצדדים.








תאק בית משפט שלום 42707-01/11 שברצטוך, וידבסקי ושות' רואי חשבון, אברהם שברצטוך ואח' נ' ליר עיצובים בע"מ (פורסם ב-ֽ 03/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים