Google

רן כהן - יואב בשארי, רחל בשארי, שרה בשארי

פסקי דין על רן כהן | פסקי דין על יואב בשארי | פסקי דין על רחל בשארי | פסקי דין על שרה בשארי |

14122-09/10 תאמ     08/03/2011




תאמ 14122-09/10 רן כהן נ' יואב בשארי, רחל בשארי, שרה בשארי








בית משפט השלום בחדרה



תא"מ 14122-09-10 כהן נ' בשארי ואח'





מספר בקשה:
8

בפני

כב' השופט
נאסר ג'השאן


מבקש

רן כהן


נגד


משיבים

1. יואב בשארי
2. רחל בשארי
3. שרה בשארי



החלטה

בפני
י עתירת המבקש, בה עותר הוא למחיקת כתב ההגנה אותו הגיש המשיב 1 (להלן: "המשיב"), שכן לטענתו, הפר הוא צו שיפוטי בכך שלא נתן מענה הולם וראוי לשאלון אשר נשלח אליו על יד המבקש.
המדובר בתובענה אודות חוב שלטענת המבקש חבים המשיבים למבקש, אשר נוצר עקב קניות שבוצעו בהקפה במרכול בבעלות המבקש, כאשר התביעה נסמכת על כרטסת החובות על שם המשיב, על פיה חבים המשיבים 1-2 למרכול סך 9,881 ₪, וכרטסת על שם המשיבה 3, על פיה הצטבר חוב בסך 5,069 ₪.
לטענת המבקש, בתצהיר תשובות לשאולן, נתן המשיב תשובות כלליות ואף סירב לענות על חלק מן השאלות, הגם שבית המשפט
נתן תוקף של החלטה להסכמה אליה הגיעו הצדדים במעמד הדיון ביום 02.02.11, ולפיה על אף הוראות סדרי הדין - ישיב המשיב לשאלות 1-13 לשאלון שנשלח אליו על ידי המבקש. המבקש צירף את השאלון ותצהיר התשובות, והסביר מדוע התשובות שניתנו אינן מספקות על אף חשיבותן.
המשיב מתנגד לבקשה; לטענתו, השיב הוא על השאלון באופן מיטבי, וככל שהמבקש אינו מסתפק בתשובות שניתנו, אין לו להלין אלא על עצמו. עוד טוען הוא כי ההליך המקדמי דנן, אינו מושתת על אדני סדרי הדין אלא על הסכמת הצדדים, ועל כן בעותרו למתן הסנקציה השמורה למפר ההוראות הקבועות בתקנות, מפר המבקש עצמו את חובת תום הלב ויוצא למסע דייג פסול, מה גם שתשובות המבקש עצמו לשאלון שנשלח אליו דלות ואינן ממצות.

מטרות הליך החלפת השאלונים הינן: לקבל מידע שיסייע למבקש להוכיח טענותיו או סתירת עמדת יריבו; השגות הודיות היריב; חסכון הטרחה וההוצאות שבהבאת עדים (ראו:
א. גורן, "סוגיות בסדר דין אזרחי" (מהדורה עשירית, 2009) 188)(להלן: גורן)
.
כן קובע הדין כי השאלון כפוף לתנאי שהשאלות הנשאלות בו תהיינה נוגעות לעניינים השנויים במחלוקת שבין הצדדים המתדיינים, ויחד עם זאת, יש לבדוק כי הן אינן מכבידות יתר על המידה על הנשאל . אציין כי נושא השאלונים הוא אחד הפנים של מגמת השקיפות בהליכים האזרחיים. המגמה היא "למצוא את האיזון הנכון בין הצורך לתת לבעל הדין כלים נאותים, כדי לברר את אשר באמתחתו של יריבו, ומנגד כדי שלא להכביד יתר על המידה על ההליך כולו" (ש' לוין, תורת הפרוצדורה האזרחית, מבוא ועקרונות יסוד (תשנ"ט-1999), סעיף 161 בעמ' 150 וכן רעא 3068/08 סונול ישראל בע"מ נ' מינה ליזרוביץ (טרם פורסם- ניתן ביום 20.8.08)). בשים לב לכך, ולאמת המידה שהתוותה בתקנה 107 לתקנות לפיה על השאלות להיות "שאלות שהן לעניין הנדון", קרי, רלוונטיות, יש לבחון את השאלות שהוצגו בבקשה שבפני
י.

ומן הכלל אל הפרט: לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, בשאלון שנשלח למשיב ובתצהיר תשובותיו, הנני מורה למשיב להשיב על השאלות 7 ו- 8 תוך 15 ימים מהיום. מצאתי כי שאלות אלה רלוונטיות למחלוקת בין הצדדים ולא נענו. באשר ליתר השאלות שלטענת המבקש לא נענו מצאתי כי הן נענו ולגבי שאלה מס' 10 שלא ניתנה לגביה תשובה בשל "חסר רלוונטיות" מצאתי כי הדין עם המשיב, מאחר והשאלה אינה רלוונטית למחלוקת.
עתירת המבקש למחיקת כתב הגנתו של המשיב נדחית בזאת.
לאור התוצאה אליה הגעתי, ראיתי שלא לעשות צו להוצאות.


ניתנה היום, ב'
אדר ב תשע"א, 08 מרץ 2011, בהעדר הצדדים.








תאמ בית משפט שלום 14122-09/10 רן כהן נ' יואב בשארי, רחל בשארי, שרה בשארי (פורסם ב-ֽ 08/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים