Google

מדינת ישראל - ברוך לוי

פסקי דין על ברוך לוי

54259-03/11 מת     30/03/2011




מת 54259-03/11 מדינת ישראל נ' ברוך לוי




לך



st1\:*{behavior: }



בית משפט השלום ברחובות

מ"ת 54259-03-11
מדינת ישראל
נ' לוי(עציר)



30 מרץ 2011



54208-03-11

בפני
כבוד השופטת ריקי שמולביץ


המבקשת
מדינת ישראל


נגד

המשיב
ברוך לוי
(עציר)
<#2#>
נוכחים:
ב"כ המבקשת עו"ד דנה סולימרסקי
המשיב הובא על ידי שב"ס
ב"כ המשיב עו"ד נעמי כהן
מהסנגוריה הציבורית
אמו של המשיב

<#3#>
החלטה
בפני
בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים אשר הוגשה בד בבד עם כתב אישום המייחס למשיב עבירה של תקיפת בת זוג.
על פי כתב האישום, המשיב והמתלוננת הם זוג נשוי, להם שלושה ילדים קטינים, והם מתגוררים ברחוב האורן 9 ביבנה (להלן: "הדירה") (בכתב האישום צוין בטעות רחובות. אני מורה על תיקון כתב האישום. ב"כ המבקשת תגיש עותק מתוקן למזכירות כדי שיסרקו).
בתאריך 26/3/2011, יום שבת, בשעה 17:00 או בסמוך לכך בדירה, תקף המשיב את המתלוננת בכך שהכה בראשה מכת אגרוף וכן דחף אותה בידיו באזור החזה.
על פי האישום השני, כחצי שנה עובר לתאריך 27/3/2011, בתאריך מדויק אך בלתי ידוע למבקשת, בדירה הנ"ל, תקף המשיב את המתלוננת בכך שהכה בפני
ה במכת אגרוף.
ב"כ המשיב מסכימה לקיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר ועתרה לשחרר את המשיב לחלופת מעצר בבית אמו בציינה, כי המשיב נעדר עבר פלילי, זו פעם ראשונה בחייו שהוא נעצר ושוהה כבר מספר ימים במעצר. עוד הפנתה לחומר הראיות, לבקשותיה החוזרות ונשנות של המתלוננת לשחרר את המשיב מהמעצר בציינה, כי היא רוצה אותו בבית, כי הוא מפרנס אותה, כי הם אוהבים וכי יש להם שלושה ילדים קטינים. עוד ציינה, כי המתלוננת לא רצתה להגיש תלונה.
ב"כ המבקשת מתנגדת לבקשה, עומדת על הבקשה למעצר עד תום ההליכים, בכל מקרה לטענתה לא ניתן לשחרר את המשיב לחלופת מעצר טרם קבלת תסקיר שירות מבחן.
עיינתי בתיק החקירה.
מחומר הראיות עולה, לכאורה, כי אין מדובר באירוע אלימות חד פעמי אלא במספר אירועי אלימות. עוד עולה מהודעות המתלוננת והמשיב, כי לכאורה יש למשיב בעיה של חוסר שליטה עצמית כשהוא עצבני. נראה לי, כי יש לבדוק עניין זה באופן מעמיק יותר.
החלופה שהוצעה בבית האֵם אינה נראית לי מתאימה, עולה מחומר הראיות, והאֵם אישרה זאת בחקירתה הקצרה באולם, כי האֵם חולה בדיכאון ומטופלת תרופתית. במצב דברים זה, למרות דברי האֵם, כי היא מתפקדת ומבקרת באופן סדיר אצל הרופא, נמצאת תחת מעקב, נראה לי, כי לא ניתן לשחרר את המשיב לביתה בפיקוחה טרם בדיקה מעמיקה האם ובאיזה אופן היא כשירה להיות מפקחת. בכל מקרה, החלופה אינה מניחה את דעתי, לאחר שמתברר, כי האֵם מתגוררת במרחק של מספר בניינים מדירת המשיב והמתלוננת.
נראה לי, כי יש יסוד לטיעונה של ב"כ המבקשת, כי בהתנהלותה של המתלוננת ובדבריה במשטרה יש משום גילוי קלאסי של "תסמונת האישה המוכה".
במצב דברים זה, לנוכח התרשמותי, כי החלופה שהוצעה אין בה כדי לאיין את המסוכנות וכי יש צורך בבחינה מעמיקה יותר של המשיב ומסוכנותו והאפשרות לאיינה, אינני נעתרת לבקשת ב"כ המשיב לשחרר את המשיב לחלופת מעצר בבית האֵם.
אני מבהירה בזאת, כי אינני פוסלת שחרורו של המשיב לחלופת מעצר, אך כל חלופה שתוצע כאמור צריכה להיות חלופה מוקפדת, לרבות במרחק משמעותי מדירת מגורי המתלוננת.
בשלב זה לא הוצעה חלופה כזו.
לפיכך, אני דוחה את המשך הדיון בבקשה ליום 17/4/2011 שעה 09:00 בפני
שופט תורן, שכן אני אעדר מבית המשפט.
המשיב יישאר במעצר עד החלטה אחרת ויובא לדיון על ידי שב"ס.
נוכח רגישותו של המשיב, כפי שעולה מחומר הראיות, אני מורה לשב"ס לנקוט בכל האמצעים הדרושים להבטחת שלומו וביטחונו של המשיב, יש להשגיח עליו השגחה קפדנית.
אני מורה למזכירות לשגר עותק ההחלטה למפקד מעצר ניצן, לתשומת לבו וטיפולו.
אני מורה לשירות המבחן להגיש תסקיר מעצר אודות המשיב. שירות המבחן מתבקש לעשות את כל הדרוש כדי שלמועד הנדחה יוגש תסקיר לבית המשפט. תשומת לב שירות המבחן, כי מדובר באדם צעיר, יליד 28/10/1983, כאמור נשוי ואב לשלושה ילדים קטינים ללא עבר פלילי.
המזכירות תשגר עותק ההחלטה לשירות המבחן בפקסימיליה עוד היום.
לנוחות שירות המבחן, ניתן להשיג את ב"כ המשיב בטלפון: 050-7614433.
אחיו של המשיב, יוסי: 054-7559468.
ככל שתהיה למשיב הצעה לחלופת מעצר קונקרטית שעונה אחר התנאים שפירטתי לעיל, יגיש בקשה והיא תיבחן לגופה.
<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ד
אדר ב תשע"א, 30/03/2011 במעמד הנוכחים.



ריקי שמולביץ
, שופטת


קלדנית: איילת/חלי
הוקלד על ידי: איילת סוסן







מת בית משפט שלום 54259-03/11 מדינת ישראל נ' ברוך לוי (פורסם ב-ֽ 30/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים