Google

מדינת ישראל - אילן לוין

פסקי דין על אילן לוין

9865-04/10 תאק     10/04/2011




תאק 9865-04/10 מדינת ישראל נ' אילן לוין








בית משפט השלום בחיפה



תא"ק 9865-04-10
מדינת ישראל
נ' לוין






בפני

כב' הרשמת
שלומית פומרנץ

התובעת
מדינת ישראל


נגד

הנתבע
אילן לוין



החלטה

התובע, מינהל מקרקעי ישראל, הגיש תביעה בסדר דין מקוצר נגד הנתבע לתשלום סך 488,396.13 ₪ - חוב דמי חכירה שנתיים, ולסילוק ידו מן הנכס נשוא התביעה.

על פי כתב התביעה, התובע הינו הבעלים של המקרקעין הידועים כגוש 10049 חלקה 217 – ברח' שמעוני 43, חדרה.

בהתאם לרישומי התובע-מאפיית דגן בע"מ – החוכרת – קיבלה לידיה את החזקה בנכס, ומכרה את זכויותיה לנתבע מבלי לקבל את הסכמת התובע לעיסקה.

על פי כתב- התביעה, מחזיק הנתבע בנכס עד למועד הגשת התביעה מבלי ששילם לתובע את התשלומים הנדרשים כמתחייב מביצוע ההעברה וקבלת החזקה בנכס.

לכתב התביעה צורפו הנספחים הבאים:

1.
מסמכים המעידים על התחייבות החוכרת כלפי התובע בקשר לנכס – נספח א'.
2.
מסמכים המעידים על רכישת הזכויות בנכס – נספח ב'.
3.
העתק מצב חשבון הנתבע אצל התובע.

ב"כ הנתבע טוען כי התביעה אינה ראויה להידון בסדר דין מקוצר בגין 3 עילות:

1.
מדובר במכר מן החוכרת לנתבע שבוצע לפני כ-25 שנה, דהיינו זוהי תביעה קניינית המתייחסת לחכירה לדורות בנכס מקרקעין – ולפיכך אין סמכות עניינית לבימ"ש זה.

2.
במידה ולא מדובר בתביעת מקרקעין, אלא בתביעה כספית, הרי שעיון בדפי פירוט החוב מגלה כי מדובר בחוב כספי שעילתו החלה לפני למעלה מ-22 שנים ולפיכך חלק מן החובות הנטענים – התיישנו – וכן לא ברור מהו הסכום המדויק הנתבע שלגביו לא חלה התיישנות – ומכאן שאין לפנינו "סכום קצוב".

3.
אין לפנינו תביעה לסילוק יד ממקרקעין על פי תקנה 202 (3) לתקסד"א מאחר שאין לתביעה זו "ראיה בכתב", שהרי החוזר משנת 6.8.85 מעלה כי תביעת הפינוי התיישנה לפני 18 שנים.

דעתי כדעת ב"כ התובע כי התביעה ראויה על פי נספחיה להידון בסדר דין מקוצר. עסקינן בתביעה כספית בגין חוב דמי חכירה שנתיים, אשר לא שולמו לתובע, ובתביעה לסילוק יד ממקרקעין המוחזקים על ידי הנתבע ללא היתר.

צודקת ב"כ התובע כי נושא התביעה הוא חובות לתובע בגין שימוש וחזקה במקרקעין – תביעה שבסמכות בית המשפט השלום, הנגזרת – ככל תביעה מסוג זה – מכוח זכות קניינית במקרקעין.

בין אם חלה התיישנות על התביעה הכספית ובין אם לאו, אין בכך כדי להשפיע על היותם של הסכומים הנדרשים בגדר "סכומים קצובים" שאינם טעונים שומא או הערכה.

נכון הדבר גם לגבי תביעת הפינוי – הנתמכת בראיות בכתב, והמתבססת על זכות הבעלות של התובע בנכס, חוזה החכירה, והעדר תשלום דמי חכירה. כאמור כשירות התביעה להידון בסדר דין מקוצר נקבעת בראש ובראשונה על פי נספחי התביעה, ובמובן זה הוגשה התביעה בדרך הנכונה.

עם זאת, ונוכח טענות ההתיישנות וטענות נוספות המועלות על ידי ב"כ הנתבע, וכן נוכח מורכבותו של הנושא, הנני סבורה כי מן הראוי שהתביעה תתברר בסדר דין רגיל כדי שניתן יהיה לברר לעומק את הסוגיות השנויות במחלוקת בין הצדדים, שמבחינת תוכנן אינן עניין להליך מקוצר.

הדיון מועבר לסדר דין רגיל.

הנתבע יגיש כתב הגנה תוך 30 יום עם העתק ישירות לב"כ התובע.

הוצאות הבקשה תיפסקנה על פי תוצאות התביעה.

ניתנה היום, ו' ניסן תשע"א, 10 אפריל 2011, בהעדר הצדדים.








תאק בית משפט שלום 9865-04/10 מדינת ישראל נ' אילן לוין (פורסם ב-ֽ 10/04/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים