Google

עמירם כהן, הוצאת עיתון הארץ בע"מ - איתן בן דוד

פסקי דין על עמירם כהן | פסקי דין על הוצאת עיתון הארץ | פסקי דין על איתן בן דוד

55492/08 א     04/04/2011




א 55492/08 עמירם כהן, הוצאת עיתון הארץ בע"מ נ' איתן בן דוד








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 55492-08
בן דוד נ' כהן ואח'





מספר בקשה:
8

בפני

כב' השופטת
רונית פינצ'וק אלט


המבקשים

1
.
עמירם כהן

2
.
הוצאת עיתון הארץ בע"מ
ע"י עו"ד מיבי מוזר


נגד


המשיב

איתן בן דוד
ע"י עו"ד ליאור דגן



החלטה

בקשה של הנתבעים לחייב את המשיב למסור תצהיר גילוי מסמכים משלים, להוסיף ולהשיב בתצהיר תשובות לשאלון ולאפשר להם העיון במסמכים המפורטים בתצהיר גגילוי המסמכים מטעם המשיב ושיפורטו בתצהיר גילוי המסמכים המשלים.

באשר לבקשה למסור תצהיר גילוי מסמכים משלים, טוענים המבקשים כי המשיב לא גילה בתצהיר גילוי מסמכים ספציפי מטעמו מסמכים שחובה היה עליו לגלותם וביחס לחלק לא מבוטל של המסמכים טען המשיב כי אלה אינם רלוונטיים ו/או אינם מצויים ברשותו, ביחס לחלק אחר מהמסמכים טען המשיב לסודיות או חיסיון.
לטענת המבקשים מדובר בניסיון התחמקות של המשיב מגילוי אותם מסמכים. לגבי המסמכים, שלגביהם טען המשיב לסודיות וחיסיון טוענים המבקשים כי הצורך בגילוי האמת גובר, מה עוד שהמשיב לא הראה מדוע המסמכים חוסים תחת חיסיון ולא הראה כי מדובר במסמכים המהווים "סוד מסחרי" כמשמעו בחוק עוולות מסחריות, תשנ"ט-1999 (להלן: "חוק עוולות מסחריות").

המבקשים מתייחסים בבקשה לכל מסמך ומסמך שגילויו התבקש אך לא גולה על ידי המשיב וכן לתשובות עליהם, לטענתם, לא ענה המשיב בצורה מספקת. אתייחס למסמכים אלה ולתשובות כאמור בהחלטתי.

המשיב טוען כי הבקשה מיותרת. באשר לדרישה להשלמת גילוי מסמכים ספציפי טוען המשיב כי הוא כבר פירט בתצהיר גילוי המסמכים הספציפי כי כמעט כל המסמכים המבוקשים אינם מצויים בחזקתו או בשליטתו, אלא המדובר במסמכים השייכים לצדדים שלישיים שעל המבקשים היה לצרפם לבקשה. לגבי הדרישה להוסיף ולהשיב לשאלון טוען המשיב כי מדובר בדרישה קנטרנית הואיל ולגישתו כל השאלות נענו באופן מפורט ומלא. לבסוף לגבי הדרישה לעיון במסמכים טוען המשיב כי אין לו התנגדות לאפשר למבקשים לעיין במסמכים המצויים בחזקתו בתנאי שהעיון במסמכים יהיה הדדי, שכן גם המבקשים לא מילאו חובתם לאפשר לו לעיין במסמכים שפורטו בתצהיר גילוי המסמכים מטעמם.

המבקשים לא הגישו תשובה לתגובה אף על פי שהייתה להם זכות תשובה הן על פי התקנות והן על פי החלטתי מיום 1.12.10.

לאחר שבחנתי את הבקשה והתגובה הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להתקבל חלקית, כפי שיפורט להלן:
1. המשיב ישלים גילוי המסמכים המופעים בסעיפי הדרישה לגילוי מסמכים ספציפי מטעם הנתבעים (נספח א' לבקשה דנן) כלהלן:
סעיף א' – רק באשר להתכתבויות ותרשומות האמורות להימצא בחזקתו של התובע , וסעיפים ו', ז', יא', ו-יב'.
בעניין מסמכים אלה מצאתי כי אלה רלוונטיים לתובענה והצורך בגילויים גובר על האינטרס לשמירת סודיות הנטענת מה גם, שמסמכים הנוגעים לתנאי שכרו של המשיב אינם חוסים תחת "סודיות מסחרית". לעניין זה ראה סעיף 23(ג) לחוק עוולות מסחריות.

2. לגבי מרבית המסמכים שגילויים מבוקש נטען כי אלה מצויים בחזקת צדדים שלישיים וממילא לא ניתן לחושפם, אלא לאחר שמיעת עמדותיהם של אותם צדדים שלישיים. מדובר במסמכים המצויים בסעיפי הדרישה להלן: סעיפים א' (פרט להתכתבויות ותרשומות כאמור לעיל), ב', ג', ד', ה', ח', ט', יג', יד', טו' ו-טז'.
עמדת המשיב בעניין "מחזיקי המסמכים", הייתה ידוע זה מכבר למבקשים ואף הוצע להם לצרף צדדים שלישיים לבקשה (פרוטוקול מיום 13.9.10), ואולם אלה לא פעלו במישור זה ומכאן שעתה ולאחר שהמבקשים השתהו בעניין זה נדחית בקשתם לגילוי מסמכים אלה.

3. באשר למסמכים שאינם מצויים ברשותו של המשיב ושלא קבעתי לגביהם כי המשיב ישלים את תצהיר גילוי המסמכים הספציפי מטעמו, עומדת להם הזכות לחקור בשלב ההוכחות עדים בנוגע למסמכים אלה.

4. באשר לדרישה להוסיף ולהשיב על השאלון שהופנה למשיב, המשיב ישיב על השאלות כדלקמן: שאלות 5, 15(א) ו-24(ב) המופיעות בשאלון שצורף לדרישה מטעם הנתבעים (נספח א' לבקשה) ועליהן בלבד.
באשר לשאלה 3 – התשובה שניתנה במסגרת שאלה 8 יש בה כדי להוות גם מענה לשאלה זו.

5. באשר לעיון במסמכים הצדדים יבצעו עיון הדדי במסמכים לאחר השלמת הליכי גילוי ושאלונים כאמור בהחלטתי זו.

מכל האמור לעיל, ב"כ המשיב ימסור תוך 21 יום למבקשים תצהיר גילוי מסמכים ספציפי משלים ביחס למסמכים כאמור בסעיף 1 לעיל ותשובות לשאלון כאמור בסעיף 4 לעיל.

העיון במסמכים יבוצע הדדית לאחר השלמת הליכי גילוי המסמכים כאמור בהחלטתי זו ובהחלטתי בבקשת המבקשים לעיון במסמכים מיום 2.12.10.

המועדים להגשת תצהירי עדות ראשית כאמור בהחלטתי בבקשת הנתבעים לעיון במסמכים.



ניתנה היום, כ"ט
אדר ב תשע"א, 04 אפריל 2011, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 55492/08 עמירם כהן, הוצאת עיתון הארץ בע"מ נ' איתן בן דוד (פורסם ב-ֽ 04/04/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים