Google

יואל הלל - אברהם גולן, שלום חלפלה, יעקב ג'רבי ואח'

פסקי דין על יואל הלל | פסקי דין על אברהם גולן | פסקי דין על שלום חלפלה | פסקי דין על יעקב ג'רבי ואח' |

1306-01/11 א     02/05/2011




א 1306-01/11 יואל הלל נ' אברהם גולן, שלום חלפלה, יעקב ג'רבי ואח'








בית משפט השלום בנצרת



ת"א 1306-01-11 הלל ואח'
נ' גולן ואח'





מספר בקשה:
1

בפני

כב' השופט
ערפאת טאהא

המבקש
יואל הלל


נגד

המשיבים
1. אברהם גולן
2. שלום חלפלה
3. יעקב ג'רבי
4. רפאל ימין



החלטה

לפני בקשה לפיצול סעדים.

1.
התובע (להלן: "המבקש" או "התובע") מבקש להתיר לו פיצול סעדים, באופן שהוא יהיה רשאי להגיש תביעה כספית בגין נזקים עתידיים שייגרמו לו בשל התנהלות המשיבים, הם הנתבעים בתיק העיקרי (להלן: "המשיבים" או "הנתבעים").

2.
המבקש טען בתביעתו, כי ביום 19.8.2010 נחתם בינו לבין המשיבים (ראשי קבוצות באגודת עלמה) הסכם על פיו שכר המבקש גגות לולים באגודה, לצורך יצור חשמל דרך הקמת מערכות פוטו-וולטאיות (להלן: "המערכות"), והתקנתם על גגות הלולים. לטענתו, הנתבעים מתחמקים מקיום ההסכם, ומנסים לסכל אותו. על כן, עתר התובע במסגרת תביעתו למתן סעד הקובע, כי ההסכם שנחתם בין הצדדים הינו הסכם מחייב, שהנתבעים חייבים לפעול על פיו. בנוסף עתר התובע למתן סעד כספי וחיוב הנתבעים לשלם לו סכום שם 100,000 ₪, בגין הנזקים שנגרמו לו עקב הפרת ההסכם. בהמשך, ובהמלצת בית המשפט שניתנה במסגרת הדיון בבקשה למתן צו עשה זמני, נמחק הסעד הכספי שנכלל בכתב התביעה המקורי, כך שהסעדים שנותרו על הפרק נוגעים לאכיפת ההסכם והוראותיו.

3.
בכתב הגנתם הכחישו הנתבעים 1 – 3 את הנטען בכתב התביעה, וטענו בין היתר, כי התובע חתם על מסמכים שונים ללא רשותם, כי ההסכם נחתם בתנאי עושק, וכי התובע ניהול איתם מו"מ בחוסר תום לב ורימה אותם. הנתבעים 1 – 3 אף הגישו כתב תביעה שכנגד במסגרתו נתבקש בית המשפט לתת סעד הצהרתי המצהיר על בטלותו של זיכרון הדברים.



4.
ביום 2.1.2011 הגיש התובע בקשה לפיצול סעדים, לפיה הוא מבקש להתיר לו לפצל את הסעדים הנתבעים בתיק זה באופן שיוכל להגיש תביעה כספית בגין נזקים עתידיים, לכשיתגבשו כתוצאה מהתנהלות המשיבים. הוא טען, כי הנזקים שהוא מבקש בגינם פיצול סעדים הינם נזקים שיתגבשו, במידה וההסכם לא ייאכף על ידי בית המשפט, ו/או ייאכף במועד שכבר לא ניתן יהיה להיכלל במסגרת הזכאים להתקנת המערכות. נוכח נסיבות אלו וחוסר הוודאות הקיים במצב זה, מתבקש בית המשפט לתת היתר לפיצול סעדים.

5.
בתגובה לבקשה לפיצול סעדים אשר הוגשה על ידי המשיב מס' 4 ואליה הצטרפו המשיבים 1 – 3, נטען כי יש לדחות את הבקשה, שכן התובע יכול כבר היום להעריך את נזקיו. עוד נטען כי היתר לפיצול סעדים יינתן רק בהתקיים טעמים מיוחדים המצדיקים לעשות כן ולא כדבר שבשגרה.

6.
לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה שוכנעתי כי יש מקום, במקרה דנן, להורות על פיצול סעדים.

7.
כלל הוא, כי תובע נדרש לתבוע את כל הנזקים שנגרמו לו בגין עילת תביעה מסויימת במסגרת תביעה אחת, ואם לא עשה כן מנוע הוא מלשוב ולתבוע את אשר החסיר. כאשר מדובר בסעדים שונים, רשאי התובע לבקש היתר לפיצול סעדים. לא ניתן לקבל היתר לפיצול סעדים, כאשר מדובר בפיצול אותו סעד. ראה הכלל הקבוע בתקנה 44 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984, וכן ע"א 1020/06 הניה קרצר נ' בנק לאומי לישראל בע"מ
(פורסם בנבו).

8.
במקרה שבפני
נו, הסעד המבוקש במסגרת הבקשה לפיצול סעדים, הינו סעד בגין נזקים כספיים עתידיים שייגרמו למבקש ככל שתביעתו תתקבל במועד שבו כבר לא יהיה זכאי להתקין את המערכות, או בשל העובדה כי ישתנו תעריפי החשמל שתהיה חברת החשמל מוכנה לשלם עבור החשמל שיפיקו המערכות הפוטו-וולטאיות. המדובר בסעד השונה באופן מהותי מהסעד שנתבקש במסגרת כתב התביעה, הלא הוא אכיפת ההסכם ומתן צו עשה.

9.
לא מקובלת עלי טענת המשיבים, כי התובע יכול כבר היום להעריך את נזקיו לאור העובדה שהוא ציין בבקשה, כי ככל הנראה תביעתו תסתכם בכ-12,000,000 ₪ לכשיתגבשו הנזקים כתוצאה מהתנהלות המשיבים, ולפיכך עליו לתבוע את הסעד הכספי הזכאי לו במסגרת תביעתו זו. המבקש הדגיש כי ככל הנראה תביעתו תסתכם בכ-12,000,000 ₪ עקב אובדן הרווחים הגלומים בהסכם, וזאת בשים לב לתקופת ההפעלה הצפויה של המערכות הפוטו-וולטאיות (20 שנה). ואולם, נזקים אלה טרם התגבשו בשלב זה, ולפיכך לא נתבעו במסגרת התביעה. בנסיבות אלו הבקשה לפיצול סעדים הינה מוצדקת, שכן אין בידי התובע היום להצביע על הנזקים שנגרמו ועלולים להיגרם לו בשל התנהלות הנתבעים ואי יישום ההסכם.

9.
אשר על כן, אני מקבל את הבקשה ומתיר לתובע לפצל את סעדיו ולתבוע בנפרד סעד כספי, בגין נזקים שנגרמו לו או ייגרמו לו עקב הפרת ההסכם.

10.
בנסיבות העניין אינני עושה צו להוצאות.

11.
המזכירות תשלח עותק החלטה זו לצדדים.


ניתנה היום, כ"ח ניסן תשע"א, 02 מאי 2011, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 1306-01/11 יואל הלל נ' אברהם גולן, שלום חלפלה, יעקב ג'רבי ואח' (פורסם ב-ֽ 02/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים