Google

משה קצב - מדינת ישראל

פסקי דין על משה קצב |

3372/11 עפ     08/05/2011




עפ 3372/11 משה קצב נ' מדינת ישראל





בבית המשפט העליון

ע"פ 3372/11 - ג'

כבוד השופט י' דנציגר

בפני
:

המבקשים: 1. דנה צוק, גלי צה"ל
2. אביעד גליקמן, ynet
3. יובל יועז, גלובס

משה קצב

המערער:

נ ג ד


מדינת ישראל

המשיבה:

בקשות להתרת פרסום

בשם המבקשים: עו"ד י' יועז
בשם המערער: עו"ד צ' אמיר; עו"ד א' פלדמן; עו"ד א' לביא
;
עו"ד מ' חובה
בשם המשיבה: עו"ד א' פטר
החלטה

1. לפני שתי בקשות להתרת פרסום. האחת, אשר הוגשה על ידי המערער, עניינה בהתרת פרסום כתב הערעור; והשנייה, אשר הוגשה על ידי שלושה עיתונאים, עניינה בהתרת פרסום הליכי הערעור ולחלופין כתב הערעור או ההחלטות השיפוטיות והפרוטוקולים שיתקיימו בערעור, לרבות הדיון וההחלטה בבקשה לעיכוב ביצוע עונש המאסר בפועל שהושת על המערער.

2. עמדת המשיבה, כפי שעולה מתגובתה מיום 5.5.2011, היא כי אין לאפשר פרסום מלא של כתב הערעור, וזאת נוכח הפגיעה הצפויה בפרטיות המתלוננות, לרבות המתלוננות שעניינן לא נכלל בכתב האישום מחמת התיישנות (להלן: המתיישנות) ונוכח החשש כי הדבר יביא לזיהויין. יחד עם זאת, המשיבה אינה מתנגדת לפרסום כתב הערעור ככל שאין בו לפגוע ברציונאל ההגנה על צנעת הפרט של המתלוננות והמתיישנות. בהקשר זה מוסיפה המשיבה וטוענת כי בשלב זה, בו בית המשפט המחוזי טרם השלים את מלאכת המיון של החומרים השונים שאין בהם כדי לפגוע בפרטיות המתלוננות, אין היא מסכימה לפרסום חלקים מתוך הודעת הערעור שיש בהם משום ציטוט או הפניה לפרוטוקולים ומסמכים שנאסרו, או שטרם הותרו לפרסום על ידי בית המשפט המחוזי.

המשיבה מוסיפה ומציינת בתגובתה כי היא מסכימה לפרסום תוכן הדיונים וההחלטות העתידים להתקיים בתיק, לרבות הדיון בבקשה לעיכוב ביצוע וההחלטה שתינתן, ובלבד שייאסר כל פרסום שיש בו כדי לפגוע בצנעת הפרט של המתלוננות ו"המתיישנות".

3. לאחר עיון בבקשות ובתגובת המשיבה, בשלב זה אני מתיר את פרסום כתב הערעור שהוגש לבית משפט זה ביום 2.5.2011 במגבלות אשר יפורסמו בתוך 24 שעות שעניינן הטלת חיסיון על שמות ופרטים מזהים שונים, כמו גם פרטים שונים הנוגעים לצנעת הפרט. כמו כן, יוטל חיסיון על עניינים הנוגעים לסדרי אבטחת אישים.

4. יובהר כי אין בהתרת פרסום כתב הערעור בנוסח שיועבר לצדדים כדי להתיר את פרסום הנספחים לכתב הערעור או כל מסמך אחר שלא הותר על פי החלטה זו.

בנוסף, אני אוסר על פרסום כל פרט העלול להביא לזיהוין של המתלוננות או "המתיישנות" או לפגוע בצנעת הפרט.

5. החלטה זו באשר לפרסום כתב הערעור תיכנס לתוקפה רק לאחר שנוסחו של כתב הערעור במגבלות הנזכרות בהחלטה זו יועבר לצדדים.

6. באשר לבקשה להתרת פרסום הבקשה לעיכוב ביצוע עונש המאסר בפועל, הדיון שיתקיים וההחלטה שתינתן בה, החלטה בבקשה זו תינתן בנפרד.

7. החלטה באשר לפרסום יתר הדיונים בערעור התלוי ועומד לפני בית משפט זה תינתן על ידי המותב שידון בערעור.

ניתנה היום, ד' באייר התשע"א (8.5.2011).

ש ו פ ט
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 11033720_w04.doc חכ+הג








עפ בית המשפט העליון 3372/11 משה קצב נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 08/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים