Google

מודיעין אזרחי בע"מ - אלי מויאל

פסקי דין על מודיעין אזרחי בע"מ | פסקי דין על אלי מויאל

35142-04/11 ברע     08/05/2011




ברע 35142-04/11 מודיעין אזרחי בע"מ נ' אלי מויאל




מודיעין אזרחי בע"מ




מודיעין אזרחי בע"מ

המבקשת

-
אלי מויאל

המשיב

החלטה
1.
לפני בקשת רשות ערעור על החלטתו של בית הדין האזורי בחיפה (השופטת אביטל רימון-קפלן; ס"ע 11-01-30794) מיום 30.3.2011, בה נדחתה בקשת המבקשת להתיר לה לשלוח הודעת צד ג' כנגד מדינת ישראל- משרד החוץ.

2.
בבית הדין האזורי מתבררת תביעתו של המשיב, שכללה בתחילה תביעה לתשלום זכויות סוציאליות שונות בגין תקופת עבודתו כמאבטח בשירות המבקשת. לאור הסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים, נותרה לבירור מחלוקת בנוגע לתשלום גמול עבודה בשעות נוספות ובימי מנוחה וחג עבור תקופת עבודתו של המשיב בחו"ל.

3.
המבקשת ביקשה להתיר לה לשלוח הודעת צד ג' כנגד המדינה והסבירה, כי בהתאם למכרז לאספקת שירותי אבטחה ושמירה עבור משרד החוץ, אשר נחתם בינה לבין המדינה בשנת 2005, נקבע כי המאבטחים שיישלחו לעבודה בחו"ל יעבדו 42.5 שעות בשבוע ו-184 שעות בחודש בהתאם לשכר שעתי, וכי לשכר זה תתווסף תוספת שעות נוספות גלובלית בשיעור של 8%, וזאת בהתאם להסכם הקיבוצי בענף השמירה והאבטחה. המבקשת טענה כי המדינה העבירה אליה רק את מספר הימים בהם עבדו המאבטחים מידי חודש, ובהתאם לכך שילמה למאבטחים את שכרם.

4.
בית הדין האזורי קבע, כי הסכסוך שבין המבקשת למדינה אינו מצוי בתחום סמכותו העניינית של בית הדין, וכי את "הפגיעה האנושה בניסיון לרדת לחקר האמת", כטענת המבקשת, ניתן יהיה לפתור באמצעות העדת נציג של המדינה. לפיכך דחה בית הדין האזורי את הבקשה.

5.
בבקשת רשות הערעור שבפני
נטען, כי במקרים זהים אחרים, בהם נתבעה המבקשת על ידי מאבטחים שנשלחו לחו"ל בהתאם למכרז האמור, ותבעו בין השאר תשלום שעות נוספות, התירו בתי הדין האזוריים למבקשת לשלוח למדינה הודעת צד ג'. באשר לסמכות בית הדין נטען כי המדינה מהווה למעשה מעסיקה במשותף של המשיב יחד עם המבקשת, ומשכך אין מניעה למשלוח הודעת צד ג' למדינה מטעם זה, וכי אין אפשרות לברר כראוי את התביעה ללא צירופה של המדינה להליך.

6.
לאחר שנתתי דעתי לבקשה, מצאתי כי היא מצריכה את תגובת המשיב, תוך 15 יום מהיום, וכן את תגובת המדינה תוך 15 יום מהיום בו תמציא לה המבקשת העתק מבקשתה והמסמכים הרלבנטיים לבקשה.

7.
התיק יובא לעיוני עם הגיע תגובת המשיב והמדינה או בחלוף המועד להגשתן, על פי המוקדם.


ניתנה היום, ד' אייר התשע"א (8 מאי 2011), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם ולפרקליטות.















ברע בית הדין הארצי לעבודה 35142-04/11 מודיעין אזרחי בע"מ נ' אלי מויאל (פורסם ב-ֽ 08/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים