Google

יעקובי יעקב - מוטי יונתן (כהן), יוסי יונתן (כהן), מלכה כהן

פסקי דין על יעקובי יעקב | פסקי דין על מוטי יונתן (כהן) | פסקי דין על יוסי יונתן (כהן) | פסקי דין על מלכה כהן |

24161/99 א     24/05/2004




א 24161/99 יעקובי יעקב נ' מוטי יונתן (כהן), יוסי יונתן (כהן), מלכה כהן




1


בתי המשפט

בית משפט השלום ירושלים
א 024161/99


בפני
:
כב' השופט ראובן שמיע

תאריך:
24/05/2004


בעניין:
יעקובי יעקב



ע"י ב"כ עוה"ד
יפעת ארנון

התובע

נגד


1 .מוטי יונתן (כהן)

2 . יוסי יונתן (כהן)

3 . מלכה כהן



ע"י ב"כ עוה"ד
יורם בורלא

הנתבעים

פסק דין



לפני תביעה במסגרתה מבקש התובע לחייב הנתבעים בסכום של 98,746 ₪.

על פי כתב התביעה, התובע הינו בעל חנות למכירת אלומיניום ותריסים ברחוב בית ישראל 2 בירושלים. התובע רצה להרחיב את החנות שבבעלותו ולבנות קומה נוספת מעליה. כדי לקבל את האישורים הדרושים לבנייה פנה התובע לנתבעים אשר בבעלות אמם חנות הצמודה לחנותו של התובע, כדי לקבל הסכמתם והוסכם כי התובע והנתבעים יבנו יחדיו בשתי החנויות בפרוייקט בנייה משותף שבמסגרתו יבנו קומה נוספת מעל שתי החנויות ועליית גג בשטח של 50 מ"ר כל אחת.
התובע הסכים לדרישת הנתבעים כי בחירת הקבלן תיעשה על ידם והנתבעים בחרו בקבלן שמעון דרעי.
עם תחילת הבנייה בפרוייקט מסרו הצדדים לקבלן את שכרו עבור הבנייה המתבצעת כאשר כל צד שילם עבור חלקו בפרוייקט.
במהלך בניית הפרוייקט נקלע הקבלן לקשיים כלכליים ונטש את הפרוייקט. בעת הפסקת הבנייה עמדו תשלומי התובע לקבלן ע"ס 25,000 ₪ ואילו תשלומי הנתבעים לקבלן עמדו ע"ס 21,000 ₪ .
בשל כך, היה צורך למצוא פתרון שיביא לסיום הפרוייקט, ולפיכך פנה התובע אל הנתבעים והוסכם כי התובע יסיים את בניית הפרוייקט ויביא לשם כך קבלני משנה ופועלים מטעמו.
בתוך כך, פנה התובע אל הנתבעים להסדרת התשלומים ביניהם עבור העבודה העתידה להתבצע והובטח לו כי עם השלמת הבנייה בפרוייקט ישלמו לו הנתבעים את כל הכספים הדרושים עבור חלקם בפרוייקט.
לאחר שנסתיימה בניית הפרוייקט, וחלקם של הנתבעים נבנה גם הוא, פנה התובע שוב לנתבעים בבקשה לתשלום הכספים המגיעים לו עבור חלקם ואשר שולמו מכיסו. בקשתו נדחתה ע"י הנתבעים בטענה כי הם לא חייבים לו כל תשלום.
ביום 24.2.99 פנה התובע אל הנתבעים במכתב בו פירט את שרשרת האירועים שהביאו לחובם. סכום זה עומד על 400$ למ"ר בנייה, ובסך הכל 20,000$. לסכום זה יש להוסיף 15,000 ₪ בגין עגמת נפש בזבוז זמן וימי עבודה ובסך הכל מגיע סכום התביעה לסך 98,746 ₪ .

על פי כתב ההגנה, במהלך הבנייה הניחו התובע ו/או הקבלן ציוד וחומרי בנייה על הגג ;שמעל החנות, גרמו לו נזקים וגם הסיגו את גבולו. משנתבקש התובע לסלק את כל הציוד ולסגת חזרה לשטחו הציע התובע לנתבעים כי גם הם יבנו קומה נוספת ועליית גג מעל החנות באמצעות הקבלן המבצע.
לאחר שהבהירו הנתבעים לתובע כי אין ביכולתם לממן את הבנייה, הציע התובע כי הוא יממן את הבנייה ונעשה הסכם בע"פ לפיו התובע לקח על עצמו לממן את בניית הקומה הנוספת מעל החנות על חשבונו, ולאחר מכן לשכור את החנות לתקופה של 18 חודשים ללא תמורה, כנגד עלות הבנייה.
כשבוע ימים לאחר שהושג הסיכום עם הקבלן המבצע התלונן הקבלן כי התובע אינו משלם לו, ולאחר שפנו הנתבעים לתובע נאמר להם כי אין לו כרגע כסף לשלם לקבלן המבצע. בלית ברירה שילמו הנתבעים לקבלן סך 18,000 ₪ ועוד 350 ₪ עבור אספקת מים והכל בציפייה כי יקבלו חזרה סכום זה מהתובע כמובטח להם על ידו.
בנוסף, שילמו הנתבעים לתובע עבור גנן ופועלים שעסקו בהשלמת הגג סכום של 6,000 ₪. כמו כן, השלימו הנתבעים את הבנייה בכוחות עצמם ושילמו סכום של 2,450 ₪ לשרברב, סכום של 869 ₪ עבור חומרים, סכום של 3,000 ₪ לבנאי אשר השלים את בניית הקיר העורפי של הקומה הנוספת, ושירותים, וסכום של 8,000 ₪ עבור בניית מדרגות ומעקה.
לקראת סיום העבודות התברר לנתבעים כי התובע סוגר פתח שהושאר בין שתי החנויות שמקור נועד לשרת את צרכי התובע בשכירת החנות המורחבת. משנשאל התובע מה פשר סגירת הפתח השיב כי שכר לצרכיו חנות אחרת. לפיכך, הבינו הנתבעים כי התובע אינו מתכוון לעמוד בהתחייבותו לשכור את החנות המורחבת.

לטענת הנתבעים התובע לא עמד בהתחייבויותיו וכל שעשה הוא השלמת הטיח וריצוף אשר נעשו ע"י פועלים ורצפים שהועסקו ע"י התובע, תוך שימוש בחומר שנרכש ע"י הקבלן המבצע.
כתוצאה מהפרת התחייבויותיו נגרמו לנתבעים הנזקים הבאים:
1. הנתבעים הפסידו 4,800$ בשל הבנייה- אובדן דמי שכירות (לפי 400$ לחודש) .
2. ההפרש בין 38,000 ₪ - מחיר הבנייה כפי שסוכם עם הקבלן המבצע לבין כל סכום שהנתבעים נאלצו להוסיף מעבר לו.
3. עגמת הנפש ואובדן הזמן שהתובע גרם בהתנהגותו לנתבעים.

ביום 22.5.03 הודיעו הצדדים לביהמ"ש כי הסכימו על מינויו של מומחה, המהנדס מר משה סיגורה, כמומחה בתיק זה. המומחה שלח את חוות דעתו לצדדים והיא הוגשה לביהמ"ש ביום 26.5.03.

ביום 31.12.03 , וכן ביום 1.1.04 נחקר המומחה על חוות דעתו בפני
ביהמ"ש, ואף המציא מאוחר יותר חוות דעת משלימה.

ביום 11.2.04 הודיעו הצדדים לבית המשפט כי הגיעו להסכמה לפיה בית המשפט ייתן את פסיקתו לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט (נוסח משולב) התשמ"ד- 1984 , על דרך הפשרה וללא צורך בהנמקה על בסיס כל החומר שבפני
ו, ולאחר שבאי כח הצדדים יגישו סיכומים בכתב, וכן יפסוק בין הסכומים 20,000 ₪ כסכום מינימום ו- 90,000 ₪ כסכום מקסימום.


הצדדים הגישו סכומיהם בכתב.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות על נספחיהם וכן בפרוטוקול הדיונים ובכל החומר שהוגש לבית המשפט כולל הסכומים שהוגשו ע"י ב"כ הצדדים בכתב הנני מורה לנתבעים לשלם לתובע סך 58,600 ₪ כסכום כולל.
ניתן היום ד' בסיון, תשס"ד (24 במאי 2004) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.
זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט המחוזי.
מותר לפרסום מיום 24.5.04.

ראובן שמיע
, שופט









א בית משפט שלום 24161/99 יעקובי יעקב נ' מוטי יונתן (כהן), יוסי יונתן (כהן), מלכה כהן (פורסם ב-ֽ 24/05/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים