Google

מ.י. ענף תנועה ת"א - אברהם אלמליח

פסקי דין על מ.י. ענף תנועה ת"א | פסקי דין על אברהם אלמליח

1718/09 פל     16/05/2011




פל 1718/09 מ.י. ענף תנועה ת"א נ' אברהם אלמליח




לך






בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו

פ"ל 1718-09 מ.י. ענף תנועה ת"א
נ' אלמליח



16 מאי 2011






בפני

כב' השופט עמית יצחק גרטי

מאשימה

מ.י. ענף תנועה ת"א
ע"י ב"כ עו"ד נחום


נגד

נאשם
אברהם אלמליח
- נוכח
ע"י ב"כ עו"ד ניר שלום




<#2#>

<#5#>
גזר דין

הורשע על פי הודאתו בנהיגה בשכרות הנובעת מצריכה של קוקטיל סמים המתוארים בחוות דעתו של ד"ר גופר המצורפת בזה. מתברר כי הנאשם היה נתון בהליכי גמילה מסמים ותוך כך המשיך והשתמש בסמים עד שהגיע אלי ונדרש לעמוד בפיקוח שירות המבחן למבוגרים מידי שבוע לפחות פעמיים בבדיקת דגימת שתן וזו היתה הסיבה שהחלטתי לדחות בקשת המאשימה לפסול אותו עד תום ההליכים בתיק הנוכחי.
לנגד עיני עמדה זכותו של הנאשם להשתקם על דרך גמילה מוחלטת משימוש בסמים. יש בתיק בקשת המאשימה לפסילה עד תום ההליכים, תיעוד המעיד כי אכן הנאשם נקי מסמים וגם קיבלתי הצהרת בא כוחו כי כך המצב עד עצם היום הזה.
אין חולק כי תיק זה והתנהלות שלו בפני
חרג מהדרך המקובלת בסוג תיקים של נהיגה תחת השפעת סמים, שכן כפי שנכתב לעיל סברתי כי אם יש מקום לגמול את הנאשם רצוי לגמול אותו אפילו במחיר אי הענות לפסילה עד תום ההליכים.
הנאשם הודה בעובדות כתב האישום, הורשע בעבירה על סעיף 62(3) לפקודת התעבורה ובעקבות הרשעה זו נתבקש שירות המבחן למבוגרים ליתן דעתו על אפשרות שהנאשם יבצע עונש של שירות לתועלת הציבור בהשגחתם כחלופה לחלק מחובת פסילת המינימום לפי סעיף 39א לפקודת התעבורה.
חוות דעתו של שירות המבחן הינו ביצוע עבודות שירות לתועלת הציבור בהיקף של 120 שעות, "בעמותת אשל" אשדוד, מקובלת על הנאשם וסבורני כי בנסיבות המקרה אם הצלחתי לגרום לגמילת הנאשם משימוש בסמים יש מקום להמיר חלק מפסילת המינימום בעבודות השירות כאמור.
מדובר בנאשם יליד 1956 בעל הרשעות קודמות בתעבורה, אולם מספרן בעשור האחרון 11 ומהותן חגורות בטיחות, אי ציות לתמרור ב- 37, נהיגה משמאל לקו הפרדה רצוף, מהירות ועבירות טכניות של אי אחזקת רישיון או פקיעת רישיון פחות מ- 6 חודשים. איני מתעלם מהעובדה כי לנאשם הרשעות קודמות כטענת ב"כ המאשימה, אולם אחרונה בהן הינה משנת 07 מתייחסת לפקודת סימני המסחר, מכירת טובין. בעברו גם העלבת עובד ציבור, תקיפת שוטר ואחרות המעידות כי הנאשם לא הפנים חוקים האוסרים עליו עשיית מעשים אסורים. עם זאת, יש בהתנהגות הנאשם היום משום חזרה בתשובה, בכך שחדל משימוש בסמים ואין המשך עבר פלילי או תעבורתי למרות שהותר לו לנהוג באופן רצוף.
מכאן שהניסיון שעשיתי בתיק זה, לגמילת הנאשם, עלה יפה.
הוצג בפני
מסמך מ- 15/03/11 המעיד כי הנאשם היה חולה במחלה ממארת בגרון ומאחר וטיפול קרינתי לא צלח, עבר כריתת מחצית הגרון השמאלית.
יתר על כך, טוען בא כוחו כי אף אשתו הינה חולה בסרטן הרחם.
לאחר שקלול כלל הנסיבות לקולא ולחומרא, החלטתי על חריגה בענישה בתיק הזה, על מנת לאפשר לנאשם המשך חיים תקינים ונורמטיביים, על אף המצוקות הרפואיות שלו ושל אשתו, ולפיכך:

1.
דן הנאשם לתשלום קנס בסך 2,500 ₪ או 25 ימי מאסר תמורתם, שיישא בהם בנוסף לכל מאסר אחר שהושת עליו. הקנס ישולם ב- 5 תשלומים של 500 ₪ כל אחד, החל מ- 01/08/11 ובכל 1 לחודש אחריו.

הוסבר לנאשם כי אי תשלום שיעור מהשיעורים במועד יגרום לחיוב בפרעון מלוא היתרה בנוסף לדמי פיגורים כחוק.

2.
פוסל הנאשם מלקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 11 חודשים, החל מ- 01/06/11 שעה 12:00 בצהריים. הפסילה לפי סעיף זה -
ללא ניכוי הפסילה המנהלית שהושתה עליו על ידי קצין מוסמך בתאריך 27/10/09 למשך 30 יום.

על הנאשם להפקיד רישיון הנהיגה לפני השעה האמורה, וזאת בבימ"ש זה.

3.
פוסל הנאשם מלקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שנה וזאת על תנאי למשך שלוש שנים, מיום חידוש רישיון הנהיגה בתום תקופת הפסילה הנ"ל או כל תקופה אחרת שהושתה עליו לאחריה.

4.
מטיל על הנאשם 120 שעות שירות לתועלת הציבור, על פי המלצת שירות המבחן למבוגרים המסומנת א' בתיק בימ"ש.

הובהר לנאשם כי במידה ויהיה צורך בשינוי מקום ההשמה בבית התמחוי של "עמותת אשל" באשדוד, שירות המבחן יבצע השינוי והנאשם ישמע להוראותיו בהתאם.

סירוב עתידי לביצוע השירות לתועלת הציבור, יגרום
למאסר הנאשם לתקופה של 60 יום.

מחייב הנאשם להישמע להוראות שירות המבחן, הממונה על אופן ביצוע תפקידו והביקורת עליו.

5.
דן הנאשם למאסר של 3 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים והתנאי הוא שלא יעבור העבירה בה הורשע או עבירה על תקנה 26(2) לתקנות התעבורה או עבירה על סעיף 67 לפקודת התעבורה.

6.
על מנת להבטיח כי הנאשם ימשיך ויהיה גמול משימוש בסמים, אני מטיל עליו צו פיקוח על ידי שירות המבחן למבוגרים אשדוד, שימשיך בקבלת דגימת שתן פעמיים בשבוע על מנת לוודא כי הנאשם אינו משתמש בסם.

צו הפיקוח יהיה בתוקף במשך שנה מהיום.

המזכירות תיידע את שירות המבחן למבוגרים אשדוד, על תוכנו של גזר דין זה ותשלח אליו העתק
ממנו.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.
<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ב אייר תשע"א, 16/05/2011 במעמד הנוכחים.



יצחק גרטי, שופט בדימוס

הוקלד על ידי: נורית יוסף







פל בית משפט לתעבורה 1718/09 מ.י. ענף תנועה ת"א נ' אברהם אלמליח (פורסם ב-ֽ 16/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים