Google

מדינת ישראל - ברוך לוי

פסקי דין על ברוך לוי

54259-03/11 מת     02/05/2011




מת 54259-03/11 מדינת ישראל נ' ברוך לוי




לך






בית משפט השלום ברחובות

מ"ת 54259-03-11 מדינת ישראל
נ' לוי(עציר)



02 מאי 2011



54208-03-11


בפני
כב' השופטת שרון קיסר


המבקשת
מדינת ישראל


נגד

המשיב
ברוך לוי
(עציר)

<#1#>
נוכחים:
ב"כ המבקשת עו"ד איריס מוריץ
המשיב הובא על ידי שב"ס
ב"כ המשיב עו"ד נעמי כהן
מהסנגוריה הציבורית


החלטה

1.
כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו שתי עבירות של תקיפה סתם של בן זוג. על פי כתב האישום, הכה המשיב את המתלוננת, אשתו, בכך שהכה בראשה במכת אגרוף בשני מועדים שונים.
2.
ביחד עם כתב האישום הוגשה כנגד המשיב בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים.
3.
ביום 30.3.11, לאחר שעיינה בחומר הראיות, קבעה כב' השופטת שמולביץ כי מחומר הראיות עולה כי אין מדובר באירוע אלימות חד פעמי אלא במספר אירועי אלימות. עוד ציינה השופטת שמולביץ כי למשיב בעיה של חוסר שליטה עצמית כשהוא עצבני, וכי בשלב זה לא ניתן לשחרר את המשיב לחלופה שהוצעה בפני
ה, אימו של המשיב, שכן היא מתגוררת במרחק מספר בניינים מדירת המשיב והמתלוננת.
כב' השופטת שמולביץ קבעה, כי אינה פוסלת את שחרורו של המשיב לחלופת מעצר, אך
על החלופה להיות חלופה מוקפדת ובמרחק משמעותי מדירת מגורי המתלוננת. כב' השופטת שמולביץ הורתה על קבלת תסקיר מבחן בטרם תינתן החלטה בבקשה.
4.
ביום 1.5.11 התקבל תסקיר מבחן מפורט ומעמיק בעניינו של המשיב. בתסקיר המבחן המליץ שירות המבחן לשחרר את המשיב לביתה של סבתו בעיר יבנה, לאפשר חזרתו למקום העבודה ולהטיל עליו צו הרחקה מאשתו ואיסור יצירת קשר עימה.
בתסקיר, ציין שירות המבחן כי שוחח עם המתלוננת, אשר ביטאה את בקשתה לשחרר את המשיב ממעצר ושללה תחושות של חשש או איום מפניו. שירות המבחן התרשם כי מדובר באשה המגלה תלות ניכרת במשיב וכי היא מתקשה להתמודד עם היותו במעצר כיום.
כן שוחח שירות המבחן עם עובדת סוציאלית מלשכת הרווחה, אשר משפחת המשיב מוכרת לה, וזו ציינה כי בעבר המתלוננת דיווחה על אלימות מילולית מצידו של המשיב אולם לא דיווחה על אלימות פיזית מצידו. נוכח זאת, המשיב הופנה לטיפול במרכז למניעת אלימות במשפחה, אולם עד למעצרו לא פנה.
עוד עולה מתסקיר המבחן כי המשיב ביקש לצאת לחלופת מעצר בבית דודתו ולשוב לעבודתו אולם דודתו ודודו של המשיב ציינו בפני
שירות המבחן כי אינם יכולים לפקח על המשיב ולסייע לו בעניין זה. לפיכך, בחן שירות המבחן אפשרות חלופת מעצר בבית סבתו של המשיב בפיקוחה ובפיקוח אחיו. שירות המבחן ציין כי סבתו של המשיב הביעה נכונות לאפשר למשיב להתגורר בביתה ולפקח עליו, ואחיו של המשיב הביע נכונות לסייע לסבתא בפיקוח על המשיב בשעות אחר הצהריים.
שירות המבחן ציין כי הגם שסבתו של המשיבה הינה כבת 79 וביתה מצוי בעיר יבנה, היא נמצאה כמפקחת ראויה ולמדו כי ביתה אינו סמוך לבית המתלוננת.
לסיכום ציין שירות המבחן, כי מהיכרות עם המשיב והאינפורמציה שקיבל מהגורמים השונים עימם שוחח עלה כי מדובר באדם הנתון לראשונה בחייו במעצר ובהליכים משפטיים להם השפעה מרתיעה ומציבת גבולות עברו, ונוכח התנהגותו, קשייו, מערכת יחסיו עם אשתו, המוטיבציה שביטא להשתלב בטיפול מתאים, מעריך שירות המבחן כי קיימת הפחתה בסיכון להישנות התנהגות בעיתית ואלימה מצידו כלפי המתלוננת. שירות המבחן מצא כי מדובר ברמת סיכון שאינה מצריכה פיקוח, ולפיכך המליץ לשחרר את המשיב ממעצר לבית סבתו, לאפשר חזרתו למקום העבודה ולהטיל עליו צו הרחקה מהמתלוננת ואיסור יצירת קשר עימה. כן המליץ שירות המבחן להטיל על המשיב צו פיקוח מעצר למשך 6 חודשים ולאפשר לו להגיע לפגישה במרכז למניעת אלימות במשפחה ולהגיע למפגשים הטיפוליים הנוספים אליהם יוזמן במרכז.
5.
סבתו של המשיב התייצבה בבית המשפט ונחקרה בפני
י על ידי ב"כ המבקשת.
6.
ב"כ המשיב עותרת לקבלת המלצת שירות המבחן. לדבריה, כב' השופטת שמולביץ קבעה בהחלטתה כי ניתן לשחרר את המשיב לחלופת מעצר וכי שירות המבחן, לאחר בחינה מעמיקה, מצא כי יש מקום לשחררו בתנאים המומלצים, כולל אפשרות חזרתו לעבודה.
עוד ציינה כי למשיב ילדים קטנים מאד אשר תלויים בו לכלכלתם, כי אין לו כל עבר פלילי וכי הוא מבקש לקבל טיפול במרכז למניעת אלימות במשפחה.
7.
ב"כ המבקשת עותר לכך שהמשיב לא ישוחרר לחלופת המעצר המוצעת. לדבריו, כב' השופטת שמולביץ קבעה בהחלטתה כי הגם שניתן לשחרר את המשיב לחלופת מעצר, על חלופה זו להיות חלופה מוקפדת, לרבות במרחק משמעותי מדירת מגורי המתלוננת. לדבריו, החלופה המוצעת אינה חלופה ראויה, שכן סבתו של המשיב מבוגרת מאד, אשר הגנה על המשיב ופסלה את המתלוננת, והיה קשה לה להבין את השאלות ולהשיב עליהן. בנוסף ציין כי החלופה אינה מרוחקת דיה מביתה של המתלוננת שכן מדובר באותה עיר שאיננה גדולה.
8.
כב' השופטת שמולביץ קבעה בהחלטתה, בהסכמת המשיב, כי קיימות ראיות לכאורה לעבירות המיוחסות למשיב, כי קיימת עילת מעצר וכי ניתן אף לשחרר את המשיב לחלופת מעצר, ובלבד שתהיה חלופה מוקפדת וראויה. לפיכך עליי לבחון אם ניתן לשחרר את המשיב לחלופת המעצר המוצעת.
9.
בקביעה אם ניתן להסתפק בחלופת מעצר ולתת אמון במשיב כי יקיים את תנאי השחרור, יש לבחון את המעשה ואת העושה (בש"פ 5222/97
קופל פטשניק נ' מדינת ישראל
, פ"ד נא

(4) , 702).
10.
באשר למעשה, מדובר בעבירות של תקיפת בת זוג באמצעות אגרוף, כאשר אין צורך להכביר מילים על חומרת עבירות התקיפה בתוך המשפחה. כן עולה מתיק החקירה, בו עיינתי אף אני, כי אין זו הפעם הראשונה בה הוא נוקט אלימות כלפי המתלוננת, וכי לדברי המתלוננת, אשר עתרה לשחרורו ממעצר "הוא לא אשם כי הוא לא יודע לשלוט בעצבים שלו" (שורה 18 להודעתה). אף המשיב מודה כי הכה את אשתו לא פעם במתן אגרופים לפנים, דחיפה, בעיטות וכי עשה זאת "מעצבים", וכי יש רגעים שהוא אינו "שולט בעצבים" שלו (עמ' 2 להודעתו).
11.
באשר לעושה, מדובר במשיב צעיר, המפרנס את משפחתו הכוללת ילידם קטנים והוא נעדר כל עבר פלילי. בנוסף, שירות המבחן, בתסקיר מקיף ומעמיק, אשר שוחח עם המתלוננת ועם עובדת סוציאלית שטיפלה ומכירה את המשפחה, מצא כי מסוכנותו של המשיב, מהנימוקים הרבים שפורטו בתסקיר, היא כה נמוכה שאין צורך אף בפיקוח וניתן לשחררו למעצר ובית ועבודה אף ללא פיקוח.

12.
בנסיבות אלה, סבורני כי ניתן לתת במשיב אמון ולשחררו לחלופת מעצר. עם זאת, נוכח העבירות המיוחסות למשיב; העולה מתיק החקירה כי אין מדובר באלימות חד פעמית וכי קשה למשיב לשלוט בכעסיו ולהימנע מאלימות כלפי המתלוננת; נוכח העולה מדברי כב' השופטת שמולביץ בהחלטתה כי נראה לה כי יש יסוד לטיעון כי בהתנהלותה של המתלוננת יש משום גילוי קלאסי של "תסמונת האישה המוכה" – סבורני כי לא ניתן לשחרר את המשיב לחלופה שאינה כוללת פיקוח ראוי כהמלצת שירות המבחן, לכל הפחות בשלב ראשון.
13.
יש ממש בטענת המבקשת כי פיקוחה של סבתו של המשיב לבדה היא בעייתית, זאת נוכח גילה, דבריה אודות המתלוננת במהלך הדיון והאופן בו השיבה על השאלות. עם זאת, סבורני כי בצירוף פיקוח אלקטרוני, בסיועו של אחיו של המשיב בחלק משעות היום, אשר התרשמתי ממנו כמפקח ראוי המבין את התחייבויותיו, ובערבויות כבדות, ניתן יהיה לשחרר את המשיב לחלופה זו, בכפוף לכך שהמשיב יהיה בפיקוח שירות המבחן ויקבל טיפול. אציין כי שקלתי את העובדה שהחלופה מצויה אף היא בעיר יבנה, אולם עולה כי היא
מרוחקת דיה ממקום מגורי המתלוננת. אשר ליציאת המשיב לעבודה, בטרם תינתן החלטה בעניין זה, על בית המשפט להתרשם כי המשיב משתף פעולה עם שירות המבחן ומקבל את הטיפול הנדרש וכי קיים מפקח ראוי אשר יהיה מוכן להעסיק אותו.
אשר לגובה ההפקדה – בנסיבות העניין, היה מקום להטיל הפקדה גבוהה מאד, אולם בנסיבות העניין ונוכח מצבה הכלכלי של המשפחה כפי שעולה גם מתסקיר שרות המבחן, אני מוצאת להפחית את גובה ההפקדה אותה הייתי נותנת במצב כלכלי אחר. עם זאת, בנסיבות שפורטו לעיל, עדיין אני סבורה כי יש מקום להפקדה גבוהה אשר תבטיח את התנאים המוטלים על המשיב.
14.
אשר על כן, אני מורה על שחרורו של המשיב בתנאים הבאים:

א.
המשיב ישהה במעצר בית מלא בכתובת התאנה 2 יבנה בפיקוח גב' אורה אבוטבול ת.ז. מספר 065119968 ומר יוסי לוי ת.ז. מספר 036554186 אשר יפקח על המשיב
לכל הפחות
בימים א' – ה' בין השעות 17:30 – 23:00 ובימים שישי-שבת בין השעות 10:00 – 17:00, כל העת ולסירוגין ובפיקוח אלקטרוני.

ב.
נאסר על המשיב ליצור כל קשר ישיר או עקיף עם המתלוננת.
להבטחת קיום תנאי השחרור יינתנו הערבויות הבאות:

ג.
הפקדה במזומן בסך 4,000 ₪.

ד.
תחתם התחייבות עצמית בסך 10,000 ₪.

ה.
תחתם ערבות צד ג' בסך 10,000 ש"ח על ידי כל אחד מהמפקחים.
מוצא צו פיקוח של שירות המבחן למשך 6 חודשים. ככל שהמשיב יבקש לצאת למפגשים של המרכז למניעת אלימות במשפחה או שרות המבחן יגיש על כך בקשה נפרדת ותינתן החלטה.

דיון נוסף יתקיים ביום
1.6.2011 שעה 12:00.

שירות המבחן יכין תסקיר מבחן עד מועד הדיון על מנת לבחון התקדמותו של המשיב בטיפול.


המזכירות וב"כ המשיב ישלחו עותק מההחלטה זו לשירות המבחן על מנת שבמועד הדיון יהיה בפני
התסקיר
.

מובהר למשיב חובת ההתייצבות וכי לא יקבל הזמנה נוספת. עוד מובהר למשיב כי במידה ולא יתייצב יוצא כנגדו צו הבאה וניתן יהיה לדון בהעדרו.

אם המשיב לא ימלא אחר תנאי השחרור, הוא יובא בפני
מחר.
אם המשיב יפר תנאי מהתנאים האמורים, יעצר ויובא לפני שופט תורן תוך 24 שעות ממעצרו.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ח ניסן תשע"א, 02/05/2011 במעמד הנוכחים.



שרון קיסר
, שופטת



<#4#>
החלטה

מהנימוקים אשר פורטו בהחלטתי, סבורני כי יש מקום כי המשיב ישוחרר רק לאחר שיעמוד בכל התנאים המפורטים בהחלטה.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ח ניסן תשע"א, 02/05/2011 במעמד הנוכחים.



שרון קיסר
, שופטת

קלדנית/יפה
הוקלד על ידי: יפה מדהלה







מת בית משפט שלום 54259-03/11 מדינת ישראל נ' ברוך לוי (פורסם ב-ֽ 02/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים