Google

אביב הפקות בע"מ - צבי יהודה בדיחי

פסקי דין על אביב הפקות בע"מ | פסקי דין על צבי יהודה בדיחי

10979-08/09 תאמ     09/06/2011




תאמ 10979-08/09 אביב הפקות בע"מ נ' צבי יהודה בדיחי








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

בפני
כבוד השופטת עינת רביד
09 יוני 2011

תא"מ 10979-08-09 אביב הפקות בעמ נ' בדיחי




התובעת
אביב הפקות בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד אללוף



נגד

הנתבע
צבי יהודה בדיחי
ע"י ב"כ עו"ד שלום בר יוסף



פסק דין

בפני
תביעה לסך כולל של 3,512 ₪ המורכבים משמונה שיקים של 439 ₪ כל אחד, אשר חוללו. השיקים נמסרו לאחר שנחתם הסכם הזמנה בין התובעת לנתבע ל"פרסום באתר 6-8 חודשים, צילום + יח"צ".
1.
אין מחלוקת כי הנתבע פנה לתובעת בעקבות פרסום באינטרנט המזמין את מי שמוכשר, לדעתו, להופיע בפרסומות ובסדרות טלוויזיה לפנות לתובעת. הנתבע הוזמן ל"אודישן" שבסיומו נמסר לו כי התקבל והוא הוחתם על "הסכם הזמנה" הנושא תאריך 1.2.09. בהסכם ההזמנה נכתב כי נושא ההזמנה: "תשלום עבור פרסום באתר 6-8 חודשים ובהערות נכתב: "צילום +יח"צ".
2.
באותו מועד מסר הנתבע לתובעת את השיקים מושא התביעה והוזמן כבר למחרת היום לביצוע צילומים. אין חולק כי הנתבע וכן העדים שהעידו מטעמו, מר אריק דפן וגב' גלית חורי, צולמו.
3.
טענת הנתבע היא כי קיים כשלון תמורה מלא של השיקים שמסר משום שהתובעת לא סיפקה דבר למעט הצילום ולא פרסמה את תמונתו באתר ולא ביצעה יחסי ציבור ושיווק שלו.
4.
התובעת טוענת כי צילמה את הנתבע בסטודיו מקצועי העלתה את תמונתו לאתר ואף שיווקה את תמונתו "בקרב גורמים מקצועיים בתחום" כדברי המצהיר מטעמה, מר אורן כהן.
5.
לאחר עיון בטענות הצדדים ובראיות שהוגשו אני מוצאת כי דין התביעה להדחות ברובה.
6.
בחקירה הנגדית התברר כי הדבר היחיד שעושה התובעת הוא לפרסם את התמונה באתר האינטרנט שלה, כאשר, לטענתה, הוא פתוח בפני
גופים העוסקים בתחום. אולם העד מטעם התובעת לא יכול היה לציין ולו משרד הפקות אחד עימו היה בקשר בתקופה הרלוונטית לתביעה. יתר על כן הוא הודה שאינו מבצע פעולה יחצנ"ית ספציפית לנתבע אלא משווק את האתר כולו (ראו עמוד 3 לפרוטוקול).
7.
באשר לטענת הנתבע כי התמונה כלל לא פורסמה באתר, איני מקבלת אותה, כיוון שהתברר במהלך החקירה הנגדית של הנתבע (עמוד 8 לפרוטוקול) כי לא הייתה אפשרות לנתבע לבדוק את הפרסום באתר, כיוון שהדבר דרש קוד כניסה, אשר לא נמסר לו, משום שמיד בסמוך לצילומים ביטל את השיקים. לעניין זה אני נותנת אמון בעדות עד התובעת, אשר לא הועמדה מולה כל ראיה של הנתבע, כי הצילומים אכן פורסמו באתר במשך 8 חודשים.
8.
תובעת התחייבה לשלוש פעולות: צילום, פרסום באתר 6-8 חודשים ויחסי ציבור. העיקרית שבמחויבויות התובעת היא יחסי הציבור ועבורה עיקר התשלום, משום שללא דחיפה של ממש של המצולם לידי משרדי ההפקות אין להניח כי יבחרו דווקא בנתבע לעבודה ולכן המילים "יחסי ציבור" בהזמנה, משמעם במקרה זה פעילות המקדמת את הנתבע עצמו ולא את האתר בלבד, כפי שהעיד העד מטעם התובעת כי התובעת עושה.
9.
בנסיבות אלה קיבל הנתבע חלק קטן יחסית ממה שהובטח לו וממה ששילם עבורו, משום שהעסקה נעשתה בהנחה שהוא עצמו ישווק למשרדי הפקה וכך הוא יזכה בעבודה, דבר זה לא קרה כלל. הנתבע צולם, צילומים, שאין לו חפץ בהם, אלא בהקשר ההזמנה ותמונתו הושמה באתר למשך 8 חודשים. למעשה הפרסום היחיד שבו זכה הוא היותו באתר במשך 8 חודשים, אך לשם כך לא היה משלם סך של 3,512 ₪. התשלום הנכבד הזה כלל בתוכו את נושא יחסי הציבור, שהוא עיקר המטלה שלקחה על עצמה בתובעת ובעבורם עיקר התשלום. התחייבות עיקרית זו לא בוצעה על ידי התובעת כלל.
10.
במקרה זה בהערכה דדינא אני קובעת כי בגין הצילומים והפרסום באתר ניתן היה לגבות מהנתבע לכל היותר סך של 750 ₪, ולכן יתרת הסכום שבגינו ניתנו השיקים ניתן אך ורק בגין ההתחייבות ליחסי ציבור אישיים, התחייבות, אשר לא מומשה כלל ולכן אין על הנתבע לשלם בגינה.
11.
אשר לטענת הנתבע לעניין מרמה והטעייה צרכנית, איני מוצאת כי מדובר בהסכם שנחתם בחוסר תום לב מוחלט כפי שטען הנתבע ולו אכן הייתה התובעת מבצעת פעילות יחסי ציבור מוכחת לקידום הנתבע עצמו כלפי הפקות שונות מן הסתם הייתה ראויה לסכום שביקשה, שהרי לשם כך פנה אליה הנתבע והיה מוכן לשלם את הסכום שנקבע. יש לציין כי הנתבע פנה מיוזמתו לתובעת לאחר שראה את הפרסום וחתם על ההסכם מרצונו ולו היה מקבל את מבוקשו על פי ההסכם לא הייתה לו עילה שלא לשלם את מלוא הסכום לתובעת.
סוף דבר
12.
הנתבע ישלם לתובעת סך של 750 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום מסירת השיקים (2.9.11) ועד למועד התשלום בפועל.
13.
התובעת תחזיר לנתבע את יתרת השיקים המקוריים ותסגור את תיקי ההוצאה לפועל בגין השיקים, ככל שהללו פתוחים עדיין.
14.
בנסיבות תיק זה איני פוסקת הוצאות.

ניתן היום,
ז' סיון תשע"א, 09 יוני 2011, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 10979-08/09 אביב הפקות בע"מ נ' צבי יהודה בדיחי (פורסם ב-ֽ 09/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים